Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TEST: Her er den bedste antivirus!

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick:
Ja, selvfølgelig findes det. Der er jo vel nok nogle som mener de skal have det... Men jeg er sikker på der er større chance for at blive kørt ned, end at få virus på en Mac. Skype-Smile 

Hvis det er din tilgang til IT sikkerhed og måde at vægte risiko på, kan jeg godt være lidt bekymret for de email-brugere, du sender mails til eller deler netværksressoucer med.

Men jeg møder i mit arbejde med IT sikkerhed jævnligt Mac brugere som har samme fornægtelse af kendsgerningerne.
I de virksomheder, hvor jeg rådgiver om Business IT Continuity, bliver beslutningstagerne opfordret til at kræve antivirus på alle computere (uanset styresystem) og servere - og hvis brugere måtte nægte, så pil deres Apple computere af netværket.
Heldigvis plejer de fleste beslutningstagere at lytte til fornuften, når de bliver præsenteret for de reelle risici ved computere på netværket uden antivirus. Skype-Smile

Prøv i øvrigt at læse et rigtigt godt blogindlæg af Jesper Norbøll fra MediaMouse: Mac får aldrig virus.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg vil også sige at jeg ved sgu godt at det kan ske. Og det skal da heller ikke være nogen hemmelighed at jeg har overvejet om jeg skulle installere et anti-virus program på min Mac. Lige nu ser jeg det bare ikke som nødvendigt, da virus til Mac stadig er ret sjælden...

Og nu handler det heldigvis primært om at tænke sig om, hvis man vil undgå den slags (det gælder jo alle operativsystemer), så jeg synes stadig det er lidt overkill i mit tilfælde. Men havde jeg siddet i en større virksomhed eller haft voldsomt kritiske filer på min Mac, så var det også noget helt andet. Og så har jeg jo altid min daglige online backup, hvis det går galt (såfremt den ikke bliver inficeret med virus også Skype-BigSmile).

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick:
så jeg synes stadig det er lidt overkill i mit tilfælde.

Ja, lige indtil den da din computer inficerer andres computere. Virus, malware, spyware og hvad det ellers kaldes, findes kun i de mængder i dag, fordi alle stadig ikke har fattet hvor vigtigt det er at beskytte sig mod den slags. Det er ufatteligt at gamle orme osv. stadig huserer. De burde være udryddet for længst, hvis det ikke var fordi der stadig findes en masse "bandeord" der stadig ikke opdaterer deres software og installerer nyeste sikkerhedssoftware....

Patrick:
Og så har jeg jo altid min daglige online backup, hvis det går galt (såfremt den ikke bliver inficeret med virus også

Og det gør den... For inden du finder ud af at der er virus på din MAC, så er der taget >mange< backups siden....

Man hører tit folk sige: "Det er garanterer antivirus producenterne selv, som udsender virus osv. for at de kan tjene penge på at vi køber deres programmer".

Dertil kan jeg så kun svare: Nej, der er nok der ikke har sikkerhedsprogrammer installeret på deres computere til at holde liv i diverse skummelt virus/malware/spyware, så det behøver de ikke bruge tid på...

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

VELOCIGROUP:

Patrick:
så jeg synes stadig det er lidt overkill i mit tilfælde.

Ja, lige indtil den da din computer inficerer andres computere. Virus, malware, spyware og hvad det ellers kaldes, findes kun i de mængder i dag, fordi alle stadig ikke har fattet hvor vigtigt det er at beskytte sig mod den slags. Det er ufatteligt at gamle orme osv. stadig huserer. De burde være udryddet for længst, hvis det ikke var fordi der stadig findes en masse "bandeord" der stadig ikke opdaterer deres software og installerer nyeste sikkerhedssoftware....

Patrick:
Og så har jeg jo altid min daglige online backup, hvis det går galt (såfremt den ikke bliver inficeret med virus også

Og det gør den... For inden du finder ud af at der er virus på din MAC, så er der taget >mange< backups siden....

Man hører tit folk sige: "Det er garanterer antivirus producenterne selv, som udsender virus osv. for at de kan tjene penge på at vi køber deres programmer".

