Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En CMS-byggers weekend!!!

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen

Det har været super, med alt feedbacken, så høj af det positive feedback, har jeg her til aften lavet en video der ekstremt hurtigt gennemgang CloudSprout, den kan ses her http://www.cloudsprout.dk/tour.html lidt over 10 minutter. Fortæl endelig hvad i synes?

Fra København
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Fantastisk produkt...jeg sidder helt og savler....Det er jo spækket med lækre features

MEN, jeg er programmør - og det er netop min pointe i det følgende.

Jeres system er så teknisk at jeg har svært ved at se en "ikke-teknisk" bruger finde rundt i jeres system.

Forretningsmæssigt kan jeg forstå at jeres målgruppe er firmaer der søger en "professionel" løsning, men CMS'et sætter alligevel en del krav til brugeren.
Hvad er jeres målgruppe til CMS'et ?

Et venligt råd fra en CMS bygger; "Skær ned på features og slip for mange timers unødigt extra arbejde"

Jeg har virkelig lavet nogle fede features til mit CMS - men de blev aldrig brugt af kunden fordi de var for komplicerede. Det kræver hård disciplin at skære ned på features - som man selv synes er fede :-)

Jeg glæder mig til at følge udviklingen

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tingkær

Fedt, at du synes om produktet, der er lagt meget blod, sved og tårer i det. Og i fremtiden bliver der skruet op på den fronten (måske undtagen tårerne) :-)

Selve CMS'et er henvendt til normale PC-brugere, som de fleste CMS'er. Men jeg kan godt forstå når du, ser video'erne at du synes der er lidt mange knapper at trykke på. Men det er mere fordi de er optaget under mit administrator-login. En normal bruger vil ikke kunne rette skabeloner eller layouts. Faktisk vil størstedelen af de ting, du ser på videoerne, være skjult for dem.

Så det skulle gerne være let for slut brugerne, at administrer indholdet. Det er også de tilbagemeldinger vi har fået indtil videre.

Jeg kan godt se din pointe med at "Skærer ned på features", og det er egentligt også noget vi har gjort en del i. Men det er vigtigt, at forstår primær formålet med produktet, nemligt at man kan lave stortset alle websites uden at kode og uden at føle sig begrænset.

Med det som mål er vi nødt til, at implementerer en god del features. For at sikre at vi ikke kommer til at lave et system, der er for svært for designerne sparre vi en del med dem vi sidder i hus med.
Vi er så heldige, at sidde i et kreativt kontorfælleskab med ikke færre end 14 forskellige design/web virksomheder. Uden deres hjælp og engagement var produktet slet ikke nået det stadie hvor det er nu.

Jeg glæder mig til at kunne fortælle mere om udviklingen, hvis du har lyst kan du skrive mig en mail på plu@cloudsprout.com så sender jeg dig et beta-login ligeså snart vi er klar!

 

 

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Men jeg kan godt forstå når du, ser video'erne at du synes der er lidt mange knapper at trykke på. Men det er mere fordi de er optaget under mit administrator-login. En normal bruger vil ikke kunne rette skabeloner eller layouts.

En god ting vil så være at lave videoer hvor du er logget ind som en normal bruger 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels

Det har du helt klart ret i! Men det er svært, ligenu er Tour de CloudSprout videoen alt for lang. Den skal ned på 2-3 min., så det er kan næsten kun blive til glimt af brugerfladen! Derudover skal de forskellige testimonials også ned på en 3-5 min.
Videoerne skal spille maks.så jeg har lige snakket med et firma, der er specieliseret dens slags!

Det er selvfølgeligt ikke mange minutter, til så stort et system. så jeg regner med at supplerer med et video-arkiv med nogle optagelser vi selv laver på relativt kort tid, til gengæld vil der være rigtigt rigtigt mange af dem.
De skal gå mere i dybden, og derfor nok også virke mere kedelige.

Hvordan har du iøvrigt lavet eller tænkt dig, at lave dokumentation til dit system ? Jeg synes video virker som et perfekt medie!

Hvis du ikke allerede har opgraderet, så kan jeg røbe at Visual Studio 2010 er en sandfornøjelse at arbejde med :-)

 

 

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Hvordan har du iøvrigt lavet eller tænkt dig, at lave dokumentation til dit system ? Jeg synes video virker som et perfekt medie!

Jeg har også tænkt på video... skal bare have sat mig ned og leget lidt med det.

Lundsby:
Hvis du ikke allerede har opgraderet, så kan jeg røbe at Visual Studio 2010 er en sandfornøjelse at arbejde med :-)

Ved det... men den er lidt tung :( (eller også skal jeg have en kraftigere maskine).

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lundsby

Det er ser super interessant ud - og det siger jeg som programmør :) Glæder mig til at følge jeres fremskridt.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:

Jeg har også tænkt på video... skal bare have sat mig ned og leget lidt med det.

Det er hurtigere at lave end man tror, hvis man ikke er så kritisk med kvaliteten. Som dokumentation tror jeg faktisk det er hurtigere end at skrive tekst!

Niels:

Ved det... men den er lidt tung :( (eller også skal jeg have en kraftigere maskine).

Har du prøvet den, jeg synes den virker lettere og hurtigere end 2008'eren, men jeg har ikke checket om den bruger en masse ram.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Har du prøvet den, jeg synes den virker lettere og hurtigere end 2008'eren, men jeg har ikke checket om den bruger en masse ram.

Ja jeg sidder med den nu.... Er også ved at lege lidt med Silverlight 4.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Fedt, at du synes det ser spændende ud! Hvis du er den type programmør, der kan lide at fokuserer på forretningslogik, så vil du blive rigtigt rigtigt glad senere når vi lancerer et api, så man kan skrive egne apps og extensions, og sælge dem på en markedsplads.

Hvis du kunne tænke dig et beta-login, når vi er klar er du velkommen til at smide mig en mail på plu@cloudsprout.com

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)