Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ur-forhandler søges

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej bruger af Amino.dk...

Jeg er ikke sikker på at dette er den korrekte tråd, men nu forsøger jeg.

Jeg er ejeren flere webshops, herunder bl.a.
http://www.modeure.dk og http://www.makalay.dk , hvor vi bl.a. sælger Dolce & Gabbana, Festina og Seiko ure.

Vores problem er dog, at vi i øjeblikket er nødsaget til at bruge en tysk forhandler, hvorfra vi importerer. VI ville naturligvis hellere købe urene direkte fra producenterne, men disse ønsker ikke at samarbejde med os.

Jeg ville derfor høre Jer, om der er nogle der har et forslag til, hvad vi kan gøre? Kender i nogle der kan hjælpe os? Eller kender i en indehaver af en ur-forretning i Danmark, som evt. kunne være interesseret i et samarbejde!

Håber I kan hjælpe!

Venlig hilsen
Lasse Juhl
+45 51 84 04 11

http://www.modeure.dk

http://www.mywesc.dk

http://www.makalay.dk

WESC høretelefoner til Danmarks bedste priser!

Tilmeldt 8. Sep 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lasse,

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men har i stedet et spørgsmål til et af jeres ure.. Uret på forside af sitet; Vestal MCW001.

Er det et herre eller dameur...??

På forhånd tak.

PS. I øvrigt et lækker site

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa Kollega,

Velkommen til Amino, kan se vi er lidt inden for samme branche, spændende at have én at sparre lidt med. Du har ret, hvis du ikke har en desideret guldsmed, er det umuligt at købe mærker som Seiko og D&G da de har den samme danske importør - arberg-time.dk. Festina står dana-ure.dk for, men alt det ved du vel allerede. I forbindelse med at få kontakt til guldsmed, er det en ganske god ide. Det er selv den måde jeg gør det på.

Dog har mange af de enkelte forretninger svært ved at skaffe D&G hjem - så dem de har, har de rigeligt let ved at sælge i deres egne butikker. 

Du køber ind via tysk butik eller importør - hvordan foregår det? 
Held & lykke med butikken.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 1. Feb 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, den med importen fra Tyskland ville jeg også godt høre mere om :-)
Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hold da op - vi er jo snart nok til en ERFA-gruppe :-)

Jeg er også relativt ny i ur-branchen, og er blevet importør af de tyskfremstillede JUNKERS ure, som er helt nye på det danske marked.

Min opgave er lidt anderledes end jeres: Jeg skal ud og opbygge et forhandlernet, og det er primært derfor jeg kobler mig på denne tråd.

Så hvis nogen har interesse for en urserie i fremragende kvalitet og design med markedets bedste pris/kvalitetsforhold til deres butik, så send mig en mail.

Kollektionen kan beundres på www.ur-tid.dk

(Den fik vist lige lidt buzz-words her til sidst, men der er nok blevet en indgroet vane. Sorry.)




Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 01-02-2007 16:06:54 Forfatter: Jens Lyck Hold da op - vi er jo snart nok til en ERFA-gruppe :-)

Jeg er også relativt ny i ur-branchen, og er blevet importør af de tyskfremstillede JUNKERS ure, som er helt nye på det danske marked.

Min opgave er lidt anderledes end jeres: Jeg skal ud og opbygge et forhandlernet, og det er primært derfor jeg kobler mig på denne tråd.

Så hvis nogen har interesse for en urserie i fremragende kvalitet og design med markedets bedste pris/kvalitetsforhold til deres butik, så send mig en mail.

Kollektionen kan beundres på www.ur-tid.dk

(Den fik vist lige lidt buzz-words her til sidst, men der er nok blevet en indgroet vane. Sorry.)





 

Hej Jens

 

Med hensyn til opbygning af forhandler net, tænker du der på almindelige urbutikker eller hva?

Hvis Ja, så tror jeg altså at du får meget svært ved at slå igennem, nu når du selv sælger urene på nettet.

Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 01-02-2007 16:27:07
Forfatter: magle








Hej Jens






Med hensyn til opbygning af forhandler net, tænker du der på almindelige urbutikker eller hva?



Hvis Ja, så tror jeg altså at du får meget svært ved at slå igennem, nu når du selv sælger urene på nettet.






Jeg vil da meget gerne have lidt uddybende kommentarer, for jeg kan ikke umiddelbart se konflikten.

Min egen egen indgangsvinkel har været den at webshoppen primært skal være reklamesøjle på nettet, og hvis det antal ure der kan sælges den vej kan dække udgifterne til driften er det fint.

Producentens filosofi er at kunne sælge urene billigere fordi man ikke bruger store beløb på helsides reklamer i diverse blade, osv. Som ny aktør på markedet har jeg naturligvis behov for at synliggøre produktet, og kan webshoppen medvirke til dette uden at det koster kunden eller forhandleren noget er det vel en win-win situation ?

