Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med outsourching til udlandet

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

Hej Michael,

Se mit indlæg, håber du kan bruge det :-)

(video indlæg)

Super fedt med video svar!

Fra Denpasar/Bali
Tilmeldt 14. Mar 09
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Hvis du sender mig din mail adresse, vil jeg sende dig vore referenceliste og du er velkommen til at ringe rundt til dem og vil sikkert både få ris og ros at høre. Har du spørgsmål angående IT- Outsourcing så svarer jeg gerne på disse så vidt det er mig muligt.

Med venlig hilsen

Lars
lars@indosoft.dk
www.indosoft.dk

Fra Liseleje
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Du kunne evt. tage et kik på danske Ciklum, som hjælper både små og store virksomheder med outsourcing af udvikling til Ukraine og Pakistan. De opererer med forskellige modeller, hvor kunden enten kan vælge at styre det hele selv eller i samarbejde med Ciklum, hvor en projektleder i Danmark hjælper med at styre og koordinere udviklingsprocessen.

Har selv overvejet at anvende dem efter referencer fra andre iværksættere. Eneste krav er at omfanget skal opfylde et vist minimumskrav med opgaver til mindst to mand, men ellers skulle det være let at komme igang.

 

Held og lykke med det, og fortæl gerne om dine erfaringer.

 

Fra Kyiv, Ukraine
Tilmeldt 15. Feb 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Advarsel: jeg er direktør for et dansk softwareudviklingshus i Kyiv, Ukraine.

Dine første overvejelser bør gå i retning af, om udviklingen af jeres IT system er a) en vel-defineret engangsforestilling med god, fast kravspecifikation, eller om b) det er starten på en længerevarende udviklingsproces, hvori produktet skal supporteres og videreudvikles med ny funktionalitet.

Er I meget klare i spyttet = a), kan det <alt-andet-lige> betale sig at kigge langt væk til andre tidszoner: Kina, Indien, Malaysia, Vietnam, Bangladesh osv. De direkte omkostninger vil være lave, og der vil ikke være så store behov for aktiviteter til at kompensere for manglende kravspec: besøg hos hinanden og skype-snakke i sene nattetimer.

Hvis I derimod er, som mindre danske virksomheder er flest, får I idéer løbende og har indset, at udvikling ikke slutter efter den første release. Ved b) har I svært ved at skrive den kravspecifikation, som præcist beskriver, hvad I i dag tror, er den rigtige funktionalitet til markedet på det tidspunkt, hvor udviklingen er afsluttet. I så tilfælde vil det være fornuftigt at kigge tættere på Danmark, hvor priserne er højere, men kommunikationen vil være langt nemmere - også mellem linierne.

Hvis I bevæger jer langt fra Danmark, vil den foretrukne model være fast pris, mens I tættere på Danmark bedre kan kontrollere og dagligt samarbejde med et fast team - som mere aktivt kan deltage i udviklingsprocessen - og i dynamisk tilpasning af kravspecifikationen.

mvh Jesper
www.kuadriga.com

 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

I forvejen er det en kompleks sag at udvikle et it system, og at få udviklere på den anden side af jorden til at gøre det, gør det bestemt ikke lettere.

Hvis du ikke har erfaring med outsourcing vil jeg bestemt ikke anbefale dig at starte med et komplet it system. Prøv evt. et par små opgaver først (evt. del leverancer af et større system).

Et par råd:

1) Konkret skal du som minimum have en udvikler i DK der kan evaluere det arbejde der kommer tilbage (hvis du da ikke selv er teknisk mindet), ellers aner du reelt ikke om det du får leveret er noget der kan bruges til noget (det kan være det ligner og lugter af mælk som du har bestilt, men det kan vise sig at være tapet klister).

2) Fokuser meget på at få defineret udviklings-/leverance processen. Hvis der ikke er styr på processen, er det næsten umuligt at styre. Selv plejer jeg at køre en agil/iterativ proces som fx. Scrum der har mange små leverancer.

Få evt. hjælp af nogen med outsourcing erfaring til at sætte proces op og vælge leverandør.

Fra København
Tilmeldt 17. Feb 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis i har mulighed for at dele projektet op i flere små delopgaver kan disse også bruges som indledende opgaver for at få nogle indledende erfaringer med samarbejdet, samt give mulighed for at prøve at arbejde sammen med flere forskellige virksomheder og se om der er nogen i føler i arbejder bedre sammen med end andre.

Webudvikler og stor fan af god øl og mad

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey!

Jeg har ikke helt enig i det som bliver sagt, se her hvorfor....

Mvh

Peter

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Kan ikke lade vær med at bemærke det humoristiske i at du bruger Olsen Banden, som eksempel på at man skal havde en plan. Man må ikke håbe at man skal bruge ligeså mange forsøg på nå målet med sine IT-projekter.

Ellers jeg meget enig med Rasmus, ville heller ikke turde købe outsourcet programmering uden at havde en dansk tekniker som kunne stå indenfor kvaliteten, af det leverede. Mht. planer vs. agile metoder, så er jeg nok på holdet med de agile metoder.

Fra Odense S
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 23
Fra  Likasso Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mit indlæg omkring outsourching har skabt en del debat. Det er dejligt at så mange har ytret sig og givet mit nogle input, som jeg kan tage med i vores videre projekt.

For god ordens skyld skal jeg sige at der er tilknyttet en dansk udvikler i projektet. Problemet er blot den tidsmæssige faktor, hvor vi kan være bekymret for at blive overhalet indenom. Vi har dog besluttet at vi i første omgang selv udvikler systemet og måske outsourcher dele af projektet.

Mange tak for alle indlæg.

Mvh
Michael Christensen

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Man må ikke håbe at man skal bruge ligeså mange forsøg på nå målet med sine IT-projekter.

Som du måske husker så lykkedes planerne altid for den gode Hr. Olsen ;-)  det går først galt når kuppet er gjort...

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)