Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den første i DK

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

  Denne her kan vidst godt tåle en snurretur på Jantetæskeren Smile.

Jeg har i dag fået den gode nyhed at vores længe ventede investering nu er landet og står i Københavns Lufthavn. Det er en ny storformatprinter som ikke blot skal øge vores kapacitet på produktionerne af plakater, roll-ups, diverse mærker og andre større produktion. Den kommer også til at introducere nogle nye muligheder som vi ikke tidligere har haft i print: Nemlig hvid og metal-farver. Dette er normalt noget vi kun har kunne opnå i serigrafi eller offsettryk. Det at kunne lægge en hvid bund på f.eks. gennemsigtige mærker, samt lave ekstra highlights på illustrationer er nogle af de muligheder som den hvide farve giver os. Metal-farverne giver nogle sindsygt kreative muligheder som vi indtil videre kun lige har strejfet overfladen af. Det hele kører i et setup med 8 farver og en opløsning på 1.440 DPI - og da den, lige som vores anden 64" maskine, har en printbredde på +160cm. på den smalle led, så er der mulighed for nogle enorme produktioner.

Den installeres nu på torsdag og vi har for sjov planlagt at lave et løbende Twitter-feed i løbet af dagen. Det bliver med en blanding af status og billeder efterhånden som installationen skrider frem. Så hvis du ikke allerede nu følger mine skriverier på Twitter og syntes det kunne være lidt sjovt at få et sjældent kig bag kulisserne i MediaMouse, så er det nu du skal følge min Twitter-profil: http://twitter.com/mediamouse_dk

- Og så lige detaljen: Dette er den første maskine af sin art som installeres i Danmark Cool.

/Jesper

Fra Maribo
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke med "dyret" Smile

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Wow, det er da helt vilde specs..

Tillykke med ankomsten af den MEGET store "visitkort printer". Skype-Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:
Det er en ny storformatprinter

Så er det man kigger på sin lille HP 2600n printer og godt kunne tænke sig at få den udskiftet :)

Håber da at den nye printer vil få betalt sig hjem hurtigt for den har vel ikke være gratis 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja man havde håbet at alt det printer halløj var en døgnflueEmbarrassed

Men udviklingen bærer jo derhen ad.....Og det gælder jo om at være med på det nyeste, når vil noget seriøst inden for det.

Men tillykke med det der halv værkWink

/Kenneth

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Cool nok, Jesper.

Vil den kunne lave en rollup til en fed "silverscreen", så man kan få lidt mere ud af projektoren?

mvh Hans

Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 45
Fra  Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke med printeren

Den må da bruge exceptionelt meget farve med 160 cm og 1.440 DPI Big Smile

Det må næsten være påfyldning af farve, for jeg kan slet ikke forestille mig en så stor patron :P

Ihh, alt det guldpapir du skal til at lave :P Jeg bliver helt misundelig

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Østby:
Det må næsten være påfyldning af farve, for jeg kan slet ikke forestille mig en så stor patron :P

Det må også koste en del... jeg købte en sort patron til min laser og den kostede 500 kr :(

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :

John > Det er så ikke lige til visitkort, da de er over i digitaltryk eller offset. Så det er primært vores plakater og lignende store tryksager som får "glæde" af dyret.

Hans > Måske. Fra den er installeret, så kommer der er en lang og sjov periode hvor vi skal have eksperimenteret med de nye muligheder. Men der er ingen tvivl om at sådan noget som at kunne blande metallic ind i grundfarverne vil kunne give en masse muligheder.

Nicolai, Niels > Ja, den bruger en hel del farve. Tonerne er på 440ml hver - og der sidder så 8 i denne maskine. Indkøbsprisen for en normal grundfarve ligger på omkring 820 kr. for 440ml. Hvid og Metallic koster ca. det dobbelte. Så når maskinen er loadet op, så sidder der for en 7-8.000 kr. toner i dyret. Men det super smarte er at den bruger samme type blæk som to af de andre storformatprintere vi har stående.Vi bliver nødttil altid som minimum at have et komplet ekstra sæt tonere liggende og ofte har vi mere end to sæt liggende fordi vi har ekstra af det vi bruger meget i perioder (f.eks. gul og sort når vores detailhandel-kunder skal til at holde udsalg). Så det er ret praktisk - også økonomisk set - at vi ikke skal have mange forskellige typer tonere liggende på lager til forskellige printere. Jeg ville ønske at nogle af de andre printerproducenter også kunne finde ud af at køre med samme type toner i flere af deres maskiner. F.eks. har vi 5 forskellige typer tonere liggende til vores de 5 forskellige Epson-printere vi har stående. De skal have hver deres type - også selvom det tilsyneladdende er den samme blæk i ihvertfald de to store foto-printere.

/Jesper

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2221
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke med den nye printer. Glæder mig til at se nogle af de referencer den spytter ud!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)