Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indernet

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Helsinge
Tilmeldt 7. Apr 05
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 26-11-2006 13:42:51 Forfatter:Dimitri Hardorff
PT. har jeg TDC indernet 2048/1024, jeg overvejer dette tilbud: http://www.editorial.tele2.dk/?page=privat_internet&t2page=privat_internet (20480/512)

1. Den lavere upload, vil den have betydning når jeg surfer på nettet?
2. Er der nogle der ved hvor stabilt deres net er?
3. Er de blevet bedre til at give slip på folk igen, når man ønsker at skifte?


 

Upload hastigheden har kun betydning når du uploader filer på nettet, fx ved upload af digitalbilleder til "fremkaldelse" eller når du sender store filer pr. mail. Hvis du kører VoIP fx Skype kan der også forekomme dårligere lydkvalitet hvis du sender filer mens du snakker.

 

Når det er sagt, så har jeg hørt om flere som bliver fanget mellem TDC og alternativ udbyder når linien ikke fungerer, fordi TDC stadig leverer kobberet. Så personligt foretrækker jeg TDC også selvom det er lydt dyre fordelen ved at have en leverandør man skal henvende sig til er ikke uvæsentlig.

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Upload hastigheden har kun betydning når du uploader filer på nettet, fx ved upload af digitalbilleder til 'fremkaldelse' eller når du sender store filer pr. mail. 



Det passer faktisk ikke. Din upload hastighed påvirker også din download. 

Forestil dig at din download er en masse små pakker, som din computer modtager hele tiden. Pakkerne repræsenterer de filer/sites/whatever du henter. For at computeren kan vide hvor mange pakker, den bør modtage og om de pakker, den allerede har modtaget er i orden, så sender den kontroltjek. De tjek bruger din upload.

Hvis du har en meget høj download så du henter mange pakker, hvorfor der så skal der sendes en masse kontroltjek den anden vej. Det betyder, at hvis din upload ikke er god nok, så kan computeren ikke tjekke hurtigt nok, hvorfor din download pludselig oplever at skulle vente - den må simpelthen sætte pakkerne i kø og vente på at der bliver ledigt.

En generel tommelfingerregel er at din upload skal være 1/10 af din download før du vil få fuldt udbytte af den.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Oki, tak for svaret begge :) Jeg holder mig til TDC indtil videre.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Pr. 4Mbit du henter med uploader du med 128Kbit da du osse sender data retur til serveren...
Så lidt regner man lidt på det... 16Mbit bliver max du kan hente ned med...

Men ja hold dig til TDC :)

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Bor du stadig i Hillerød?

Jeg ved ikke om Fullrate er kommet derop endnu, men deres priser er rigtigt gode og du kan få ekstra upload hastighed for småpenge...
Jeg har dem selv og det kører bare.

Jeg er lige skiftet fra tiscali/tele2, som jeg har haft i 3 år, og jeg har ikke haft nogle nævneværdige problemer gennem årene.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, det gør jeg. Jeg har haft lidt kig på Fullrate, men desværre er vi ikke dækket af dem endnu.

Problemet med Tele2 (og andre) er, at jeg kun får 512 i upload, da jeg er meget glad for min 1024 og nødig vil gå ned i upload igen. Men skal jeg have 20 ned og 1 op, er jeg tvunget til at holde mig hos TDC, og det irriterer mig lidt, da de er små tre gange så dyre som deres konkurrenter der dog kun leverer 512 i upload.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)