Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stationær arbejdsmaskine - men hvilken?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Lej feriebolig privat i Danmark og udlandet - lej-feriebolig-privat.dk

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

MichaelValentin:

Lundsby:

Så ryger du vidst også lidt over 10 000... ;D

Men enig enig. Jeg kører selv på en hjemmebygget der ligner, dog kun med en SSD til system og programmer, og så et raid 1+0 med 2 gb kapacitet til lager.. Der har jeg også nogle skønne 1600 mHz cl-6 ram i tripple-channel og 12 gb af dem.. Og ikke mindst et super lækkert geforce gtx295 grafikkort. Men igen, så ryger vi nok over det angivne budget.. :-)

Men jeg vil under alle omstændigheder anbefale i7 processoren. Den er konge! Selv den "lille" 2,66 gHz. Og så få noget ordentlig ram gerne i tripple-channel, og sørg for at dine harddiske i hvert fald er raid'ede så du ikke får flaskehals der.. Eller invester i en SSD. Det er for lækkert :o) Og de holder "for evigt". Husk desuden at køb et fornuftigt motherboard med Intel X58 chipset. Det er spild af gode komponenter hvis du skruer det på et gammelt hakkebræt...

:-)

Godt med lidt anbefaling af forskellige hardwarekomponenter. Det vil helt sikkert hjælpe mig når jeg begynder at sammensætte PC'en.

Mange gode råd allerede Big Smile

Lej feriebolig privat i Danmark og udlandet - lej-feriebolig-privat.dk

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Windows 7 64-bit kører op til 192 Gb. Jeg kører kun 12 Gb og det lader til at det er nok.

Oplevelsen af at arbejde på ordentligt hardware er virkeligt ikke noget man må snyde sig selv for. Det næste jeg kunne tænke mig er 3 Skærme, har idag 2 x 21" ViewSonic, men efter VS 2010 understøtter flere skærme er jeg begyndt at savne en ekstra.

Der findes næsten ikke noget værre end at arbejde på en langsom og ustabil PC.

Dette er måske lidt offtopic - men på min bærbare har jeg oplevet store problemer med Vista kombineret med ZoneAlarm og avast!. Jeg vil selvfølgelig gerne have Windows 7 på den stationære og vil høre om nogen af jer kører det sammen med ZoneAlarm og AVG antivirus? (vil gerne tilbage til AVG!)

Lej feriebolig privat i Danmark og udlandet - lej-feriebolig-privat.dk

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Så fik jeg langt om længe bestilt en maskine. Det blev en fra mm-vision - dog lidt svagere end monstret fra tidligere i tråden Stick out tongue

I skal have mange tak for jeres input. Udfra disse besluttede jeg mig for at den som minimum skulle have Core i7 (mindst 930) for at kunne køre med x58 chipset. Jeg ville gerne have raided hd men det måtte jeg desværre opgive da jeg overskred mit budget en smule Indifferent

Jeg ser i hvertfald frem til at den ankommer - God weekend til alle og DK vinder imorgen Big Smile

Lej feriebolig privat i Danmark og udlandet - lej-feriebolig-privat.dk

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)