Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsundersøgelse

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Karise
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne lave dekorative kage og evt andre desserter.

Hvordan undersøger man markedet og konkurrenterne?

Hvordan finder jeg ud af hvad der kan gøre at jeg kan konkurrere med de eksisterende?

 

 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du laver først og fremmest en afdækning af konkurrenter i dit område og hvilke priser de tager.
Herefter kan du regne lidt på om du kan gøre det billigere eller bedre end dem.

Herefter laver du en markedsundersøgelse. Går på gaden og spørger folk om de vil benytte sig af dit produkt i området og på den måde finder du ud af om der er efterspørgsel på dit produkt.
Et spørgeskema kan jeg anbefale dig at lave til brug i markedsundersøgelsen.

Håber det var en lille hjælp ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan også vælge den dyre løsning og få en virksomhed til at undersøge selvfølgelig.

Men det er det samme hver gang det er dyrt: Det koster penge!

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja den løsning er der også.
Dog vil jeg ikke anbefale at bruge store armbevægelser og spendere penge på det i opstarten som iværksætter.
Det er noget man selv kan klare. Kræver selvfølgelig at man har gå-på-mod og tror på sin idé ;-)

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Så du mener at trådstarteren skal ind på Strøget og konkurrere med adskillige hjælpeorganisationer, tiggere, avissælgere mm til at få lidt opmærksomhed fra forbrugerne? :-)

Men du har da ret - det er måske lige lovlig dyrt at betale mange penge til lidt undersøgelse..

Fra Karise
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

 

Men hvad så hvis det er virksomheder der er målgruppen? De har vel ikke tid til spørgeundersøgelser...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Julie:

Tak for svar.

 

Men hvad så hvis det er virksomheder der er målgruppen? De har vel ikke tid til spørgeundersøgelser...

Hvad er det for virksomheder du har i tankerne der skulle ønske at købe dekorative kager og desserter ?

Fra Karise
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen ikke nogen specielle. Men det var mere til deres receptioner og sådan.

Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Sæt et par lækre anretninger op og tag billeder af dem . Brug så dem til at lave nogle foldere og del dem ud til firmaerne i dit lokal område . Hvis du har regnet omkostningerne ud , så mangler du nu kun at se om de er intreserede og hvor meget de er villige til at betale . Den nemmeste måde er at undersøge priserne hos din lokate bager ( konditor ) hvor sansynligvis ellers ville have bestilt .

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)