Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bilplejemidler - webshop - er der reelt et marked?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Mar 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa aminoer

nu har jeg læst gud ved hvor mange af de mange gode artikler og debatter herinde og brugt den strategi med at nedskrive idéer hver gang jeg kom på en, men nu er jeg nået til en hvor jeg bare ikke kan komme fra den igen.

Bilplejemidler solgt via en webshop.

idéen ligger i at sælge bl.a. turtlewax, sonax, basta og alaska produkter, altså helt almindelige bilplejemidler. desværre er der flere webshops med sådanne ting og især Bilka er en stor konkurrent..

Har I nogle idéer til hvordan man eventuel kunne skille sig ud fra mængden og lave noget som gør det her specielt fra brugeren.

nogle idéer kunne jo være en masse guides på webshoppen, senere udvikle webshoppen til et "værksted" hvor vi leverer polér- og rengøringsydelser osv.

på forhånd tusind tak for hjælpen :)

- Daniel

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Svær branche tror jeg..

Sælger bilka samme produkt gør de de sikkert billigt, du skal så levere det til samme pris, du skal bare selv betale fragten. Det giver lille fortjeneste..

Måske du kan tilbyde et sted hvor du rengører bilen GRATIS efter 10 gange de har købt ?

 

Mikkel

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er du vel bare nødt til at differencere dig fra resten.

En mulighed kunne være en webshop med meget eksklusive produkter, til dem som gerne vil forkæle bilen.

Venlig hilsen

Per Thomsen

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det er en rigtig svær branche at få succes med en webshop i. Hvis du har et koncept som er nytænkende og unikt skal det nok lykkes, men det vil kræver en masse arbejdskrafter og tid.

Held og lykke!

 

Mvh.Thomas

Fra Vadum
Tilmeldt 12. Apr 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Tror som det er blevet nævnt, at det er en meget svær branche ... og der er masser af udbydere af disse produkter, store og stærke kæder - også online. Uden at skulle være alt for pessimistisk,vil jeg umiddelbart mene at du bør finde en anden idé at følge.... :)

Men Held og lykke uanset hvad du bestemmer dig for :)

/Jesper

 

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Som du selv har konkluderet er det et marked der er stor konkurrence på, - og så bliver der ikke mindst solgt meget på impulskøb i tilbehørsbutikkerne.

Jeg tror ikke på en traditionel webshop, men derimod på en kombination af en webshop og et e-magasin. Her skal der være artikler om hvordan man kan tjene penge ved at shine bilen op når den skal sælges osv.

Noget man ikke skal glemme, er de mange private leasingbiler. Der findes en lang række produkter til sæder og gummimåtter der kan der holder det hele som nyt, også selvom man har børn. Det kan få stor betydning når bilen skal afleveres igen, og timingen lige nu er perfekt da de første "store årgange" at privatleasede biler er på vej tilbage til forhandleren. Dels skal der leases nye biler, dels skal de gamle afleveres i god stand.

Noget der altid er godt, at er at lave et kit/sæt med noget der ellers ikke kan fås i Bilka. Der er jo twist og klude, men også andre ting der gør arbejdet nemmere, - og det kunne føres i en pakke som tilgift.

Jeg har selv gjort noget lign. for år tilbage, og her var der et indvendigt sæt med vinylpolish, sæderens m.v. og så i tilgift nogle chromstykker der nemt kunne tilpasse og trykkes på friskluftventilatorerne. Der var jo som at få en ny bil, - var kundereaktionerne.....(ja, ja - det var da chrom var moderne) Siden blev det mikrofiberkludene.

Vand uden kalk er fantastisk til at pudse vinduer i, og et skvæt citron i en flaske VIP de Luxe fra jeres shop (en ombygget kildevandsflaske med øko-venligt image)  er bare et af de små virkemidler der kan benyttes. Det er bare at kigge på portosatserne og vægten på de øvrige produker, og så se hvad der kan fyldes op med i en pakke uden at øge omkostningern. En kildevandsflaske med etiket koster en femmer. (Det er så kun et eksempel....)

Så det er bare at komme igang og få prøvet ideerne af.

Held og lykke med det.....

Michael

 

Tilmeldt 7. Apr 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Jeg er enig med Per. Tilbyd noget som er specielt. For år tilbage så jeg en test af bilplejeprodukter i tysk TV. Et produkt der hedder A1 vandt suverænt. Jeg fandt det i en specialbutik, men den er lukket og jeg har ikke kunnet finde det siden i butikker i Danmark.

Producenten er her: http://www.cw-scheibenreiniger.de

De har et fantastisk program.

Torben

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Mar 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

takker for indlæggene.

det er et svært marked ja, men jeg leder efter et unikt koncept. og det kunne godt være noget a'la det  med et e-magasin og derefter nogle produkter, men hvordan kan jeg ellers brande mig selv som ekspert på området?

men ellers er jeg godt nok lige tom for idéer hvis ikke man lige kan gøre et eller andet som lige slår de andre webshops og bilka.

Jeg kan rigtig godt lide idéen med en samlet pakke, men hvordan samler man en pakke til fx 700 kr og stadig får kunden til at smide penge efter det? det er jo selvfølgelig billigere end fx 2200 kr for at du får en anden til at lave det for dig, men det kræver jo også tid fra forbrugerens side og man kender ikke til resultatet ved selv at gøre det frem for en professionel?

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Iversen:
men det kræver jo også tid fra forbrugerens side og man kender ikke til resultatet ved selv at gøre det frem for en professionel?

Det gør du ved at lave en video hvor du gør en bil ren, og viser lidt fif (husholdningsråd) om hvordan man klarer  ét eller andet alment problem let og smertefrit ( tjærepletter på, lak osv.) - og det er så vigtigt at du i videoen ligesom giver det her råd som et gratis fif - (ikke noget TVshop med xvidunder dynamotornado) men hvor du viser noget helt på jorden. OG SÅ sprayer man selvfølgelig dit produkt/noget fra pakken på bagefter - så det bliver 112% flot.

En god blanding hvor du underspiller dine produkter og giver disse gode råd og fif  gratis og så er du på vej til at brande dig selv som expert.

Michael

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)