Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Unik Champagne ! fra Montenegro, Skal på det danske marked. ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har fået som job at lancere en helt ny slags champagne (brut) som er lavet i Montenegro.

Navnet på den er "Kralj Planina" på montenegrinsk, og direkte oversat til dansk , "Kongen af bjergene".

Champagnen er en af de dyre på markedet og en flaske koster ca 100euro. (750kr)

Producenten har ingen problemer med at sælge den i Montenegro, men vil dog gerne prøve et marked som Danmark.

Der bliver lavet ca. 1000 flasker om året, og det er hovedsagligt politikere, ambassader, velhavende mennesker med penge som køber den.

Det unikke ved den er at den er lavet på en helt speciel måde som ingen champagne er i verden,

Honning og vand!

Mit spørgsmål er så:

Hvordan tror du at jeg bedst kan komme ind på det danske marked, hvem ville være den bedste at tage kontakt til. ???

Jeg havde selv forestillet mig at eks. tage kontakt til de lidt mere anerkendte "alkohol"forhandlere i København, evt. dyre restauranter som hotel d'angleterre.

Jeg bor i København så ville starte herfra,

PS.! Har kun få flasker liggende PT, så det skal være de rigtige folk jeg skal have fat i :)

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 14:31

Hej Rogamska

For det første er det ikke Champagne, hvis det ikke er lavet i Champagne ;) Så du må ikke kalde det Champagne.

For det andet så tror jeg desværre det er for dyrt, til at være interessant for detailforhandlerne at tage ind. Folk bruger generelt ikke 750,- på en flaske mousserende vin, og slet ikke hvis det ikke er ægte Champagne.

Så du skal nok satse på restaurationsbranchen, hvis du vil gøre dig forhåbninger om at få det ud på det danske marked.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:57

Hej :)

tak for din rettelse :) det er mousserende vin.!

Men som sagt så er det lavet på en helt speciel måde, "økologisk", kun honning og vand., som den eneste i verden! Det og smagen gør at den ligger til den pris :)

Og nej tror ikke det er en flaske som skal sælges i netto som de studerende skal drikke til pizza. :)

Derimod personer som har interesse/penge og gerne vil betale ekstra for en god mousserende vin

Tak for dit svar :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15023
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:01

Når der kun laves 1000 flasker om året, så er det jo ik et produkt, som der kan sælges ret mange af...

Så mon ik enten specielle hoteller eller restaurenter er oplagte, eller evt vinhandlere med et unikt og specielt sortiment, hvor der kæles om kvaliteten, og hvor prisen ik er en vigtig faktor for kunderne...

Fra Lystrup
Tilmeldt 15. May 08
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 15:10

Hmm

Ja det er jo et problem, at du skal poppe en ret dyr flaske op, hver gang du kommer ud til en potentiel kunde/restaurant . Nu ved jeg ikke så meget om vin, men kan du ikke få nogle mindre smagsprøver/flasker med hjem, så du kan tage ud og besøge mange eksklusive restauranter, i stedet for kun et par enkelte?

Hilsen
Oliver

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 15:44

Er den blevet rated i nogle af de anerkendte magasiner (WineSpectator f.eks.)?

Problemet er jo at den er i samme prisklasse som nogle utroligt stærke produkter - Moët & Chandon (Dom Perignon) er et oplagt eksempel på en direkte konkurrent.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:41

Nej den er ikke rated i nogle magasiner desværre.

Altså det ikke fordi den ikke kan blive solgt,  også bliver der kun lavet 1000 flasker om året.

tværtigmod, der er stor efterspørgsel efter den i Montengro, og nabolandene.

Men jo det er måske næste skridt at den kom i magasiner, Men hvis der kun bliver lavet 1000 flasker og den bliver mere kendt så vil prisen hurtig på den hurtigt blive højere. :) eller så skal der produceres mere :)

Ja konkurrenterne er Moët & Chandon (Dom Perignon), men de laver 10-15 mio flasker om året og er kendt verden over og har fået et navn., De er jo ligesom gucci, og prada indenfor museret vin / champagne. :)

Men jeg skal finde min indgang til "københavner" markedet og præcentere den for evt. hotel d'angleterre og de luksuriøse steder hvor smag og kvalitet spiller en rolle. ?

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 17:27

Der bliver ikke lavet 10-15 mio. flasker Dom P. om året.....og så bliver den i øvrigt kun lavet i de bedste årgange. Dvs. hvis høsten ikke lever op til standarten bliver der lavet lige præcis 0 flasker Dom P. ;)

Pointen er at du står med et dyrt og ukendt produkt, som du vil sælge til en branche du ikke aner noget om.... Sorry, men hvis jeg var dig ville jeg bruge min energi på noget andet :)

Men hvis du ikke har lyst til at give op, vil jeg foreslå dig at satse på restauranter med mad fra Balkan - hvis vinen er så eftertragtet i området, som du skriver, så burde de jo kende den, og have grundlaget for at sælge den.

Almindelige vinhandlere tror jeg ganske enkelt ikke på vil røre den med en ildtang :)

Vil du være med?

Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 18:00

Hvad med at :

Lej et mødelokale hos et af arp-hansens hoteller, inviter de "FÅ" restauranter du ønsker skal sælge din vin, lad indkøberene smage og se hvad der sker.

På denne måde bruger du de flasker du har bedst muligt, og samtidig er du inde hos arp-hansen som måske kan blive din største køber med de mange hoteller de har i kæden.

... Du er i hård modvind hvis du skal rende rundt og sælge vin uden folk kan få lov til rigtig at smage den RIGTIGT - og med rigtigt mener jeg et par flasker til køkkenet/chefen (det var meget normalt da jeg var tjener)... Det andet vil ganske enkelt virke mærkeligt på folk tror jeg!

Bare mine hurtige tanker, håber du kan bruge det

/L

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 19:16
Kan du ikke få ham blærerøven Mads til at anmelde den eller et eller andet med ham? Er han ikke typen til sådan en "vin". ?
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)