Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

10-12 Office licenser - Hvad skal jeg købe?

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Ellegaard Larsen:

Smith:

jesper08:

Skal det være billigt køber du oem licenser. Undersøg med din forhandler evt. Ellers vil jeg anbefale open Office. Det er gratis og kan det samme som Microsoft. Mvh Jesper

Bestemt nej!!!!! Du kan ikke sammenligne - Outlook vs Exchange fx?

Sikke noget fis, selvfølgelig kan man da sammenligne! Kommer man fra en Office 2003, vil det faktisk være meget relevant, da skiftet til Office 2007 eller 2010 introducerer væsentligt flere forandringer i opsætning og brug end et skift til OpenOffice 3.

Men der er to store punkter man skal overveje: Exchange og Sharepoint. Er det aktuelle teknologier indenfor de næste år, så er OpenOffice udelukket.

Et andet - og MEGET seriøst - alternativ vil være Google Apps. Her får du vanvittigt meget for pengene og systemet er nu helt klart til erhvervsbrug. Du betaler per bruger og får i praksis - udover muligheden for at lave tekstbehandling og regneark - teknologier svarende til både Exchange og Sharepoint uden at skulle betale for server-administration.
 Desuden er man ikke længere platform-afhængig, frit valg mellem pc eller Mac!

Hej Morten,

Det er da bestemt ikke noget fis. Hvis man nu henter Open Office gratis som han bliver anbefalet så mister han jo Sharepoint samt Exchange funktionalitet.Og når han vil køre Office 2010 skulle det undre mig at der ikke ligger Windows 7 på maskinerne, og hvad med springet fra Windows XP til Windows 7.

Jeg er sikker på der efterspørges Microsoft Office netop pga det er et SBS miljø.

Google Apps er sikkert et fint alternativ , jeg elsker også Google. Men jeg ser bestemt stadig synergi i samlet Microsoft software, og jeg er bestemt ikke tilhænger som sådan da jeg elsker Open Source.

Betaling pr. bruger gør du jo også ved Microsoft? Du kan evt. vælge en hosted løsning og køre på SPLA aftale.

Der findes også Office til MAC ?

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Smith:

Det er da bestemt ikke noget fis. Hvis man nu henter Open Office gratis som han bliver anbefalet, så mister han jo Sharepoint samt Exchange funktionalitet.Og når han vil køre Office 2010 skulle det undre mig at der ikke ligger Windows 7 på maskinerne, og hvad med springet fra Windows XP til Windows 7.

Du skrev at man ikke kunne sammenligne. Hvis kobling til er Exchange/Sharepoint er nødvendig, så er det rigtigt - men hvis ikke man har brug for den funktionalitet, så er det da et relevant alternativ.

Jeg er selv MS forhandler, men jeg nægter altså at lade mig hjenevaske til kun at anbefale et produkt. For mig handler det om at give kunderne valgmuligheder og så anbefale, hvad der for mig se ud til at være den bedste løsning.

Mht. Mac, så er det rigtigt at det findes, men der er ikke den samme fokus fra MS's side. 2010 kommer først sidst på året, ganske vist er Outlook med denne gang, men der er stadig ikke fuld funktionalitet.

Hosted Office halter stadig gevaldigt bagefter Google Apps når vi snakker om alt muligt andet end selve programmerne. Og langt de fleste Office-brugere bruger lanngt under halvdelen af funktionerne i Office og kunne i praksis klare sig med en Wordpad med en ordentlig stavekontrol!

- beklager, mandeblad, men jeg kunne altså ikke bare lade det passere. Hvis du vil købe Office, så køb Open Volume licenser, det er den bedste løsning på længere sigt og i allerhøjeste grad administrativt. At du får mulighed for at "forære" dine medarbejdere en installation er så bare en bonus, men giver ikke mere værdi til din virksomhed. Vurder alternativerne og træf dit valg!

Fra Randers
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 168
Fra  Secrethost.dk Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Smid mig lige en mail på support (at) secrethost.dk jeg har den rigtige løsning til dig..

 

Med venlig hilsen

Brian Nielsen

 

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Morten Ellegaard Larsen:
Mht. Mac, så er det rigtigt at det findes, men der er ikke den samme fokus fra MS's side. 2010 kommer først sidst på året, ganske vist er Outlook med denne gang, men der er stadig ikke fuld funktionalitet.

