Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flash CS4 eller xhtml.. hjælp

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino'er :)

Jeg sidder og roder med Flash CS4... og så i den anledning har jeg et spørgsmål der reflektere til overskriften :)

Da jeg gerne vil have en smart moderne hjemme side, næsten ala webshop, og dog ikke..

vil jeg høre om det vil være en god ide kun at lave den i Flash CS4? (hvis i svarer nej fordi det ikke 100% sikkert at alle kan se den, så det ligemeget )  eller skal den laves i xhtml eller begge dele? jeg har meget lidt erfaring med at lave hjemme sider, men har alt tiden i hele verden til det :)

Der skal være:

betalings gateway

bruger oprettelse

mulighed for at oprette noget der skal sælges

og de andre almindelige ting..

hvad vil i råde mig til? :) på forhånd tusind mange tak :)

M.v.h Kevin H 

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det smarteste vil vel være at du udvælger et shopsystem før du vælger et sprog. Det vil altid være nemmere, at bygge selve sitet på en shop-del end det vil være at bygge den ind i et eksisterende site.

Så tag og kig lidt rundt på hvad der er af shopsystemer og bestem dig så derudfra.... Det behøver jo ikke være flash, for at være flashy ;)

 

Ang. dine specifikationer så kan du jo kigge på sådan noget som Joomla!... Det har alle de funktioner du efterspørger...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du skal ikke lave den i flash.

Det er næsten umuligt at søgemaskineoptimere en flash shop. Spørg dig selv hvorfor du ikke ser flere flash webshops hvis det var lige meget om man valgte flash eller alm. html.

Og hvorfor dog lave en shop fra bunden?! Hvorfor ikke bare vælge et gratis standard webshop system som der er mange af på markedet istedet for at pine sig selv med at lave en fra bunden?

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:
Hvorfor ikke bare vælge et gratis standard webshop system som der er mange af på markedet istedet for at pine sig selv med at lave en fra bunden?

 

Duh.... Ja det var Magento jeg mente istedet for Joomla! Geeked

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:

kender ikke nogen shopsystemer, har du nogle hurtige inputs, jeg kan google? :)



Rasmus:

okay ja så det en dum ide.. man skal ikke modsige googles hjælp :)

Og hvorfor dog lave en shop fra bunden?!

fordi så kender jeg den ind og ud og har derved nemmere ved at redigere i den og videre udvikle den, samt der er ubegrænset muligheder **

angående webshop system, havde jeg kort tænkt over.. 1. gad ikke webhoteller.. 2. hvis det ikke var webhoteller ville det sikkert koste spidsen af en jetjager :) og man ville muligvis stødde på nogle begræsninger..

men igen er uerfaren og derved byggede mine teori på ingenting :)

noget du kan anbefale ? :)

Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

fama:

havde lige overset du havde skrevet det længere nede :) jeg bevæger mig ud på feltmarkerne for at opsøge det :)

Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige for at reflektere til en hjemmeside, som jeg vil have min hjemmeside til at minde om.

www.QXL.dk


M.v.h Kevin H

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevin Henningsen:

Lige for at reflektere til en hjemmeside, som jeg vil have min hjemmeside til at minde om.

www.QXL.dk


M.v.h Kevin H

 

Det kan jeg godt forstå.... Har du et par 100k kan vi sikkert finde ud af noget, der minder lidt om QXL ;)

QXL er måske at sætte "barren" lidt højt.... Det koster boksen, at udvikle sådan et site, hvis du skal have noget med tilsvarende funktioner og design i samme niveau. Så det er nok ikke lige specielt realistisk - særligt ikke hvis du selv har tænkt dig at stå for design og udvikling alene...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm jamen det er funktionerne jeg vil have til at minde om.. ikke 1000 kategorier, og deres design og opstilling, det nogle features fra dem mixet med noget design jeg selv kan lave.

1. man kan oprette en bruger.

2. jeg kan oprette en varer

3. brugeren kan byde på en varer

4. man kan betale

skal man have en uddannelse for at kunne lave det? kan jeg ikke selv lærer at lave det på et par måneder? :)

mvh Kevin H

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah... Så er det en anden snak.... Det er nok ikke umuligt, at få op at køre på nogle måneder. Hvis du har lidt omløb i kasketten og i øvrigt er villig til at bruge en masse tid på det.

Magento kan alle de ting - "ud af boksen". Lige det med at køre en decideret auktion må du dog ikke hænge mig op på det kan som standart. Men det er med garanti en funktionalitet, der kan tilkøbes/indbygges i platformen.

Så det korte svar er at: Jo, du kan godt (relativt nemt) selv få et auktionssite op at køre på et par måneder - med forbehold for dine evner naturligvis.

Det vil heller ikke være voldsomt dyrt, hvis du har flair for webudvikling og derfor selv kan stå for det praktiske - jeg kan ikke lige huske satserne, men hvis vi siger omkring 10k så har du vel hvad du skal bruge for at få en shop op at køre med et fornuftigt betalingssystem osv.

 

Der det så bliver tricky er at få konverteringsoptimeret skidtet... og det er ikke uvæsentligt, da der er en stor konkurrence på området. Jeg kan godt garantere dig for at f.eks. QXL har brugt rigtigt mange ressourcer på lige netop det.... og det er et område der virkeligt kan "make or break" en webshop eller et auktionssite.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)