Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trafiklyspædagogik skal booste nethandel

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, så har VeriSign fundet på noget nyt som kan sælges til ublu priser (formoder jeg).

Men er det virkelig sikkerheden ved at anvende kreditkortet som får folk til at annulere en handel? Er der ikke andre faktorer som spiller ind? Det er der ihvertfald hvis man læser E-Pusher

Jeg synes at VeriSigns analyse er meget farvet af, st de sælger de produkter de gør.

mvh Carsten
Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Carsten

 

Enig i at det er med formål at tjene penge de gør det - men jeg kender flere shop ejere der kan se i deres statestikker at kunder lægger i kurven men ikke afslutter købet - det kan der som du nævner være flere årsager til iflg E-Pusher - men jeg tror at når kunden først har lagt i kurven så er salget næsten i hus - så hvorfor springe fra i sidste øjeblik?

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Min primære årsag til at afbryde en handel er i langt de fleste tilfælde fragtprisen. Det er absolut ikke altid man kan se den, før man når til sidste punkt i bestillingsprocessen, hvilket for så vidt også gælder for mange andre gebyrer (dankort, håndteringsgebyr osv.).
Simplificér processen, lad ikke forbrugeren betale de par kroner en dankorttransaktion koster og oplys så meget som muligt så tidligt som muligt - det bør kunne bringe antallet af frafald betragteligt ned.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :
> men jeg tror at når kunden først har lagt i kurven så er salget næsten i hus - så hvorfor springe fra i sidste øjeblik?

Ja, men det GØR folk. Drop out raten på shoppin cards er ekstrem høj. Jeg har tidligere set tal der, omend lidt lavere, ligner verisigns - 40-60%. I gennemsnit er der ingen tvivl om at netop drop out raten i de sidste faser af en handel er et kæmpe problem for de fleste.

Men årsagen til dette, er med garanti ikke simpel, og jeg er helt enig i, at sikkerheden kun er en faktor. Jeg tror også at mangelfulde informationer tidligt nok i processen på nole sites, gør at mange må bevæge sig helt hen til "kasseapperatet" for at få de informationer - selvom de måske slet ikke er klar lige nu til at handle. Og for det enkelte website kan der være 1000 andre årsager.

I almindelighed vil jeg dog anbefale at man med en eShop gør ALT hvad man kan for at reducere folks frygt for manglende sikkerhed. Der skal ikke skubbes mange procenter i salgstragten før en given mærkning betaler sig hjem igen! Jeg er medejer af en eShop der sælger for "en del millioner ..." så hvis vi kan få bare 1% mere til at gennemføre et køb er det "flere hundrede tusind" værd. Og en 1%''s forbedring skal der ikke meget til at opnå ... Et bedre sikkerhedscertifikat kunne meget vel give en forbedring der er meget højere end 1% - 5, 10, eler 15 ville ike overrase mig ... Og så ville det være satans meget værd for mig - og sikkert også andre.
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg bruger ofte kurven til at smide varerne i som en metode til at holde styr på de interessante ting. På den måde får jeg lavet en hurtig oversigt over relevante og interessante emner.  Men det udelukker mig ikke for at gå på jagt i en anden shop samtidig med - i et nyt vindue.

 

Så jeg kan sagtens have lagt ensartede ting i kurven i 4-5 shops før jeg bestemmer mig for et af stederne - og i det tilfælde har det  intet med sikkerhed at gøre. Som oftest heller ikke info eller shop-opsætning. Det kan være mange andre ting, men det er nu engang lettest at lave sammenligning på samlet pris lige inde købet. I kan lave nok så meget information undervejs, jeg vil stadig smide mine varer i kurven, gå til kassen. Og når så ''kassedamen" fortæller mig prisen, vil jeg sammenligne den pris med med prisen jeg fik samtidigt i paralleluniverset - det ødelægger jeres statistik, men det bliver svært at få mig til at handle på en anden måde.

 

At jeg smider varerne kurven er udtryk for en interesse i varen, ikke nødvendigvis interesse i køb - det virker mere som en måde at få et lavet tilbud på. I langt de fleste tilfælde ender jeg nok alligevel som ''oser''!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)