Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faglitteratur vedr. ledelse og produktion og økonomi

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 05
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Halløjsa

 

- Jeg søger litteratur til brug for inspiration (eller bare god læsning) - omhandlende de daglige problemstillinger/udfordringer der ofte forefindes i en produktionsvirksomhed dvs. Ledelse kontra medarbejdere, salg og marketing etc.....

 

Udover førnævnte kunne jeg også bruge, en henvisning til en god (basic) bog om opsætning af det daglige cashflow samt kontering etc.....

 

Min hustru og jeg overtog for nyligt en produktionsvirksomhed, og indtil videre er det samme procedurer som forrige ejer, mht. ledelse og prod/økonomistyring. - Nu føler vi tiden er ved at være, til at komme videre med nye tiltag, men først vil vi gerne kunne foretage lidt research omkring emnerne, gerne lidt udover det vi i forvejen har med i bagagen, dvs. få lidt "skæve" indgangsvinkler til de forhåbentlige positive kommende tiltag.

Virksomheden beskæftiger 13 glade og engagerede medarbejdere indenfor metalbranchen. og har en omsætning på omkring DKK 11,5 mio. Så det er ikke ligefrem en virksomhed i Danfoss størrelse...

 

Mvh

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej DEVO

 

   Jeg læser i øjeblikket en diplom i ledelse og er stødt på en del bøget efterhånden. En jeg gerne vil anbefale dig er "I spidsen for forandringer" af John P. Kotter. Knald god bog hvis du vil sikre dig en vellykket forandringsprocess.

 

I samme gade er "hvem har flyttet min ost" let læselig men med MEGET stor pointe. Den SKAL vi alle bare læse:)

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ved godt at det ikke er det du spørger om, men jeg vil gerne anbefale dig at få en relevant praktikant ud og kigge på dine arbejdsgange eller andet.

Det kunne være en markedsføringsøkonom, logistikøkonom eller produktionsteknolog.

Det koster dig ikke andet end lidt tid til personen, da de får SU, må de ikke modtage løn.

 

Jeg er selv markedsføringsøkonom og synes det er rigtig godt for begge parter at få nogle til at kigge på forretningen med nye øjne.

 

 

Tilmeldt 6. Dec 05
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hello...

 

Tak for svar, - Der er engageret en teknolog i forbindelse med et afgangsprojekt i drift - Og der kommer formentlig inden en uges tid, en ingeniør-studerende og udarbejder et markedsføringsprojekt - Så det er løsninger/indspark vi allerede anvender.

 

Og for øvrigt -tak for henvisning til litteratur - Jeg ser nærmere på de fremsatte tiltler.

 

Mvh.  

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 30-11-2006 11:32:39 Forfatter: DEVO
Hello...


Tak for svar, - Der er engageret en teknolog i forbindelse med et afgangsprojekt i drift - Og der kommer formentlig inden en uges tid, en ingeniør-studerende og udarbejder et markedsføringsprojekt - Så det er løsninger/indspark vi allerede anvender.


 

Super, jeg håber I får noget brugbart ud af det!

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Der er rigtigt mange gode bøger om ledelse derude. To af mine favoritter er:

One Minute Manager - en lille bog, som bedre end nogen anden forklarer hvor simpelt det vigtigste i lederskab er. Skrevet af Blanchard, som bla.a. står bag Situationsbestemt Ledelse.

Det vigtigste først - en bog om personligt lederskab af en anden af de tunge drenge, Covey. Den kan man lære rigtigt meget af personligt og forretningsmæssigt.

Begge bøger handler mere om lederskab end om management, dvs mere om at lede mennesker end om at lede ting og processer.

God læselyst!

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)