Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback til website!!! URGENT - helst inden 24 i aften!

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-)

Jeg søger feedback til mit website http://www.creatastica.dk  (bemærk! dette er IKKE den samme website som står listet i min signatur!)

Da dette er min fremtidige portfolio, men også et eksamensprojekt (grunden til deadline), ønsker jeg både generel feedback, men også målrettet hvis nogen nu sidder og har lyst til det (hvilket der forhåbentligt er, ellers er jeg ret meget ud og... ja!). Men ellers vil jeg da også gerne have feedback efterfølgende, det bliver bare ikke en del af min fremlæggelse imorgen :-)

Det skal lige nævnes at siden langtfra er færdig. Der vil komme mange flere images så "lightbox display" vil komme til at ligge indenfor wrapperen, Noma page ryger ud ligeså snart jeg har præsenteret imorgen, og jeg sætter navn + adresse etc på lige så snart siden går på nettet. -Den er pt. gjort usynlig for søgemaskiner... forhåbentligt!

Den målrettede feedback er følgende:

At give en rating fra 1-5, hvor 1 er dårligt/uenig  og 5 er godt/enig på følgende spørgsmål.

Er det tydeligt hvad formålet med siden er?

Er siden nem at navigere på?

Virker farverne og header image professionelt?

Ville I ud fra denne website have tillid til at kontakte mig (antaget at jeg nu havde en fungerende Privacy Policy)?

Vil I gerne have en kontrakt i pdf format som I kan downloade så I ved hvad I går ind til før kontakt?

 

I den generelle feedback smider I bare hvad I har lyst til.

 

Rigtig mange tak til jer der deltager :-)

Hyg!

 

~*Louise

creatastica

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise

Jeg må indrømme at din top (efter min mening) fylder ALT for meget. Derudover ser siden virkelig underlig ud med høj opløsning.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, du får det råt for usødet, og jeg skal ikke kunne sige om det falder i god jord hos dig, men jeg er ikke imponeret.

Er det tydeligt hvad formålet med siden er?

1 - Nej det er et ret rodet indtryk det giver, og så er det eneste jeg kan se din header og din overskrift før jeg skal til at scrolle.

Derudover er den tekst i kassen der dukker op når man scroller lidt ned, et sted mellem meget læse-uvenlig og direkte ulæselig.

Er siden nem at navigere på?

1 - Nej, det fremgår f.eks. ikke tydeligt at der er undermenuer gemt under de forskellige punkter, før man fører musen over.

Linket til din blog virker ikke.

Linket til Artwork virker ikke.

Virker farverne og header image professionelt?

1 - Nej, jeg har ingen idé om hvad det er du vil sælge mig, det er meget mørkt og rodet.

Ville I ud fra denne website have tillid til at kontakte mig (antaget at jeg nu havde en fungerende Privacy Policy)?

1 - Nej, hvad skulle jeg da kontakte dig for når jeg ikke har forstået dit budskab? Godt nok skriver du noget om html, design og artwork i bunden, men kvaliteten er ikke just på et niveau så jeg har lyst til at tage kontakt.

Vil I gerne have en kontrakt i pdf format som I kan downloade så I ved hvad I går ind til før kontakt?

1 - Nej, hvad skulle man da bruge en kontrakt til før man har fået et oplæg på hvad du kan gøre for mig?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 23. Oct 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

At give en rating fra 1-5, hvor 1 er dårligt/uenig  og 5 er godt/enig på følgende spørgsmål.

Er det tydeligt hvad formålet med siden er?

Det står ganske tydeligt på forsiden. Men hvorfor på engelsk?

Er siden nem at navigere på?

Menuen virker logisk nok.

Virker farverne og header image professionelt?

