Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af IT-virksomhed, hvordan gør jeg?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 24. Sep 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

IT-Konsulenten:

Hvis det er en konsulent virksomhed du vil lave, altså at dit primære arbejde bliver at udføre arbejde du får timebetaling for, så er det enormt vigtigt at du hanker op i nakken på dig selv og får noteret dit timeforbrug korrekt dagligt på hver kunde.

Det er en klassisk fejl, mange konsulenter gør. Det betyder at de sidst på måneden, når de skal fakturere kunden, ikke kan huske hvad der har lavet, hvor lang tid det tog og hvornår det var.

En simpel kalender som f.eks. Google's er et fint værktøj at starte med. Alternativt findes der tjenester på nettet, som klarer opgaven, og som man også kan fakturere fra, f.eks. http://tasks.dk/

Tusinde tak for tippet, det vil jeg huske Smile

Fra Herlev
Tilmeldt 24. Sep 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Men altså ..

Jeg sidder på egos.dk (virk.dk) og læser lidt om registering af et enkeltmandsselvskab Smile

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal registrere en enkeltmandsvirksomhed. Sørg for at få banken til at åbne en seperat konto, som du bruger til firmaet. Skal du på et tidspunkt have ansatte, kan det betale sig at arbejde ud fra virksomheds-skatteordningen. Det kræver en lille smule ekstra papirarbejde, men det er når alt kommer til alt meget rart at have ordentligt styr på finanserne.

Er omsætningen under 50k / år kan du kører uden registrering, men så har du f.eks. ikke mulighed for at trække moms fra når du indkøber dele. Har du ervhverskunder kan det således ikke betale sige ikke at blive momsregistreret.

Spørg endelig hvis der er mere du er i tvivl om.

/Michael

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Herlev
Tilmeldt 24. Sep 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

MichaelValentin:

Du skal registrere en enkeltmandsvirksomhed. Sørg for at få banken til at åbne en seperat konto, som du bruger til firmaet. Skal du på et tidspunkt have ansatte, kan det betale sig at arbejde ud fra virksomheds-skatteordningen. Det kræver en lille smule ekstra papirarbejde, men det er når alt kommer til alt meget rart at have ordentligt styr på finanserne.

Er omsætningen under 50k / år kan du kører uden registrering, men så har du f.eks. ikke mulighed for at trække moms fra når du indkøber dele. Har du ervhverskunder kan det således ikke betale sige ikke at blive momsregistreret.

Spørg endelig hvis der er mere du er i tvivl om.

/Michael

Hej Michael.

Tusinde tak skal du have, det hjalp Smile
Jeg tror jeg vil forsøge mig ad, men det koster ikke noget at oprette et enkeltmandsfirma, vel? Smile

Fra Odense
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 104
Fra  Krudtborgen - Fyrværkeri i Odense Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Krudtborgen sælger fyrværkeri i Odense.

Fra Herlev
Tilmeldt 24. Sep 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Perfekt !

Tusinde tak Cool

Fra Odense
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 104
Fra  Krudtborgen - Fyrværkeri i Odense Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

minimadsens:

Perfekt !

Tusinde tak Cool

Hehe, så lidt. Det er rart når man kan hjælpe. Wink

Ellers kan du smutte ned til kommunen og udfylde blanketten skriftligt - og der kan du også fyre alle de spørgsmål afsted som du vil! :-)

Krudtborgen sælger fyrværkeri i Odense.

Fra Herlev
Tilmeldt 24. Sep 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

SebKania:

Hehe, så lidt. Det er rart når man kan hjælpe. Wink

Ellers kan du smutte ned til kommunen og udfylde blanketten skriftligt - og der kan du også fyre alle de spørgsmål afsted som du vil! :-)

Nå for dælen, jeg troede det skulle være igennem virk.dk, jamen .. Det tror jeg skam at jeg vil gøre, endnu engang tak Smile

Fra Høng
Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tillykke med dit valg med at opstarte nyt it support virksomhed.

Kig evt forbi vores support netværk www.nørdit.dk det kan være vi står og mangler en konsulent i dit nærområde.

Vi kan muligvis hjælpe med lidt arbejde her i din opstartsface, da det jo tit er her man har svært ved at skaffe sig nok arbejde.

Vi skaffer kunderne, du udfører arbejdet (20/80)

It Support - Råd og vejledning i alt indenfor it og elektronik til virksomheder samt billig pc hjælp til private

Fra Odense
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 104
Fra  Krudtborgen - Fyrværkeri i Odense Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ralf Willers:
Kig evt forbi vores support netværk www.nørdit.dk det kan være vi står og mangler en konsulent i dit nærområde.

Uddrag fra din side: http://www.noerdit.dk/priser/

"Mindste afregning er pr. påbegyndt 1/2 time."

og

"- Ovenstående priser er pr. påbegyndt time."

Nu er jeg forvirret Ralf Geeked

Krudtborgen sælger fyrværkeri i Odense.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)