Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af iPad i tyskland med 19% moms

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 06
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er webudvikler og er ved at bevæge mig ind i området mobil- og tabletudvikling. Dertil får jeg brug for at købe en Apple Ipad som jeg kan bruge til at teste mine sider på.  Denne Ipad kan dog indtil videre kun købes i Tyskland hos Mediamarkt (så vidt jeg ved).

Hvordan forholder jeg mig mht. momsen her? 

Jeg vil jo nok købe den fysisk nede i Mediamarkt-butikken og kan derfor ikke bare aflevere mit CVR-nummer og betale uden moms. Til gengæld vil jeg nok komme til at betale prisen inkl. 19% tysk moms.   Men hvordan får jeg det i min kassekladde og mit regnskab?

mvh
Rene

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Du må ikke trække den tyske moms fra i dit danske momsregnskab.

Du kan hensætte momsen på en speciel konto og så søge momsrefusion fra tyskland.

 

Hvad er det for en speciel ipad du skal bruge? (Måske er det noget jeg kan skaffe) - jeg forhandler ipads på olsens-it.dk og discountit.dk.

 

Tilmeldt 21. Dec 06
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må gerne være en 32Gb Ipad med både WIFI og 3G så jeg kan teste ikke-wifi hastigheden også.

Men vil det sige at jeg reelt bare kan (eksempelvis) betale de 700 euro i Mediamarkt med mit virksomhedskort og så lade min virksomhed betale momsen selv?

Alternativt..hvordan søger man momsrefusion fra Tyskland?

Fra København
Tilmeldt 23. Jun 08
Indlæg ialt: 263
Fra  CoolStuff SPAMfighter ApS Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick T. Rasmussen

Ekstern Marketingchef

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

caffery:

Alternativt..hvordan søger man momsrefusion fra Tyskland?