Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Generelt om franchising

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

 Franchicing er i meget stor vækst. og så her i Danmark. Der synes at være en misforståelse om at det kun er McDonald''s og 7/11 som er organiseret i franchising. Der er faktisk flere danske systemer som anvender franchicing bl.a. som eksport model. Jeg kan nævne IC companys og Best seller begge fra tekstilbranchen, Club 8 møbler og Ide møbler fra møbelindustrien, HTH og Kvik køkkener, Bianco sko, B&O, TRIPTRAP, Jysk (sengetøj) Jensen''s Bøfhus og mange flere.


Franchising er effektivt af flere årsager og her vil jeg blot nævne at franchisetagere er generelt mere motiverede og bedre kvalificeret end ansatte og så er den kapital som de har, med til at øge franchisegivers mulighed for at ekspandere hurtigt.



Jeg har oversat en bog som hedder: Sådan bliver du franchisetager, i den er der en del informationer som er gode til at få viden om hvad det vil sige at blive franchisetager.


Bogen kan downloades fra www.franchisepartner.dk 


Mange hilsner 


Bo Zoffmann

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bo,


Kan du anbefale en eller flere bøger om franchisekonceptet, som primært omhandler dét at "sælge" sit koncept som franchisegiver?
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse


Det kan jeg ikke, og jeg er i tvivl om der overhovedet er skrevet noget specifikt om at sælge et franchisekoncept. Det er det samme som ofte benævnes rekruttering af franchisetagere. Selve emnet ligger et sted imellem at markedsføre og at rekruttere.

 

Jeg rekrutterede mange franchisetagere til McDonald''s da jeg var ansat der, og der handlede det om at sortere imellem de kandidater som henvendte sig primært på grund af 2 årsager. A) henvisning fra eksisterende franchisetagere og 2) fra annoncering.

 

Jeg arbejder pt. med et antal franchisekoncepter, hvor jeg har som opgave at finde en franchisetager til et koncept, og måderne er vidt forskelligge, lige fra scearch til annoncering.

 

Der er muligvis bøger at finde på nettet ved at søge på rekruttering og franchising samtidig.

 

Mange hilsner

 

Bo
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)