Hej Aminoer Jeg har fået som job at lancere en helt ny slags champagne (brut) som er lavet i Montenegro. Navnet på den er "Kralj Planina" på montenegrinsk, og direkte oversat til dansk , "Kongen af bjergene". Champagnen er en af de dyre på markedet og en flaske koster ca 100euro. (750kr) Producenten har ingen problemer med at sælge den i Montenegro, men vil dog gerne prøve et marked som Danmark. Der bliver lavet ca. 1000 flasker om året, og det er hovedsagligt politikere, ambassader, velhavende mennesker med penge som køber den. Det unikke ved den er at den er lavet på en helt speciel måde som ingen champagne er i verden, Honning og vand! Mit spørgsmål er så: Hvordan tror du at jeg bedst kan komme ind på det danske marked, hvem ville være den bedste at tage kontakt til. ??? Jeg havde selv forestillet mig at eks. tage kontakt til de lidt mere anerkendte "alkohol"forhandlere i København, evt. dyre restauranter som hotel d'angleterre. Jeg bor i København så ville starte herfra, PS.! Har kun få flasker liggende PT, så det skal være de rigtige folk jeg skal have fat i :) |
Hej Rogamska
For det første er det ikke Champagne, hvis det ikke er lavet i Champagne ;) Så du må ikke kalde det Champagne.
For det andet så tror jeg desværre det er for dyrt, til at være interessant for detailforhandlerne at tage ind. Folk bruger generelt ikke 750,- på en flaske mousserende vin, og slet ikke hvis det ikke er ægte Champagne.
Så du skal nok satse på restaurationsbranchen, hvis du vil gøre dig forhåbninger om at få det ud på det danske marked.