Outlook har været med til Office pakken til Mac længe, den har bare heddet Entourage.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, det er da noget af en debat der er skabt.

 

Først og fremmest, ja der er efterspurgt Microsoft Office specifikt, bl.a. Da vi skal bruge Exchange, så alle andre løsninger er ikke en mulighed som udgangspunkt.

Endnu engang tak for svarene, det er en stor hjælp, og ganske nyttigt at i vender den lidt rundt, det giver jo lidt nye perspektiver for mig. Jeg har fået lidt priser andetsteds fra, på Office 2010 Volumen Licens, og de ligger lige under 3.000kr +moms.

Det synes jeg umiddelbart er mange penge, kontra at købe OEM (Office 2007!) licenser til omkring 1.200-1.500+moms - Og som jeg forstår det må vi godt købe licenserne, men at licenserne kun må bruges til den computer/hardware den installeres på første gang, så vi derfor har en opgave i forbindelse med at putte den korrekte label på de forskellige computere/licenser. Af hvad jeg har forstået er der heller intet problem i, hvis man nu skulle have den slags tendenser, at installere licensen på en anden computer senere hen, hvis den bliver udskiftet, men det er vel så ulovligt? Hvis licenserne bliver købt sammen med nye tastature, er det så lovligt? (Skal de i så fald købes som en bundle eller hvordan håndteres det?)

VELOCIGROUP og andre, hvis du/i har en pris der kan konkurrere "bedre" mod OEM (Eller en anden vis at gøre tingene på) må i meget gerne sende mig en PM. Som udgangspunkt er der de computere som der er, og vi efterspørger primært Office 2007 for at de eksisterende brugere kan kende miljøet nogenlunde.

Fra Søborg
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mandeblad,

Hvor gamle er dine PC'er? Du kan ikke, reelt, købe OEM licenser til en maskine, der er ældre end 90 dage...

Hvis du bruger Exchange server den dag i dag, kunne du evt. også i forbindelse med nye kontorpakker overveje Microsoft Online Services - Her har du Exchange for kr. 34,- pr. bruger pr. måned (ex. moms, ved min. 5 brugere.)

Jeg er ret sikker på, at det kan betale sig, kontra at vedligeholde en derhjemme - det er i hvert fald værd at overveje og du er meget velkommen til at kontakte mig i forhold til dine muligheder.

raf@a-os.dk

De bedste hilsner,

 

Rasmus.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vile se på de pakker Microsoft har, som Action Pack - læs lidt om den her. - Se liste over software her...

Det er ikke alle som kan købe Microsoft Action Pack - men mange kan. Læs her på Microsoft's egen side:

https://partner.microsoft.com/40016455

Der findes en anden endnu bedre licens pakke. Hvor man kun betaler et par hundrede kroner og så først betaler om 2 år. Kan ikke lige huske hvad den hedder. Men finder link til den i løbe t af dagen. I den pakke har du adgang til helt vildt mange MS produkter både til kontor og web.

:-)

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Den anden Microsoft pakke jeg tænke på er http://www.microsoft.com/bizspark/

Kræver dog man er inden for udvikling af software/websites eller der omkring. Og at virksomheden er under 3 år og man tjener mindre en 1mill dollars om året.

Men så koster det også kun 100 dollars for hele 3 års licenser af en mega lang liste af MS produkter. Og man skal først betale de 100 dollars når de 3 år er gået.

Så det er MEGA billigt at komme i gang som webbureau i disse tiden - hvis man altså giver bruge MS produkter :-)

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

PC'erne er over 90 dage, men jeg har ladet mig fortælle herinde at PCK udgaverne, som kommer med Office 2010, ikke er omfattet af de samme regler som OEM, men ellers minder meget om - Ikke mindst prismæssigt.

Powerpack er vi ikke berretiget til, ej heller Bizpark. Men det var lækkert du nævnte dem, de alternativer vil jeg da have i baghovedet i forbindelse med et andet projekt :)

Alt mht. Leje/lease/Udskyde betaling af software er vi som udgangspunkt ikke interesserede i, vi vil hlest bare købe produktet, være glade, arbejde, holde en fest og så købe et nyt produkt næste gang det er nødvendigt :)

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)