Generelt må jeg sige, at designet ikke rigtig fungerer for mig. Logoet giver ingen mening (navnet er dog ok), topgrafikken er rodet, og der bør strammes op på typografien. Du bruger meget plads og meget scroll i forhold til den beskedne tekstmængde. Hvis jeg var dig, ville jeg finde en flot, professionel hjemmeside, der visuelt kan inspirere dig til at lave noget i en tilsvarende stil. Men jeg kan godt se, at det kniber med tiden.

Ville I ud fra denne website have tillid til at kontakte mig (antaget at jeg nu havde en fungerende Privacy Policy)?

Nej, desværre ikke endnu. Dertil er hjemmesiden ikke prof nok.

Beklager, hvis jeg er lidt hård. Du har selvfølgelig ikke så megen erfaring med webdesign endnu, og jeg kender jo heller ikke kriterierne for jeres eksamensprojekt. Men held og lykke med det Cool

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg dropper altså pointsystemet - håber det kan gå an.

 

Cleocatra:
Er det tydeligt hvad formålet med siden er?

 

Tjo... Både og... Jeg fik med det samme et indtryk af at vi var inde på noget grafiker-halløj.... Men hvis jeg skal prøve at være objektiv mener jeg ikke budskabet er 110% klart.... Og selvom jeg personligt hurtigt "lugtede lunten", så overraskede det mig en del, at finde ud af du også roder med kodning. Så hvis kode-delen har en større betydning for dit site mener jeg opgaven er dumpet.

Hvis dit hovedfokus er på design så synes jeg derimod kommunikationen er fornuftig nok. Skal du henvende dig til "almindelige" mennesker mener jeg dog budskabet skal være langt mere tydeligt. F.eks. kunne du skrive at du er web-freelancer/design-freelancer eller whatever - bare det er klart hvilken slags freelancer du er og ikke bare at du er freelancer Geeked

 

Cleocatra:
Er siden nem at navigere på?

 

Hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg ikke den er nem at navigere på. Først og fremmest er der ikke særligt meget at klikke på - bortset fra din dropdown menu er der jo reelt ikke noget at klikke på, på dit site.

Det problem bliver i øvrigt kun gjort værre af at du har en del indhold der rent faktisk indbyder til at man klikker på det... Starter vi fra toppen ligner din header sådan set mere et portfolio end det ligner et topbanner.

Springer vi ned i bunden har du så tre dejlige kasser, der bare indbyder en til at klikke løs... Men der sker ikke noget... Så det undrer mig hvorfor du ikke lader de bokse linke videre til noget?

Din dropdown menu bør nok også flyttes.... Prøv bare at ryk den ud af headeren og ned i toppen af selve siden - jeg er sikker på det vil gøre en kæmpe forskel.

 

Cleocatra:
Virker farverne og header image professionelt?

 

Ærligt? Nej det gør de ikke.... Men nu er du jo heller ikke professionel... Du er, så vidt jeg kan forstå, en 1. semester studerende på multimediedesigneruddannelsen. Så der er vel heller ingen der forventer det skal være prof?

I forhold til hvor du er i din uddannelse vil jeg mene sitets grafiske udtryk er ganske fornuftigt...

 

Cleocatra:
Ville I ud fra denne website have tillid til at kontakte mig (antaget at jeg nu havde en fungerende Privacy Policy)?

Cleocatra:
Vil I gerne have en kontrakt i pdf format som I kan downloade så I ved hvad I går ind til før kontakt?

 

Jeg ved ikke helt hvad spørgsmålet.... Men jeg vil mene det er totalt overkill med en kontrakt til download i PDF. Du beskæftiger dig jo ikke med konstruktion af atomkraftværker.... Så du burde kunne informere om dine generelle forretningsbetingelser på en langt nemmere og mere indbydende måde :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke helt, hvor jeg skal starte. Min feedback tager udgangspunkt i, at du kun har 12 timer til at lave ændringer i:

