Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af iPad i tyskland med 19% moms

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 06
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er webudvikler og er ved at bevæge mig ind i området mobil- og tabletudvikling. Dertil får jeg brug for at købe en Apple Ipad som jeg kan bruge til at teste mine sider på.  Denne Ipad kan dog indtil videre kun købes i Tyskland hos Mediamarkt (så vidt jeg ved).

Hvordan forholder jeg mig mht. momsen her? 

Jeg vil jo nok købe den fysisk nede i Mediamarkt-butikken og kan derfor ikke bare aflevere mit CVR-nummer og betale uden moms. Til gengæld vil jeg nok komme til at betale prisen inkl. 19% tysk moms.   Men hvordan får jeg det i min kassekladde og mit regnskab?

mvh
Rene

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Du må ikke trække den tyske moms fra i dit danske momsregnskab.

Du kan hensætte momsen på en speciel konto og så søge momsrefusion fra tyskland.

 

Hvad er det for en speciel ipad du skal bruge? (Måske er det noget jeg kan skaffe) - jeg forhandler ipads på olsens-it.dk og discountit.dk.

 

Tilmeldt 21. Dec 06
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må gerne være en 32Gb Ipad med både WIFI og 3G så jeg kan teste ikke-wifi hastigheden også.

Men vil det sige at jeg reelt bare kan (eksempelvis) betale de 700 euro i Mediamarkt med mit virksomhedskort og så lade min virksomhed betale momsen selv?

Alternativt..hvordan søger man momsrefusion fra Tyskland?

Fra København
Tilmeldt 23. Jun 08
Indlæg ialt: 263
Fra  CoolStuff SPAMfighter ApS Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick T. Rasmussen

Ekstern Marketingchef

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

caffery:

Alternativt..hvordan søger man momsrefusion fra Tyskland?

Det har du slet ik lyst til, når du finder ud af, hvor komplekst og tidskrævende det er... Især ik, når beløbet er så lille!

Et råd er evt. at lade et tysk firma købe og sælge den videre til dig til kostpris + fragt. Så slipper du også for køreturen osv...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 21. Dec 06
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok så det eneste negative ved at købe i Mediamarkt er....at man så bare selv betaler for momsen...korrekt?

Har godt hørt at enkelte danske virksomheder tilbyder iPads, men går ud fra at det er til overpris ift. hvad det koster i Tyskland. 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

caffery:

Ok så det eneste negative ved at købe i Mediamarkt er....at man så bare selv betaler for momsen...korrekt?

Har godt hørt at enkelte danske virksomheder tilbyder iPads, men går ud fra at det er til overpris ift. hvad det koster i Tyskland. 

Læg dine omkostninger til Tysklandsturen til og så er du henne og se hvor billigt det er et handle i Danmark :-)

Ja, du betaler selv momsen - du kan som udgangspunkt ikke fradrage momsen i driften heller.

 

Tilmeldt 21. Dec 06
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen problemer - jeg bor tæt på grænsen så det er ikke den største udskrivning hvis man kombinerer det med en øl/sodavand/andet tur til grænsebutikkerne :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

caffery:

Ingen problemer - jeg bor tæt på grænsen så det er ikke den største udskrivning hvis man kombinerer det med en øl/sodavand/andet tur til grænsebutikkerne :)

Du skal helt til MediaMarket i Hamburg eller Kiel, før du kan købe dem... De forhandles ik i Flensburg, hvis du læser på MediaMarkets hjemmeside!

Desuden er de i restordre i stortset alle MediaMarkets!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)