Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vundet stor byggesag men kan ikke stille garantien

Side 5 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke underentreprenører på sagen, det er mine folk der skulle udføre opgaven.

Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det gode råd. Desværre skal garantien stilles i næste uge. Jeg har desværre brugt for meget tid på at rende i bankerne osv. Burde vist ha kommet ind her på banen noget før kan jeg se....

Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med dine folk.... Vil de evt være interesseret lægge penge hvis det kom til stykket? (alternativt at der ingen arbejde er da i ikke får "jobbet").

mvh. Anders Holm
Arbejder med Konverteringsoptimering, brugervenlighed, troværdighed, omsætningsforøgelse og hastighedsoptimering.

Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en bror som også har malerfirma hvor vi kan indgå partnerskab, men stadig ikke nok penge til garantien desværre ;-)

Tilmeldt 23. Feb 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nickolei.

 

Jeg kan forstå du har et problem med at stille en garanti iht. AB92. over for din byggeherre. Jeg har gennem 10 år drevet en entreprenørforretning med fornuftig succes og har gennem de 10 år kun ganske få gange haft nødig at stille garantier over for mine bygherrer. Har du snakket med din byggeherre om garantistillelse og om den har nødig at være 15% af de ca. 2,0 mil. din tilbud lyder på.

Man kunne tænke sig at en løsning kunne være en garanti på 100.000 du kunne etablere med det samme og en løbende indbetaling af 10% af din faktureret sum på samme spærret konto fra byggeherres side..

Det er en løsning jeg har set før med en lille ventilationsvirksomhed der ikke kunne stille garanti da de også havde fået en opgave der på papiret var større end den de kunne løfte økonomisk og det virkede for begge parter.

Jeg har i øvrigt også selv prøvet at få overtalt en byggeherre til at nedsætte garantien til 5% på en sag til 15 mil idet arbejdet ikke var så kompliceret og han ville ikke binde an på den helt skulle frafalde så han accepterede mit andet forslag på de 5% med den begrundelse at der efter 1 år efter aflevering alligevel skulle nedskrives til 2% og at han i øvrigt havde byggestyrrings og tilsyns forpligtigelsen på opgaven. Vi forsøger altid at tilpasse garanti med opgavens svarhedsgrad og risiko.

Når du kommer med det billigste tilbud så er byggeherre for det meste også interesseret i at få aftalen til at falde på plads med mindre der er tale om et offentligt udbud :-) De er lidt firkantet til tider.

Og en sidste ting og det er bare et godt råd - husk nu bygherre garanti. Jeg har sat penge til indtil jeg heldigvis fik et spark bag i af min bestyrrelse :-) og kom på ret køl. Jeg havde den instilling at det ikke var noget man brugte som lille underentreprenør men hvis man skal gøre sig selv en bjørnetjeneste så er det at have den instilling. Hvis ikke bygherre vil stille garanti er han så instillet på at betale ? Jeg har erfaring for de fleste gerne vil men der er desværre også de tilfælde hvor de ikke har tænkt sig at betale selvom de ikke har kunnet udsætte noget på vores arbejde eller i øvrigt kunne henlede opmærksomheden på fejl eller mangler. Det kan være en lang og sej kamp at få betaling og hvis ikke der er garanti til dækning af din entreprise så kan du tabe mange penge også i sagsomkostninger såfremt din bygherre går konkurs. Husk gensidig garanti !!!!!!!!!!!!! Det er også et godt papir i banken :-)

Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa ..Super gode forslag du kom med der, det vil jeg straks går videre med.

Fra Solrød-Strand
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 50
Fra  Golfshoppen.Com Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Held & Lykke

 

Danmarks bedste udvalg i golfbolde med logotryk

Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej jeg har ikke snakket med bygherren, kun med hovedentreprenøreren!!

Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne da være super hvis der var en advokat herinde som var inde i ab92 som kunne strikke et forslag sammen jeg kunne smide afsted til dem mandag på e mailen ;-)

Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker ;-)

Side 5 ud af 7 (61 indlæg)