der er forskellige regler omkring nyhedsbreve. Jeg vil høre om der er nogen der kan fortælle mig, hvad jeg skal være opmærksom på?
En af dem må være, at modtageren på ethvert tidspunkt kan slette sig fra min nyhedsbrevsliste. Hvordan løser man det bedst? Ved at lave en ny email, som de kan skrive til? Eller findes der en eller anden automatisk teknik, som få dem ud af listen, når de ønsker det?
De fleste systemer til udsendelse af nyhedsbreve håndterer også ting som afmelding og sådan noget, helt automatisk.
Samtidig giver sådanne systemer også en masse god statistik til afsenderen, så du f.eks. kan se hvem der har læst mailen og hvilke links der eventuelt er klikket på.
Jeg kan varmt anbefale dig at kigge nærmere på Ubivox
Lur mig om ikke en af gutterne derfra kommer forbi din tråd om lidt med et godt tilbud hvis det er..
Så skal de selvfølgelig kunne afmelde sig som du siger - jeg gør blot opmærksom på det i nyhedsmailen, og sletter manuelt.
Hold da op, får du ingen klager over det? Det må være et rigtigt godt nyhedsbrev (hvilket du også selv siger) ellers tror jeg godt nok at den procedure vil skabe klager. Og bliver nyhedsbrevet stort, så vil det også kræve alt for meget tid.
Udover at folk naturligvis selv skal have tilmeldt sig, så mener jeg at følgende bør overholdes.: - Man skal kunne se modtager adressen i til-feltet. Det dur altså ikke at sende til dig selv og så putte alle modtagerne i bcc feltet eller lignende. - Afmeldingslink skal være tydeligt - Afmeldingslinket skal indeholde den tilmeldte adresse, sådan at man kan afmelde med et par enkelte klik. - Der skal tjekkes for bounce regelmæssigt, og mails der bouncer skal slettes.
De fleste nyhedsbrev systemer i dag klare de gængse regler som et nyhedsbrev skal indeholde. Der findes ikke så mange danske bureauer, men et hav af udenlandske.
Jeg selv sidder og håndtere e-mail marketing for nogle af mine kunder, her bruger jeg Mailchip, som klart kan anbefales. Så kig forbi siden og se om det ikke kunne være noget for dig.