Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gamle dokumenter på Google

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Jeg undre mig ofte over hvordan det kan være at man støder på mange gamle dokumenter højt oppe i google søgninger, i min optik er nye dokumenter, alt andet lige mere relevante, især i dag hvor viden, meget hurtigt bliver forældet.

 

Jeg kan ikke tro at det er fordi dem der lagde noget på nettet for 4-5 år siden var så meget bedre til SEO end de prof. er i dag.

 

Hvordan sier jeg den slags forældet information fra i søgninger?

 

Vægter Google slet ikke sidens alder?

Hilsen IDzone ApS - Improve RFID Rita Westergaard www.rfid-idzone.dk
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Man skal passe på med at drage forhastede konklussioner ud fra helt personlige oplevelser :) Alt andet lige, udgør dine søgninger lun en forsvindende lille del af de søgninger der foregår. Jeg kan ikke genkende det billede du beskriver, og jeg har da heller ikke hørt det fra andre. Dermed ikke være sagt at det ikke er sådan du oplever det, men jeg vil mene der er andre forklaringer end alder alene. Google kigger bestemt også på et websites og et dokuments alder, men ikke så firkantet at de nyeste altid kommer først eller omvendt.
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm.. At de har ligget der længe, giver dem jo nok bare en smule Goodwill :)..

Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel

 

Tak for dit svar.

Som jeg tolker derhen at jeg ikke kan lave en søgning der sortere gamle dokumenter fra, så behøver jeg ikke ærge mig over at jeg ikke vidste det.

 

Og så udleder jeg også at man åbenbart skal se ekstra godt på kildekoden eller links til dokumentet for at lure af hvordan man i fremtiden kan få andre  guldkorn til at overleve i mange år.

Hilsen IDzone ApS - Improve RFID Rita Westergaard www.rfid-idzone.dk
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Rygter, ammestuesnak og mørke natmænds forudsigelser talte for et lille år siden om af f.eks. MSN favoriserede nyt materiale, eller rettere sites der hele tiden lagde nye ting op (Freshness på SEO''sk) jeg har dog ikke kunne hverken be eller afkræfte dette (Måske Mikkel kan?).

 

Der tales også om Morfar effekten, altså at et gammelt site for credit fordi det har været på længe.

 

Min egen oplevelse siger bestemt ikke noget entydigt, jeg synes ofte jeg kan finde mine egne nyeste ydgydelser (eller Mikkels) ret hurtigt efter de er lagt op men også gamle ting, dog intet entydigt billed

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
> Som jeg tolker derhen at jeg ikke kan lave en søgning der sortere gamle dokumenter fra

Nej, det kan du godt. Hvis du går ind under avanceret søgning kan du vælge hvor nye dokumenter du vil have. Men det er der bare ingen almindelige mennesker der bruger :)
Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel

 

tak igen for hjælpen

 

den vil jeg til at bruge for så har Google da ikke lavet den helt forgæves.

Hilsen IDzone ApS - Improve RFID Rita Westergaard www.rfid-idzone.dk
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)