Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af smykker engros - pris og avance

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. May 05
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg er startet med en lille webshop med salg af håndlavede smykker www.whitewall.dk/smykker.asp. For at få gang i salget, vil jeg nu samtidig sælge smykker til butikkerne ude i byen. Er der nogle, der ved, hvad butikkerne forventer med at få i avance? Regner selv med omkring 25-30% - er det realistisk?

Andet spørgsmål er, hvis mit smykke koster 400kr. i min webshop, så skal det vel også sælges til samme pris i butikken? Eller bestemmer butikken selv dets pris? Hvordan plejer man at gøre?

På forhånd tak

Katja

 

Fra Helsingør
Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Katja,

Du skal en hel del højere op, butikker i din branche, forventer -50% eller sagt på en anden måde indkøbspris excl. moms gange 2,5. Dette gælder hvis de indkøber varene og har dem på lager.

Lægger du varene i komission, og afregner efterhånden som de bliver solgt - Ja så kan du nok lave en lidt bedre aftale,

Hvis du skal have forhandlere, skal du sætte en vejledende udsalgspris, og selv holde denne i din netbutik. Det eneste du kan lave tilbud på er de varer du ikke har forhandlere på. Du må aldrig underminere dine forhandlere.

Der er nok nogle få butikker, der vil nøjes med mindre - Men du kan være sikker på at de sælger de varer de tjener mest på først.

Held og lykke med projectet.

Tommy

 

Agenturhandel med esclusive isenkram varer, konsulent for fiskebranchen & catering til større arrangementer.

Tilmeldt 5. May 05
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Æv, det er godt nok meget.. Man skulle måske have blivet forhandler i stedet ;-)
Der er vel ikke noget at gøre end at sætte priserne op, hvis det skal løbe rundt.

Tusind tak for svaret!

Fra København
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Fra  Deducta Search Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Katja

Ja smykker, tøj og beklædning er nogle af de varergrupper med størst avance. Vi ganger selv med 2 + moms, dvs en varer der for os koster 40 kroner excl moms vil koster 100 for kunden. Præcis som Tommy skriver.

God vind med det ;)

Head of SEO & Owned Media i Group M | Blogger om SEO, e-handel, online marketing, content marketing og sociale medier.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)