Hej,
Jeg er en erfaren Excel-bruger, incl avancerede funktioner og VBA; jeg har netop en problemstilling, hvor data er "vokset ud af" excel 2003 (som er hvad kunden bruger); derfor vil jeg undersøge mulighederne for at bruge access som datagrundlag i stedet. Datastrukturen er meget enkel, 1 tabel (men med mange records). Opgaven går på at slå specifikke værdier op i databasen ud fra, hvad brugeren har valgt i valgboxe i Excel. Dvs. det er ikke egentlige forespørgsler/queries fra excel der er behover, blot en nem og enkel måde at finde konkrete records/værdier i basen ud fra specifikke kendetegn.
På forhånd tak for hjælpen.
Mvh. Morten Jansen |
Hvor stor datamængde (rækker) er der tale om?
Der er flere muligheder for struktur - såvel i Excel som Access.
Har udviklet flere søgesystemer via VBA - også via SQL . Arbejder udelukkende med udvikling af systemer og programmering i Microsoft Office.