Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbredelsen af SMS i Danmark

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har fået en forespørgsel fra en mulig kunde om hvor meget SMS-mediet bruges i Danmark. Altså et tal på hvor mange af hr. og fru Danmark der benytter SMS-beskeder i det daglige. Efter at have søgt hos Danmarks Statistik og kontaktet Telekommunikationsindustrien i Danmark uden held, mangler jeg input til hvor jeg så kan finde svaret...

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :




I løbet af det andet halvår af 2005 sendte danskerne 4,4 mia. sms-beskeder





 

søg på google "sendte sms 2005"

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Perfekt, det var præcist hvad jeg skulle bruge. Tak for det.
Nogle gange kan man ikke se skoven for bare tæer.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Tilmeldt 26. Sep 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kurt,

Jeg var engang ved at lave en analyse af området, og så vidt jeg husker fandt jeg rigtig meget information på Sonofon.dk. Jeg kan ikke huske om det var i et regnskab, eller om det var under noget markedsinformation. Men der var så vidt jeg husker lagkage diagrammer for hvor store markedsandele teleselskaberne havde, hvor mange SMS''er der blev sendt etc. Jeg kan desværre ikke finde linket

mvh Carsten
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for hjælpen alle sammen. Vi har nu de data vi skal bruge. Amino rules!

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er jo ret enkelt at svare på: SMS bruges af alle!

 

"Alle" er dækkende for alle de som bruger en mobiltelefon aktivt - ganske vidst skriver min far (66 år) eks. ikke sms, men han bruger sms eftersom han både læser & tjekker de beskeder som sendes til ham.

 

Men til gengæld skriver og sender en af mine forretningspartnere, Asbjørn (66 år) sms hver dag - og bruger sms som informationsspreder om mødeaktiviteter til større gruppe.

 

Alle unge - ALLE - bruger sms hver dag.

 

Min hverdag omfatter sms kommunikation på alle mulige fronter: Playdates til børnene, forespørgsler på priser hos leverandør, vigtige beskeder om møder, info til og fra dagplejemoren, kaffe-aftaler, sitdowns - videreformidling af div. info til større gruppe... you name it!

 

Et andet eksempel - af mere privat karakter - min datters afholdte fødselsdag for hendes nye klasse lige efter sommerferien. I invitationen skrev vi at S.U. kunne gives på sms. Alle - uden undtagelse - sendte sms med svar.

 

Så slap jeg for telefon-opkald på sene tidspunkter, ligeså vel som ingen forældre ringede forgæves - deres sms blev bekræftet når den var læst og noteret.

 

Jeg har været med på SMS siden det første gang var muligt herhjemme - og udviklingen har været igennem forskellige stadier - men som alt andet skal det først gøres til noget komplet idiotisk og unødvendigt til et simpelt, effektfuldt og brugbar redskab i hverdagen.

 

SMS er kanon til de små korte beskeder, som man spontant kan sende afsted - uanset hvad pokker man laver - og altså ikke vente til en bedre lejlighed til f.eks. at ringe.

 

Lasse

 

 

 

 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)