Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor iværksættere arbejder meget: er det pengene eller opgaven der trækker?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg faldt lige over denne ret interessante video, som jeg synes meget godt forklarer og uddyber nogle af de bevæggrunde mennesker har for at arbejde.

Mange tror måske penge er motivator - men kan det virkelig passe, at opgaven bærer lønnen i sig selv?

Se med: video

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er en rigtig god video, som endda kan tjene til lidt inspiration for dem der bruger videoen i deres branding eller blogging.

Argumentationen er for amerikansk til mig, alle kan lide burgere og da ingen mennesker ønsker at skade sig selv, må burgere derfor være sunde, - eller hvordan er det lige?

Til gengæld kommer der på et tidspunkt mod enden, den efter min mening rigtige pointe, nemlig at når først pengespørgsmålet er ude af verden, - så opnår man den bedste motivation. Så kan man som ledelse tage vare om de enkelte medarbejdere, - og det er faktisk rigtigt lønsomt når det handler om kreative processer.

Det kunne jeg skrive en bog om, - og det vil jeg så undlade ;-) - men tjek videoen ud.

Tak til Martin for tippet.

Michael 

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

God film :)

Men det er jo også en af de væsentligste årsager til at blive iværksætter - at det er pisse spændende at arbejde med sine egne projekter - og se dem vokse :)

Fra Karlslunde
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Fed video - både form og indhold.

Jeg har selv 12 ansatte og der er forskellige grader af motivation bland de ansatte og endnu mere forskelligt hvad der motivere dem.

Pointen om at give folk så meget i løn, så det ikke bliver en forstyrrende faktor i motivations regnestykket, er dog nemmere at komme med, end for os arbejdsgivere at udfører... Hvor højt skal vi op? Eller skal den bare være rimeligt og hvad er det? Jeg ved løn er væsentlig, men langt fra det vigtigste aspekt i at opnå motiverede medarbejdere.

Ejerskab giver motivation

God kultur giver motivation

Synlig ledelse, med en klar strategi, en forståelig handlingsplan, nogle realistiske og synlige mål, giver motiverede medarbejdere

Og så skal vi skabe en arbejdsplads der udfordre den enkelte på netop hans kompetencer, i balancen mellem stress og kedsomhed, inden for faste rammer med mulighed for medindflydelse, i et behageligt psykisk og fysisk arbejdsmiljø..... Så er succesen sikker! 

Vi kender alle opskriften, men det er ikke altid lige ud af landevejen i dagligdagen, når produktion, kunder og kollegaer alle skal plejes på samme tid.

Det var lidt en omvej, men god video - altid godt med ledelsesmæssig inspiration.

Morten

www.tand-klinikken.dk  tandlæger københavn, laser og cad/cam porcelænskroner samme dag

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Smid da bare det direkte link til Youtube, så vi slipper for det der embedding. Det er jo ikke ligefrem fordi du bidrager med noget nyt i dit blogindlæg.

Anyway, RSA laver nogle kanongode animationer og foredrag. Deres channel er klart et besøg værd.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for linket....

Hmmm... 80% af den opfattet kommunikation er non-verbal. Hvilket denne video er baseret på = god underholdning men man glemmer hurtigt det der er sagt.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)