Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indentiske title - Google web master tool

Side 4 ud af 7 (64 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Har nu fået sat regler op således bl.a. domain/Default bliver redirect'et til domain. Google lister jo stadig i en tid både domain samt domain/Default. For at speed det lidt op vil det så være mulig, at hjælpe google på vej ved at fjerne domain/Default ved hjælp af webmaster tool - eller ville den få dette galt i halsen og hermed bare ødelægge mere?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Annette von Einem, Blomsterdesigner:
Har nu fået sat regler op således bl.a. domain/Default bliver redirect'et til domain. Google lister jo stadig i en tid både domain samt domain/Default. For at speed det lidt op vil det så være mulig, at hjælpe google på vej ved at fjerne domain/Default ved hjælp af webmaster tool - eller ville den få dette galt i halsen og hermed bare ødelægge mere?

Hey, Google vil ikke få noget galt i halsen, men jeg selv ville vente og se om de ikke fjerner den naturligt.

Jeg har som skrevet tidligere selv sat en test igang for at se hvor hurtigt Google egentlig fjerner det såkaldte Duplicate Content. og ja det tager sin tid alligevel. Det er ikke noget der sker fra dag til dag.

Testen gik ud på at jeg gik fra at have store bogstaver i urlen til slet ikke at have nogen store bogstaver i urlen. Denne ændring skete inden for et sekund, hvilket jo tydeligt vil give noget DC. Hvilket resulterede i at der kom 80 DC sider i webmaster tools. Testen startede for 24 dage siden, og nu er der kun 3 sider tilbage. Så når du kun har 1-2 sider der skal fjernes, så synes jeg bestemt at du bare skal vente på at det går sin naturlige gang.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

glemte da lige at du stadig har problemer i forhold til at man stadig kan tildå siden både via

http://www.voneinem.dk/ og http://www.voneinem.dk/default.asp

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 03:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Meyer:

Hvis det er .NET kan man vælge at redirecte & rewrite alle kald i en app-code fil som man vedlægger, som ændrer til tilsvarende lowercase navn, altså fx /FisK.aspx til /fisk.aspx - det kan være en god løsning.

Det kræver også at det er minimum IIS vers. 7

Eller er det en anden type .NET mod rewrite det er gældende for?

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

cpufan:

Det kræver også at det er minimum IIS vers. 7

Eller er det en anden type .NET mod rewrite det er gældende for?

Næh det kræver ikke IIS 7, det virker helt fint på IIS 6. Det kræver kun .NET framework (men det gør .NET jo uanset) :)

Jeg snakker her om rewrite uden brug af IIS, ISAPI filters eller andet. Blot ved hjælp af simpel http header manipulation. Det er et par få liniers kode (afhængig af hvor kompliceret man vil gøre det).

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Meyer:
Jeg snakker her om rewrite uden brug af IIS, ISAPI filters eller andet.

Hvordan laver man URL-remapping på et website der kører på en IIS uden om IIS'en? Det lyder spændende - det vil jeg da gerne høre mere om :)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Lars Meyer:
Jeg snakker her om rewrite uden brug af IIS, ISAPI filters eller andet.

Hvordan laver man URL-remapping på et website der kører på en IIS uden om IIS'en? Det lyder spændende - det vil jeg da gerne høre mere om :)

Så vidt jeg har forstået prøver han at komme med et svar til det forslag jeg kom med som jeg bruger i PHP. altså en helt normal header 301 redirect. og det var det jeg spurgte om man ikke også kunne i ASP, da man jo kan i PHP

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

En 301 redirect er ikke noget problem i ASP eller .NET - men det er jo heller ikke det vi snakker om her. Der skal ikke redirectes - men remappes. Det er to forskellige ting. Iøvrigt kan du ikke redirecte en fil via script i denne fil, hvis den ikke findes.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Lars Meyer:
Jeg snakker her om rewrite uden brug af IIS, ISAPI filters eller andet.

Hvordan laver man URL-remapping på et website der kører på en IIS uden om IIS'en? Det lyder spændende - det vil jeg da gerne høre mere om :)

Hej Mikkel

Uden at spamme en hel masse kode ind i det her forum, så handler det primært om bl.a. rewritepath, fx app.Context.RewritePath(urlrewritepage, "", app.Request.Url.Query)

Der skal selvfølgelig indsættes / hentes de parametre og URL's som der er brug for. Disse kan komme fra en database, cms, xml eller genereres "on-the-fly". Herfra kan det så gøres mere eller mindre avanceret herudover, det skal naturligvis være en app code der ligger i OnBeginRequest og arbejder med HttpApplication klassen.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
En 301 redirect er ikke noget problem i ASP eller .NET - men det er jo heller ikke det vi snakker om her. Der skal ikke redirectes - men remappes. Det er to forskellige ting. Iøvrigt kan du ikke redirecte en fil via script i denne fil, hvis den ikke findes.
Nej det er korrekt at man ikke kan redirecte fra en fil som ikke findes, men mit eksempel går også på hvad jeg gør og ud fra at jeg bruger mod rewrite, og derfor findes der jo altid i mit tilfælde en fil, og det er så scriptet som går ind og ser på forskellige kriterier.

Men jo der findes vel en fil der også? den viser jo indholdet, og det kan den vel ikke hvis ikke der findes en fil?? og så er det jo i den fil man kan lave en helt normal 301 redirect til http://www.domæne.dk/ hvis der fx står Default.asp eller default.asp i urlen.

Jeg aner som jeg skrev tidligere intet om ASP og hvad man kan der... det er mindst 12 år siden jeg kiggede på ASP.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 4 ud af 7 (64 indlæg)