Dertil kan jeg så kun svare: Nej, der er nok der ikke har sikkerhedsprogrammer installeret på deres computere til at holde liv i diverse skummelt virus/malware/spyware, så det behøver de ikke bruge tid på...

 

Tjaaa, men som regel så er det jo det der skal til, før man tager sig sammen. :-)

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kommer jævnligt ud for en PC som har samlet et eller andet snavs op som f.eks. et antivirus pogram IKKE har kunnet fange (og vi snakker ikke om zero-day exploits). Men ser også en del almindelig malware blive fanget af AV-programmerne.

Men jeg kunne godt tænke mig at høre om hvor tit man kommer ud for den slags på MACs. Altså nyere MACs med OSX operativsystemet.

Hvis der er nogen der sidder inde med lidt statistik fra deres daglige arbejde med  support på MACs, så lad os lige høre nogle friske referencer, fra det virkelige liv. Og det skal gerne være fra første håndsvidner ikke blot rygter.

Mvh

Martin

Med venlig hilsen

Martin Bolbroe, www.TiTiT.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

TiTiT:
Men jeg kunne godt tænke mig at høre om hvor tit man kommer ud for den slags på MACs. Altså nyere MACs med OSX operativsystemet.

Skype-Smile

Analysefirmaet Net Applications har lavet en vurdering af, hvilke styresystemer, som benyttes på computere, der surfer på internettet (web clients).

Der er, ifølge deres seneste opgørelse i april 2010, Windows installeret på 91,46 % af enhederne.

Til sammenligning er der installeret Apples Mac styresystem 5,32 %. (og iPhone på 0,53% )

Selv om Apples computere ikke nødvendigvis bliver ramt af de samme malware, som Windows computere, kan de dog godt fungere som "smittebærer", helt uden at Mac brugerne opdager det.
Dette skyldes blandt andet den virkelighedsfjerne opfattelse, at så længe Mac ikke udgør en så stor del af de ramte computere, behøver man ikke at beskytte sine data på Mac computere.
I delte miljøer (netværk med både Apple computere og Windows computere) opdages virus normalt først på de enheder, som har antivirus installeret.

Så sent som i april i år udsendte sikkerhedsfirmaet Intego en advarsel om malware, der fokuserede på Mac.

Hos antivirus firmaet Sophos kalder de den nævnte malware for OSX/Pinhead-B Trojan.

 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Geeked

Meeen, jeg har selv læst masser af små hints og advarsler om at nu kommer der nok snart noget, eller nu er der noget i omløb osv. osv.  Men jeg har endnu ikke kunne få nogen til at berette om deres egen erfaring med en virus på en nyere MAC. Jeg googler og googler men det er altsammen noget gammelt news jeg får frem. 

Der må dog trods alt være en del MAC brugere efterhånden, og der må vel være nogen som har set en virus. Selv hvis det skulle forholde sig sådan at det er en MAC i et udpræget Windows netværk som er årsagen til at en stribe PCere bliver angrebet, ja så vil jeg også gerne høre erfaringerne om det.

Mvh

Martin

 

Med venlig hilsen

Martin Bolbroe, www.TiTiT.dk

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Syntes at AVG opfylder de fleste behov!

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt bruger jeg Norton 2010 på min Asus 13" computer og kan da godt mærke, at computeren har en tendens til at blive langsom, men så længe den ikke bliver brugt til diverse spil m.m. er der ingen problem.

Hvad med et program som Bull Guard - hvordan fungere det?

// Casper 

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Dommeren:

Syntes at AVG opfylder de fleste behov!

Hej

Jeg var egentlig også glad for AVG i ca. 6 måneder, men da den begyndte at fejle på Firewall'en og samtidig rapporterede ingen fejl, så afinstallerede jeg den og reinstallerede den gentagne gange uden held.

Da jeg er meget afhængig af mine PC'ere, og dette skete på 2 af dem, så var jeg følgelig nødt til at skrotte AVG. Derudover virkede AVG's spamfilter efterhånden heller ikke for godt.

Hilsen

Tonny

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)