Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket regnskabsprogram - når der er udenlandshandel?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fulgt lidt med i debatten her på Amino om bogføringsprogrammer, da jeg står evt. og skulle bruge et. Jeg er dog i tvivl om, hvilken der ville kunne opfylde lige netop mine behov. Da den skal bruges til et mindre ”fritidsfirma”, er det vigtigt, at den ikke er for dyr i anskaffelse/brug. Selv om det er et fritidsfirma, vil der være en del samhandel med udlandet, da salget sker via internettet. Den skal derfor kunne håndtere

·         Udenlandsk moms

·         Handel i flere valutaer – fx DKK, EUR og USD.

·         Udenlandske debitorer.

·         Udenlandske kreditorer – nogen af disse kreditorer kræver forudbetaling, hvorfor jeg vil indbetale et a conto beløb. Systemet skal kunne håndtere det.

·         Evt. at jeg kan bruge en udenlandsk betalingsmodtager (skal kunne håndteres i systemet som en bankkonto i anden valuta).

Men er der nogen af programmerne som kan opfylde det (og ikke koster en mindre formue)?

Fra London
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

jeg kan anbefale e-conomic som jeg umiddelbart vil sige kan det meste af hvad du forlanger.
Det eneste jeg er en smule i tvivl om er hvorvidt de understøtter bankkonti i flere valutaer, da jeg kun har konti i GBP.

 

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Jeg vil anbefale dig at bruge E-conomic.

dette program kan håndtere alle de problemstillinger som du nævner, også bankkonti i flere valutaer.

Du kunne f.eks gå ind på vores hjemmeside og på banneret nederst på siden klikke på Economics banner og så vælge os som administrator, så skal vi gerne hjælpe dig med kontoplan og andre spørgsmål du evt har uden at det skal koste dig noget.

Vores hjemmeside er: http://Nr1-Okonomikontoret.dk

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Nu afhænger det lidt af størrelsen på dit firma(antal transaktioner), idet Economic jo koster

lidt(løbende abonnement).

En mulighed kunne måske være SummaSummarum...hvor du kun betaler et eengangsbeløb.

MvH

Peter

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 06:25
Hvor mange stjerner giver du? :

E-conomic og SummaSummarum er niogen af de regnskabsprogrammer jeg har ligget nærmere på, men kan ikke lige gennemskue, om de kan klare de krav jeg nævnte.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 07:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen væsentlig forskel på Saldi og Summa Summarum - bortset fra designet?

Har lagt mærke til at der er ikke så mange, der omtaler C5 ??

Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter:

Har lagt mærke til at der er ikke så mange, der omtaler C5 ??

C5 er forholdsvis dyr for fritidsvirksomheder :-). Især opstarten kan være temmelig kostbar alt efter hvor meget hjælp du skal have til det.

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)