Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nu med Æ, Ø og Å i mit navn

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino'er,

Jeg sidder her og skal til at købe www. "mit nye firmanavn" . dk , og det navn jeg har valgt, har Ø i det - og efter jeg har læst, side op og side ned, her på amino om, at man så skal huske at købe domænet med OE også, vil jeg selvfølgelig gøre det med det samme!

.. Her kommer mit spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med :

  • Skal jeg købe webhotel til begge når de alligevel skal lande samme sted? Hvis nej? - hvordan gør man så? (Ville købe gennem one.com tænkte jeg pga. prisen)
  • Hvilken en af  siderne skal hjemmesiden ligge på - den med Ø eller den med OE?  
  • Hvordan med mail - får jeg så to, en der hedder info@ Ø.dk og en der hedder info@ oe.dk?

Håber i kan mig

Glædelig St. Bededag :-)

Lars

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey...

I fald domænet så således ud: www.høj.dk ville jeg også købe www.hoej.dk og www.hoj.dk.

Så ville jeg lave www.hoj.dk til det primære domæne. Og lade de 2 andre domæner pege på www.hoj.dk med en 301 redirect.

Du kan godt klare dig med ét webhotel og så i koden lave en 301 redirect.

I din mail SKAL DU KUN benytte mail@hoj.dk. Ikke alle mailservere kan lide æøå.

:-)

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

For det første kan du ikke købe domæne med danske specialbogstaver hos ONE.com

For det andet tillader ONE.com kun 1 domæne pr. webhotel, dvs. 2 domæner, 2 webhoteller :-)

Find du dig roligt en anden udbyder der kan klare det.

F.eks kan du få webhotel hos surftown.dk for 29pr md hvor der er plads til 10 domæner.

Det er da en lille smule dyrere end one.com, men one.com er i sig selv ikke en mulighed for dig da de ikke administrer domæner med æ,ø,å :-)

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

glemte lige at sige, at grunde til jeg ikke vil have www.hoej.dk som domæne, er at de fleste, efter hvad jeg ved, benytter bare "o" i stedet for ø.

www.borsen.dk
www.helsingorkommune.dk

:-)

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Borsen har også en domæne som hedder Boersen.dk som redirecter til Borsen.dk :-)

Google opfatter oe som ø. O opfatter den bare som O .

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Lauge:

Hey...

I fald domænet så således ud: www.høj.dk ville jeg også købe www.hoej.dk og www.hoj.dk.

Så ville jeg lave www.hoj.dk til det primære domæne. Og lade de 2 andre domæner pege på www.hoj.dk med en 301 redirect.

Du kan godt klare dig med ét webhotel og så i koden lave en 301 redirect.

I din mail SKAL DU KUN benytte mail@hoj.dk. Ikke alle mailservere kan lide æøå.

:-)

Hej Peter,

Tusinde tak! - med med 301 redirect lyder spændende, og må helt klart være noget dem der skal lave hjemmesiden kan klare (for jeg fatter INTET) ;)

Hvis jeg så køber www hoj dk gennem one.com med webhotel, hvor køber jeg så de andre der skal pege tilbage til hoj . dk? - one.com sælger kun med webhotel, og kan de arbejde sammen med andre hvis jeg køber resten hos ?????.dk

Tak

 

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Dino:

Hej Lars

For det første kan du ikke købe domæne med danske specialbogstaver hos ONE.com

For det andet tillader ONE.com kun 1 domæne pr. webhotel, dvs. 2 domæner, 2 webhoteller :-)

Find du dig roligt en anden udbyder der kan klare det.

F.eks kan du få webhotel hos surftown.dk for 29pr md hvor der er plads til 10 domæner.

Det er da en lille smule dyrere end one.com, men one.com er i sig selv ikke en mulighed for dig da de ikke administrer domæner med æ,ø,å :-)

Hej Dino,

Tusinde tak for hjælpen!

Så bliver det surftown!!

:)

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ona9:

Tusinde tak! - med med 301 redirect lyder spændende, og må helt klart være noget dem der skal lave hjemmesiden kan klare (for jeg fatter INTET) ;)

Hvis jeg så køber www hoj dk gennem one.com med webhotel, hvor køber jeg så de andre der skal pege tilbage til hoj . dk? - one.com sælger kun med webhotel, og kan de arbejde sammen med andre hvis jeg køber resten hos ?????.dk


Hvis ikke one.com tillader flere domains, så skal du have et webhotel mere - men ikke et fra one.com. Du skal købe et webhotel hvor du kan have flere domains på., som så fekst alle sammen laver en 301 redirect til www.hoj.dk.
Det kan du købe mange steder. Sikkert også hos sufttown som en skrev.

301 scriptet kan du få lavet hos webbureauet Pixelhuset - eller sikkert også få hjælpe til her på Amino.

 

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Lauge:

Ona9:

Tusinde tak! - med med 301 redirect lyder spændende, og må helt klart være noget dem der skal lave hjemmesiden kan klare (for jeg fatter INTET) ;)

Hvis jeg så køber www hoj dk gennem one.com med webhotel, hvor køber jeg så de andre der skal pege tilbage til hoj . dk? - one.com sælger kun med webhotel, og kan de arbejde sammen med andre hvis jeg køber resten hos ?????.dk


Hvis ikke one.com tillader flere domains, så skal du have et webhotel mere - men ikke et fra one.com. Du skal købe et webhotel hvor du kan have flere domains på., som så fekst alle sammen laver en 301 redirect til www.hoj.dk.
Det kan du købe mange steder. Sikkert også hos sufttown som en skrev.

301 scriptet kan du få lavet hos webbureauet Pixelhuset - eller sikkert også få hjælpe til her på Amino.

 

Mange tak Peter

/Lars

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville overveje Unoeuro som har et super nemt setup til 301 redirect.

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)