Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arveafkald i forbindelse med konkurs som iværksætter.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!!

Desværre er vi havnet i en konkurssituation og for at sikre os bedst muligt er vi blevet anbefalet at lave arveafkald i forhold til vore forældre.

 

Nogle der kender en god - og ikke vildt dyr - jurist der kan hjælpe med udarbejdelse samt viden om hvorvidt det skal for notaren også eller om det er ok at vore forældre opbevarer arveafkaldsdokumentet.

Mange tak

Tina (iværksætter på vej op igenYes)

 

Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Æhm....

Står dine forældre lige for at skulle stille træskoene da?
Kan næsten regne ud at du har en virksomhed hvor du hæfter personlig for gælden, siden dette kommer på tale, der er unægtelig en/flere kreditorer som gerne vil have nogen penge, eller anden form for aftale.´
Selvom du laver arveafkald, vil de stadig have knasterne, og hvis ikke du betaler eller laver en eller anden form for akkord med dem, så går du jo personligt konkurs.

Var det ikke en idé at tage kontakt til en professionel, som kan lave aftaler med dine kreditorer, eks. en 25% akkord eller lignende, så du kan komme videre, og dine forældre ikke skal bekymre sig for om de skal lade din del af en arv gå til kattens værn eller lignende.

Jeg har selv været i en lignende situation, nu er mine forældre stadig raske osv. men det har nu aldrig været på tale i de forhandlinger vi har været i med diverse kreditorer at de skulle kunne tage pant i en kommende arv eller lignende.

Få fat i en prof. som laver aftaler med dine kreditorer, så sover du også bedre om natten, jeg kan varme anbefale sag-partner.dk som jeg har brugt, han ved hvad han laver.

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor er det I vil snyde jeres kreditorer for deres penge? Hvorfor skal de ikke have ret til de penge som I skylder dem, det er da kun positivt hvis I uventet for ekstra penge til rådighed, så I kan betale det I skylder?

Arco

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tina

Hvor er du i den konkurs du omtaler. Der er flere ubesvarede spørgsmål i dit indlæg.
Er du interesseret i at forklare mere dybtgående om din situation er du velkommen til
at kontakte mig på 98311022 / 29924519. Du kan se mere på www.sag-partners.dk .
En telefonsamtale koster dig ikke noget.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen
SAG-partners ApS 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)