Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FTP Koder

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

diesel:
lagde han det på hans server og lavede hjemmesiden

Så kan hele problemstillingen ligge i, at du kun har brugsretten under de betingelser som han har defineret i sine forretningsbetingelser - det kunne fx være at systemet han har lavet kun må ligge på hans server.

Er din hjemmeside stadig oppe? I givet fald kan det måske stadig lade sig gøre at flytte den uden ftp-koderne.
Hvis siden er lukket skal du nok overveje hvad det koster at få lavet en ny side, kontra at betale ham for et år til mod en klar skriftlig aftale om udlevering af alt data.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

vidste godt han kunne finde på at lukke siden når jeg pressede ham så alt er kopieret og klar til og blive lagt op igen men det kan jeg jo ikke uden de ftp koder.....................???

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har kopi af det hele, så få da et andet webhotel og læg dit indhold op på den server.

Venlig hilsen

Per Thomsen

Fra Randers
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver alt er kopieret? Mener du dermed at du har alt data (kildekode + database) liggende i en backup på din egen pc?

For så er det jo et spørgsmål om at finde en ny host og lægge det op der? :)

Full-service webburea: WebPilots.dk

Fra Fredericia
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har kopieret hele din hjemmeside, behøver du jo ikke FTP koderne til hans server mere.
I dette tilfælde kan du blot finde en ny host. Der vil der være nogle andre FTP koder, som du vil få udleveret af din nye host Smile 

 

EDIT: Der var jeg vidst lige lidt for langsom Embarrassed

Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle

det er kun indholdet som jeg har fået en til og kopier så vi ikke skal til og lave en ny hjemmeside, men er i sikker på det er nok bare og have indhold????

Mvh Diesel

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

diesel:

Han kræver betaling for et helt år og jeg vil væk nu.

har ikke betalt noget iår og vil betale til og med denne md, men hvis jeg har retten på min side skal han jo give mig koder uanset hvad !!!

Ligesom en revisor skal udlevere ens papirer uanset om man skylder ham 1 mill eller hva

Det er jo kun dig selv der ved om du har retten på din side.

Du har lavet en aftale med et hosting-firma, og indtil videre er det kun dig og hosting-firmaet der kender aftalen.

Det er umuligt at vejlede dig ordentligt, når du ikke giver ordentlige oplysninger her i forummet.

Du skriver, at han har lukket din side/ftp - det skyldes vel af aftalen er ophørt/udløbet.

Hvad går aftalen ud på? - hvor længe har du betalt til? hvem er hosting-firmaet? hvad er deres betingelser?

Helt fundamentale spørgsmål, som vi er nødt til at have svar på, for at kunne give dig konstruktive svar.

Herudover vil det da også være rart at vide, hvem der har lavet indholdet på dit site, og hvad aftalen er omkring dette indhold.........

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det du spørger om ved jeg ikke for har aldrig modtaget noget fra ham men så vidt jeg ved er indhold som jeg har betalt for aat få lavet mit sammen med mine ftp koder og det er jo en enkelt person der har lavet det her.....

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

diesel:
Jamen det du spørger om ved jeg ikke for har aldrig modtaget noget fra ham men så vidt jeg ved er indhold som jeg har betalt for aat få lavet mit sammen med mine ftp koder og det er jo en enkelt person der har lavet det her

 

Det fremgår ikke helt tydeligt hvem der har retten på sin side i det her, som andre har nævnt, så spiller forretningsbetingelserne en stor rollle. Det er derfor at man altid skal nærlæse det der står med småt eller undlade at springe det over :-)

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

diesel:

Jamen det du spørger om ved jeg ikke for har aldrig modtaget noget fra ham men så vidt jeg ved er indhold som jeg har betalt for aat få lavet mit sammen med mine ftp koder og det er jo en enkelt person der har lavet det her.....

Det er jo knap så godt, når du ikke ved hvad der er aftalt i handelen, for så betyder det jo nærmest at du ikke har krav på noget.

For eksempel tilbyder Dandomain og Scannet shopløsninger, og det kan nemt være mange tusinde kroner man betaler for det hen ad vejen, men i samme øjeblik man ikke betaler længere, så har man mistet sin shop og alt indhold.

Det er en løsning hvor man betaler for shoppens funktionalitet, faktisk lejer man det bare løbende.

Det kan sagtens være på samme måde du har lavet en handel med din hjemmeside.

Hvis det for eksempel er en "Hosted cms-løsning".

Men som skrevet tidligere, så er det jo kun dig selv og sælgeren som for øjeblikket kan vide hvilken aftale du i sin tid har indgået.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)