  • Centrer siden.
  • Arbejd med farverne. Det fungerer acceptabelt som det er nu, men på ingen måde prangende. Jeg er på ingen måde pjattet med sort og beige som dominerende farver i et webdesign.
  • Drop de der små hak over det hele. Du synes måske, at det er fancy - jeg synes, at det hører halvfemserne til.
  • Fjern al spildplads. Med det mener jeg, at der fx er omkring 150px fra header til "Freelancing With a Purpose!". Du har ikke uendelig plads. Tænk lige på, at størstedelen af brugerne stadig kører 1024x768 - de kan ikke se mere end ovenstående tekst på forsiden. Jeg kører 1920x1200 og kan ikke se hele siden i højden, hvilket sidens indhold taget i betragtning, er ret skidt.
  • Overvej at bruge mindre skriftstørrelser med mindre censor er svagtseende.
  • Headeren er 400px høj og uden noget reelt indhold udover navigation og logo. Det er alt for meget. Du kan nemt cutte 200px.

Det var lige seks hurtige.

God eksamen!

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, som de andre siger bør du gøre headeren mindre.... Sidder på 1900X1200, så tænkte ikke over det... Men har lige prøvet på 1280X720 - tør slet ikke tænke på hvordan det må være på en netbook med 1024X600 eller noget i den stil Surprise

Så send din header på slankekur :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 45
Fra  Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er "desværre" fuldstændigt enig med Anders ... Designet minder mig om 90'erne og ligner noget, der er lavet i paint. Hvis jeg skal være helt ærlig, fik jeg lyst til at forlade siden, efter at have rullet ned i bunden. Den fanger ganske enkelt ikke.

 

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvilket fag du skal til eksamen i, og hvilket niveau du har det på ... Bare for at se, hvad der forventes af dig Skype-Smile

Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Krkli og Anders :-)

Mange tak for jeres tid og jeres besvarelser.

Anders Christensen:
Hejsa, du får det råt for usødet, og jeg skal ikke kunne sige om det falder i god jord hos dig, men jeg er ikke imponeret.

Om det falder i god jord!? Overhovedet ik!!!  ;-) 

Seriøst, jeg vil hellere have et ærligt svar som dit end at jeg sidder og er pærestolt over noget bræk uden jeg selv ved det fordi ingen giver mig deres ærlige mening. Så jo, det falder i god jord eftersom hele pointen er at gøre mit site godt så mange tak :-)

På baggrund af jeres svar, så sidder jeg nu og tænker på at lave diverse ændringer, især med at gøre min header mindre. 

Så ik mere snak lige nu, jeg skal redde min side! 

Tak igen, og jeg vil stadig gerne have mere feedback, positiv som negativ!

Hyg!

~*Louise

 

 

 

creatastica

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Cleocatra:

Hej Krkli og Anders :-)

Mange tak for jeres tid og jeres besvarelser.

Anders Christensen:
Hejsa, du får det råt for usødet, og jeg skal ikke kunne sige om det falder i god jord hos dig, men jeg er ikke imponeret.

Om det falder i god jord!? Overhovedet ik!!!  ;-) 

Seriøst, jeg vil hellere have et ærligt svar som dit end at jeg sidder og er pærestolt over noget bræk uden jeg selv ved det fordi ingen giver mig deres ærlige mening. Så jo, det falder i god jord eftersom hele pointen er at gøre mit site godt så mange tak :-)

Hej Louise

Jeg er glad for at du tager vores kritik med oprejst pande og er klar til at gøre noget ved sagen.

I min verden er et website der sælger et site der er lyst og åbent, nemt tilgængeligt og uden indpakning af budskabet, det skal være nemt at finde ud af hvad meningen med sitet er og hvilket budskab det er afsenderen (dvs dig) vil have du til mig som kunde.

Jeg ville helt klart, som du også selv er inde på, arbejde med at få lavet din header meget mindre fremtrædende, få forenklet menuen og måske placere den et andet sted.

Sidst men ikke mindst, brug standardfonte på nettet og skriv det som tekst på siden i stedet for at bruge billeder, det er ikke særligt brugervenligt overfor læserne.

Yes

Med venlig hilsen Anders

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)