Jeg er ikke jurist, men foreløbigt er det altså KUN SAS der fortolker loven så kreativt, at de mener de kun skal dække 48 timer. Det er ikke det flyselskabernes forening anbefaler, og foreløbigt har jeg ikke hørt en eneste jurist bekræfte SAS påstand - tværtimod siger alle dem jeg har hørt, at der ikke findes en sådan tidsgrænse. Det SAS gør nu virker mest af alt som det samme mange forsikringsselskaber gør: De starter bare med at nægte at betale. Så tager de de sager der kommer og betaler kun dem. Det er en fucked up strategi - særligt når dem de forsøger at tage røven på nu er de samme skatteydere som lige har indskudt 400 millioner i deres synkende skude, fordi de ikke selv har kunne finde ud af at drive forretningen rentabelt. Det er simpelt hen uanstændigt! |
Jeg sidder og er ved at kigge efter sommerferie rejser i øjeblikket og må indrømme at debatterne i tv for tiden faktisk får mig til at kigge lidt anderledes end jeg eller sville have gjort - fx så jeg et indlæg i tv, om at startour er begyndt at fragte folk hjem i busser fra barcelona.. Det at de løser det, så godt de kan og så vidt muligt gør noget ved problemet, synes jeg bare er alletiders! Men om det så bare er startour, der er gode til at vise et positivt ansigt til medierne, eller om de rent faktisk håndtere det bedre ved jeg ikke.