Jeg skal også lige indskyde at urene under ingen omstændigheder bliver solgt til lavere pris gennem web-shoppen. Altid til vejl. udsalgspris. Herved bliver uret reelt dyrere når man så skal lægge forsendelse til. Det er lysende klart at hvis jeg solgte urene billigere på nettet ville det straks dræbe enhver forhandler interesse.

Der er kommet rigtig mange mails fra potentielle kunder der gerne vil vide hvor man kan se og prøve urene, og det viser tydeligt at langt de fleste kunder vil foretrække at købe gennem en fysisk forhandler.

Så umiddelbart synes jeg at min ide holder, men jeg vil meget gerne høre dine betragtninger.
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 01-02-2007 17:40:00 Forfatter: Jens Lyck


Dato: 01-02-2007 16:27:07
Forfatter: magle


















Hej Jens






Med hensyn til opbygning af forhandler net, tænker du der på almindelige urbutikker eller hva?



Hvis Ja, så tror jeg altså at du får meget svært ved at slå igennem, nu når du selv sælger urene på nettet.





Jeg vil da meget gerne have lidt uddybende kommentarer, for jeg kan ikke umiddelbart se konflikten.
Min egen egen indgangsvinkel har været den at webshoppen primært skal være reklamesøjle på nettet, og hvis det antal ure der kan sælges den vej kan dække udgifterne til driften er det fint.
Producentens filosofi er at kunne sælge urene billigere fordi man ikke bruger store beløb på helsides reklamer i diverse blade, osv. Som ny aktør på markedet har jeg naturligvis behov for at synliggøre produktet, og kan webshoppen medvirke til dette uden at det koster kunden eller forhandleren noget er det vel en win-win situation ?
Jeg skal også lige indskyde at urene under ingen omstændigheder bliver solgt til lavere pris gennem web-shoppen. Altid til vejl. udsalgspris. Herved bliver uret reelt dyrere når man så skal lægge forsendelse til. Det er lysende klart at hvis jeg solgte urene billigere på nettet ville det straks dræbe enhver forhandler interesse.
Der er kommet rigtig mange mails fra potentielle kunder der gerne vil vide hvor man kan se og prøve urene, og det viser tydeligt at langt de fleste kunder vil foretrække at købe gennem en fysisk forhandler.
Så umiddelbart synes jeg at min ide holder, men jeg vil meget gerne høre dine betragtninger.





Nu skal jeg fortælle dig hvori problemet ligger, urmagere vil simpelthen føle at du stjæler et salg fra dem, uanset om du sælger til samme pris som dem. Hvis du lægger mærke til det, kan du ikke finde en eneste grosist som sælger til urmagere/guldsmede og samtidig sælger direkte til forbrugeren.



 



Har du været rundt på sælger besøg ved forskellige urmagere ? Hvis ja, hvad sagde de så til dig ?



 



Du skriver selv at webshoppen er til for at være reklamesøjle, hvis dette er tilfældet, behøver det jo ikke være en webshop, men derimod bare en præcentations side, ligesom www.arberg-time.dk http://www.henning-staehr.dk/ http://www.skagendesigns.dk/ osv.



En helt anden ting er så, at jeg tror du bliver nød til at hoppe ud i en eller anden form for markedsføring, for at gøre danskerne opmærksom på urene, vi gider ikke have flere ure eller smykker ind i forretningerne som kræver en større indsats at få solgt fordi det ikke hedder Citizen, D&G, Skagen, Seiko eller noget helt andet. Derfor bliver du jo nød til at skabe noget opmærksomhed omkring urene, da de jo pt. er ingenting i Danmark. Så kan det godt være at du hellere vil sælge urene lidt billigere, men det hjælper jo ikke meget hvis folk ikke har intresse for urene, og de urmagere som har købt af dig brænder inde med det de har købt.





 


PS. Makalay.dk, sorry vi stjæler tråden. men jeg kan lige fortælle dig at jeg tror kun det er cygnet og jeg der har noget med urforretninger at gøre, herinde på amino, men held og lykke med det.

Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Makalay.dk:

Jeg vil gerne deltage i undskyldningen for at have spammet din tråd - jeg blev lidt grebet af det. Dette bliver mit sidste indlæg her.

Magle:

Jeg kan nemt forstå din argumentation, men er alligevel noget forundret - Hvis jeg havde oprettet webshoppen i min brors/svogers/fætters navn, så havde alt været i den skønneste orden...... fordi sammenhængen ikke umiddelbart ville være synlig. Det er sgu underligt, men jeg tager dine ord til efterretning.

Med hensyn til markedsføring er vi meget enige om at der skal en vis markedsføring til for at synliggøre et nyt mærke - min pointe var blot at niveauet er et andet end hos eksempelvis Omega.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)