Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er blevet kontaktet af kinesisk domæneregistreringsfirma - hvad gør jeg?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Holstebro
Tilmeldt 30. Mar 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, den virkesomhed jeg arbejder for (GridManager A/S), er blevet kontaktet af et kinesisk firma der registrerer domæner. De påstår at et andet firma for forsøgt at registrere domæner hos dem med vores navn, og at de lige ville høre, om ikke vi vil registrere dem for at sikre de andre ikke gør det  - formuleret anderledes med det er i bund og grund det de skriver. Det lugter lidt af, at de bare gerne vil have solgt nogle domæner.

Noget andet de prøver at sælge os er noget de kalder "Internet Keyword", som skulle sikre os at andre ikke har ret til at registrere domæner med "gridmanager". Jeg har aldrig hørt om dette, og synes ikke det lyder rigtigt. I øvrigt ville dette jo så også gøre, at det ikke var nødvendigt at registrere de andre domæner.

Grunden til vi aligevel reagerer på det er, at vi ikke kan udelukke steder på verdenskortet hvor vi kunne få brug for at markedsføre os.

Har nogen oplevet lignende henvendelser?

Hvilke domæner er på verdensplan vigtigst at få registreret?

/Carsten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

slet bare mailen. De dukker op i ny og næ.

Men hvis I påtænker måske på et tidspunkt at komme udenlandsk, så få registreret com-domænet. Det virker worldwide.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første er det plat og humbug og et fint salgstrick fra deres side af og noget man har set et utal af gange.

Angående hvilke domæner der er smarte at have vil jeg mene at følgende er rimeligt dækkende:

Til det danske marked:
.dk

Til det internationale marked:
.com
.net
.org
.info

Til europa:
.eu

Og så kan man jo lige så godt kigge på det svenske marked også.
.se

Dermed ikke sagt at du skal bruge alle domænerne med selvstændigt indhold, men det er nu engang praktisk at have domænerne selv så andre ikke finder på at misbruge dem en dag.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

SoftART:
De påstår at et andet firma for forsøgt at registrere domæner hos dem med vores navn, og at de lige ville høre, om ikke vi vil registrere dem for at sikre de andre ikke gør det

Hvis du får at vide hvilke domæner det er så har kinserne sikkert allerede købt dem "for at hjælpe jer".. 

SoftART:
Har nogen oplevet lignende henvendelser?

Ja... det er normalt at de gør det. Men bare afvis dem, fordi de forsøger blot at score nogle penge på det (men ok... det er jo forretning).

SoftART:
Hvilke domæner er på verdensplan vigtigst at få registreret?

Det kommer an på hvor jeres marked er. Man kan tit bare klare sig med .com, men jeg plejer selv (hvis jeg husker det) og det er nødvendigt at tage info, com, org, net

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Som de andre har skrevet, er det et velkendt scam-forsøg. Bare slet det.

Når det er sagt, så er det altid vigtigt at registrere .com og de lande endelser der er relevant for jer.

Min prioritet plejer at være følgende:

1. .com, .net og .org. (.net og .org så andre ikke misbruger dem).

2. de lande der er relevante. Men .co.uk er altid godt at have i baghånden.

3. .tv (mest relevant for medie-virksomheder, men kan også sagtens anvendes af andre typer virksomheder for at profilere dem selv.

4. .eu (hvis i henvender jer til europæiske målgrupper) (dog ikke så interessant, det er bedre med landedomæner).

5. .nu (god til nordiske målgrupper) eller markedsføringsstunts eller bare for at markere sig.

6. .in (hvis man har målgrupper i Indien)

Kommer snart...

Fra Holstebro
Tilmeldt 30. Mar 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, tak for hurtigt svar - så var min fornemmelse rigtig.

Desværre er .org, .net og .com allerede taget (.com dog med tvivlsomt indhold)

/Carsten

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Af nysgerrighed, hvad hedder domænenavnet?

Duh! Så lige at det var "gridmanager" Stick out tongue

Kommer snart...

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser ud til at det bare er "parked".

Ham/dem der ejer domænet i .com ejer over 48.400 domæner, så de er nok interesseret i at sælge domænenavnet hvis I kontakter dem.

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Fra Holstebro
Tilmeldt 30. Mar 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se at ejeren er berygtet, og at andre forgæves har forsøgt at komme i kontakt med ham Sad

/Carsten

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

SoftART.

Jeg er sikker på, at hvis man kontakter ham med et seriøst tilbud, så skal han nok svare.

Jeg ved af egen erfaring, at når man ejer nogle attraktive domænenavne, så bliver man jævnligt kontaktet af nogle, der vil købe domænerne og det er jo sådan set godt, MEN jeg oplever også at de der ønsker at købe, ofte kommer med latterligt lave tilbud, i de tilfælde gider man ikke engang svare tilbage. Du skal tænke på at med det antal domæner han ejer, får han nok ret mange e-mails, så han svarer nok kun på dem han synes er seriøse.

Hvis du ønsker det, er jeg villig til at hjælpe dig med at få kontakt til domæne-ejeren. PM mig hvis du ønsker min hjælp.

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)