Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den engelske karaterskal---hvad betyder 2:1?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg står for at skulle søge ind på en master uddannelse i england hvor der står at man skal have minimun 2:1 for at komme ind?  Men hvad betyder det og hvordan regner jeg det ud?

 

Hvad er GPA forresten?

 

MVH NIL

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

GPA står så vidt jeg husker for "Grade Point Average" - det burde ruste dig til en givtig Google-søgning.

Ang. "2:1" skulle man mene de har noget studievejledning på uddannelsesstedet, der kan give dig svaret. Ellers må du tage kontakt til den centrale studieadministration - hvis de ikke kan svare dig, ved de ihvertfald hvem der kan.

 

Så....

Første skridt: Google

Andet skridt: Den Centrale Studieadministration

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi it the grade you have obtained ,It means that should have a fist in your batchalore degree.Normally they dont except lees to do a masters degreebut ther maybe exceptions.

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Great. do you know what its translates into danish grades?

 

 

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi sorry for late response in english it means a 2.1, means youve obtaine a first in bachalors ,top grade you can get at university. not sure in danish but I guess its the same.

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Forgot to mention what subject are you looking to a masters degree in. In england new classes begin in september. Applicants usually apply 6 months in advance. However sometimes if all courses are not filled yopu may have the opportunity to get late entry.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej NIL

Ikke at jeg skal lege "kloge åge" :-) men jeg tror GPA står for Grade, altså på hvilket niveau uddannelsen ligger...

Så fandt jeg også denne, måske kan det hjælpe? http://en.wikipedia.org/wiki/British_undergraduate_degree_classification

 

Kh. Ulla

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)