Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Debatforum: Hvordan konverterer jeg besøgende til brugere?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jan 10
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Startede i Januar måned et debat forum for danske iPad brugere. Det har også gået fint med besøgende og vores facebook side har over 2000 fans - Så langt så godt.

Problemet er bare at trods de mange besøg, så er der få der vælger at oprette en bruger. Siden har pt. 85 brugere, hvilket jo ikke er ret mange. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre fra andre der driver et forum, hvad i gør for at få de besøgende til at oprette sig på ens forum?

 

For at få flere brugere har jeg tænkt på følgende:

- Gøre så man ikke kan se links, uden man er logget ind.

- Lukke flere forums af, så man kun kan se dem når man er logget ind

 

Synes bare dette forringer brugeroplevelsen, og samtidig ikke særlig seo venligt.

Kan i ikke give mig et par fifs til hvordan jeg får flere besøgende til at oprette sig som bruger?

 

Siden er www.iPadfan.dk

iPadfan.dk - Apple iPad Community. Læs guides som: Køb iPad

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene dit største problem er, at iPad endnu ikke er kommet til Danmark. De eneste som reelt har købt eller interesserer sig lige nu, er de såkaldte first movers. Jeg har lidt samme problem med min iPhone 4 blog.

Jeg vil mene, at så snart folk begynder at få iPads; får problemer med dem og brug for hjælp, så vil du få langt flere besøgende, og langt flere brugere, hvis ellers dit forum er relevant.

Pointen: Fokuser på at geare din hjemmeside til iPads lancering. Det vil sige, hvis du ikke allerede har det, relevante kategorier for fejlsøgning, andre problemer og alt, hvad en iPad-ejer har brug for i et forum.

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jan 10
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Giver dig ret i af et af problemerne er helt klart at iPaden ikke er kommet til Danmark endnu, men når besøgende havner inde på mit forum, går jeg ud fra at de har interesse i produktet. Det jeg undre mig over er at min konverteringsrate ikke er højere når det kommer til oprettelse af nye brugere.

iPadfan.dk - Apple iPad Community. Læs guides som: Køb iPad

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jan 10
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

BZR:

Pointen: Fokuser på at geare din hjemmeside til iPads lancering. Det vil sige, hvis du ikke allerede har det, relevante kategorier for fejlsøgning, andre problemer og alt, hvad en iPad-ejer har brug for i et forum.

God idé, vil prøve at lave en form for FAQ i forumet, med de mest gængse problemer med iPaden, det vil kunne hjælpe de nye ipad ejere..

iPadfan.dk - Apple iPad Community. Læs guides som: Køb iPad

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

BZR:
Jeg vil mene dit største problem er, at iPad endnu ikke er kommet til Danmark.

 

Enig... Når nu det er et forum for danske iPad-brugere, så er 85 mennesker nok en temmeligt imponerende andel ;)

Så ingen grund til panik - alt taget i betragtning er det faktisk et imponerende antal brugere du har.

 

Noget andet er at dit forum ikke er optimeret til iPad/iPhone - det ville måske være en meget fed feature, hvis du fik fikset det ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det her er et mere generelt råd: Få kigget lige på søgemaskineoptimeringen. 

<title> iPad nyheder</title> kunne med fordel være <title>Dansk iPad forum - iPad nyheder og debat for iPad fans</title>

Eller hvad du nu kunne finde på at bruge af søgeord. Du vil klart have en stor fordel i at optimere og optimere siden, så du ligger nummer et på alle dine søgeord, når iPad lanceres. Jeg har lige undersøgt situationen overfladisk, og jeg mener ikke konkurrencen er udpræget hård på "iPad nyheder, iPad forum" osv.

Mht. konvertering til brugere, så mener jeg det handler om:

 

  • Forumaktivitet: Er der gang i den? Aktivitet avler aktivitet. Nogle gange kræver det, at man selv planter frøet.
  • Flere besøgende, flere brugere. Når du kigger på SEO delen og fokuserer på at tiltrække mere trafik, så vil flere af disse uundgåeligt blive til brugere.
  • Øvrig markedsføring. Du nævner en fanside. Opfordrer du folk til at debattere? Link til relevante tråde, nyheder, m.v. Vær glad for dine 85 brugere og inddrag dem aktivt. Har du ikke en kupon på 300 kr. fra din hostingudbyder du kan smide efter en AdWords kampagne?

 

 

 

Fra Valby
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 140
Fra  Monera ApS Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit store spørgsmål: HVORFOR oprette mig?

Jeg kan ikke se grundlaget for det.. Tilbyd noget af virkelig stor værdi til folk der kommer ind på din side, som kræver at de registerer sig.. Jeg ved deMib (Google) fik folk til at skrive sig op på hans nyhedsbrev for at få en ebog, og fik mange folk igennem siden på den måde.

Samtidig er registeringsknappen meget lille og utydelig..

Stil dig selv spørgsmålet: Hvorfor registrere sig?

Er i gang med at lave verdens bedste inkassobureau hos Likvido Inkasso.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg vil også sige at det er ret godt gået at få fat i 85 brugere! Du spørger om folk som selv har fora, det har jeg nu ikke, men driver en side for den nye iPhone 4, som også først udkommer om et lille stykke tid. Du skal glæde dig til at iPad'en bliver lanceret i Danmark, det vil give rigtig mange nye brugere. Du skal bare sørge for at alle de besøgene du for, de skal smide deres e-mail adresse, så er du klar til at få en masse nye brugere når iPad'en bliver lanceret.

Mvh. Nikolaj

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jan 10
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Holdgaard:

Stil dig selv spørgsmålet: Hvorfor registrere sig?

Præcis, det er netop dette der er problemet. Som besøgende kan man læse alle nyheder, debatter, apps osv, uden at oprette sig.

Det er derfor kun hvis man har noget på hjerte, at man opretter sig, hvilket jeg på en eller anden måde skal have lavet om - altså så de besøgende kan se en fordel i at oprette sig.

Mine idéer har gået meget på at begrænse de besøgendes adgang til de forskellige sider, men det er jeg bare ikke sikker på er en god idé. 

iPadfan.dk - Apple iPad Community. Læs guides som: Køb iPad

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)