Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

effektivisering/optimering af outsourcing

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra vejle
Tilmeldt 10. May 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa Aminoer

Jeg arbejder på min eksamensopgave hvor jeg skal løse en problemstilling for en virksomhed der har outsourcet al sin produktion til b.la Kina, så de istedet kan fokusere på egen kernekompetence og selvfølgelig for at drage nytte af ekstern ekspertise samt lavere produktionsomkostninger.

Virksomheden oplever uhensigtmæssigt store udgifter på selve leverandør samarbejdet, men absolut også på selve fragten af varer til DK, især på samles og hasteordrer.

Alm. ordrer produceres i meget forskellige størrelser, alt lige fra et par cbm til flere containere af gangen, flere gange årligt.  

Jeg har undersøgt forskellige ledelsesformer og værktøjer til løsning af problem og har fulgt med i en del spændene tråde her på siden,  og jeg har nedenstående beskrevet områder jeg syntes kunne være relevante og sætte ind på:  

leverandørsamarbejde:

SCM

for at opbygge et nært forhold leverandør, fragtmand og virksomhed imellem der til sidst resulterer i effektivisering

Lean

trimme alt overflødigt væk og kun fokusere på værdiskabende ting

ABC-analyse + Portefølge-analyse

for at definere hvilke leverandører der leverer hvad - økonomisk set, standard/kompliserede varer osv.

samle ordrerne hos færre leverandører, i det omfang dette er muligt(stordriftsfordele)

for at opnå fx en bedre stykpris

rammeaftaler

for at opnå et længerevarende og mere nært forhold til leverandør og på denne måde opnå fordele   

fragt fra lev. til Danmark

forsendelse af normale ordrer:

forsøge at samle de alm. ordrer for på denne måde også at opnå en form for stordriftsfordel på fragten

forsendelse af hasteordrer og samples:

Forsøge at få leverandør til at stå for fragten og på denne måde drage fordel af hans formodentlig gode forhold til denne samt lavere fragt priser i det producerende land(så kan lev. fakturere os senere)

Benytte alm. luftfragt istedet for kurerfragt   

Ud fra det jeg indtil videre har undersøgt er det kort fortalt de ledelsesformer/værktøjer/områder jeg syntes der kan optimeres på, men hvis i mener jeg har overset/misforstået noget så lad mig endelig høre nærmere.

På forhånd tak

MVH Studenten

Fra vejle
Tilmeldt 10. May 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:09 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det må jeg sgu nok sige 95 visninger og ikke 1 svar - og her gik jeg og troede Aminoer var sån et hjælpsomt folkefærd.  NAIVT !!!     

Fra Lille Skensved
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 13:17 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Laub,

Har du postet dette indlæg flere gange?

Jeg har da skrevet til dig med input til din opgave og har yderligere tilbudt at vi kan tage en snak om din opgave på mandag.

Venlig hilsen

OptiPartner ApS

Bent Jensen

Optimeringskonsulent

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 13:37 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

laub:

Det må jeg sgu nok sige 95 visninger og ikke 1 svar - og her gik jeg og troede Aminoer var sån et hjælpsomt folkefærd.  NAIVT !!!     

 

Hej Peter,

Velkommen på Amino. Skype-Smile

For at sikre et optimalt svar på dit indlæg, vil jeg anbefale, at du nøjes med at skrive dit debatoplæg én gang.

Du skrev det oprindeligt her.

Der fik du da et fyldigt og efter min mening brugbart svar fra Bent.

Amino'erne er generelt hjælpsomme og positive mennesker, der hellere end gerne bidrager.
Det vil nok hjælpe dig at fylde nogle flere oplysninger i din Amino profil, så de andre amino'er kan se, hvem de svarer/hjælper. En profil med nul procenter informationer inviterer ikke ligefrem til en oplyst debat.

Men som nævnt, velkommen til.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra vejle
Tilmeldt 10. May 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:57 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Beklager mit sidste indlæg - fik vist rodet lidt rundt i det hele der - men som sagt beklager !!! (hvordan sletter jeg et indlæg ?) og jo Bent du svarede mig, og rigtig hurtigt faktisk - ihh altså  Yes

Nå men tak tak forresten - jeg syntes det en super god side det her med en masse spændene indlæg/svar - og jo jo jeg har da også selv fulgt med i en masse uden at svare såååååååå Embarrassed

MVH

Peter

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)