Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugererfaringer med webshop systemer søges - magento, dandomain, golden planet

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Svendborg
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Har efterhånden læst mig helt ør i hovedet herinde på tråde omkring open-source contra hosted løsning. Jeg kigger i øjeblikket på:

Dandomain

Smartweb

Magento

Golden Planet: som, korriger mig hvis jeg tager fejl, er hosted men baseret på open-source, således jeg kan få lavet ændringer til det og også kan skifte leverandør hvis jeg er utilfreds.

Jeg søger: Råd og vejledning fra jer som driver en shop på en af disse platforme, fordele/ulemper, er I tilfredse, hvis I f.eks har fået sat en Magentoshop op og har en leverandør/udvikler I gerne vil anbefale vil jeg også meget gerne høre det. Det er vigtigt for mig at der er rigtigt gode tracking muligheder, gode muligheder for kampagner (med rabatkoder og lign.) og så skal der være nogen man kan ringe til hvis der er noget der ikke fungerer.

Uden at ville fornærme nogen vil jeg gerne undgå en masse "open-source mod standard" diskussion, det har jeg læst en masse om og kender vist de fleste aktive aminoers holdning til dette emne :-)

Kort sagt vil jeg gerne høre webshop ejeres erfaringer med at drive en professionel webshop fra en af de ovenstående systemer og eventuelle leverandør erfaringer. På forhånd tak.

Venligst,

Karen

 

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Goldenplanet er baseret på opensource systemet oscommerce, men det er som sådan ikke muligt at flytte. Har netop nu en kunde hvor vi er ved at flytte ham fra Goldenplanet til en ny Magentoshop.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøvede at sætte en Magento shop op igår og blev forbløffet over hvor hurtigt og nemt det egentligt er at udvide den.

Selv har jeg ikke en shop, men fungerer tit som vejleder når det handler om hvordan man bruger systemer m.m. (derudover så programmerer jeg også og fik hurtigt fat i hvordan Magento virker).

Så skulle jeg pege på en shop, så vil jeg pege på Magento. 

Fra Hobro
Tilmeldt 26. Mar 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

     min shop Ko og Ko ligger på en Dandomain platform og det er jeg rimeligt godt tilfreds med. For at tage minusserne først så er der jo en række begrænsninger i forhold til designet, hvis du ikke selv kan en masse kodehalløj og ved hvor du skal hen og gøre det. Derudover er der ikke lige adgang til koderne på mange sider i forhold til at teste med f.eks. website optimizer.

Men på den anden side synes jeg admin-delen er nem at gå til og et langt stykke af vejen er de muligheder man har helt nok. Jeg har kørt med den samme shop på dandomain i over 3 år, og har kunnet lave det meste selv med de ret begrænsede it-evner jeg har som uddannet håndværker :)

Noget af det jeg har sat allerstørst pris på ved Dandomain er deres uovertrufne support (det er nok derfor mine it-evner har kunnet række så langt, hehe) og at jeg ikke kan huske at have oplevet nedetid.

Nok for nu, der skal pakkes pakker :)

VH Mette, Ko og Ko

Mette Osland Pedersen Ko og Ko - Økologi til børn

Økologiske basisvarer til ungerne

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg startede Get A Shop var det helt fra "scratch". Jeg kunne derfor vælge fuldstændigt frit hvilket system vi skulle arbejde med, og valget blev Magento. Jeg tror ikke jeg var startet havde det ikke været for Magento. Det er et super stærkt system og jeg har svært ved at se mange konkurrenter her.

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej karen

Min overbevisning er at vil man bare drive en weekend shop hvor man ikke vil have muligheden for at udvide eller de store konfigurations muligheder er løsninger som scannet og dandomain udemærket til det behov.

Problemet opstår når man vil udvide eller have lavet specielle ting og ofte er det meget dyrer at få lavet custom ting til en hosted løsning da det kun er dem der hoster det som kender det og kan/må lave noget til det, men til gengæld kan disse "som regel" deres kram og det stykke software man får leveret er af god kvalitet.

Har man store ambitioner med sin webshop skal man vælge en opensource løsning som Magento så man kan udvide og bygge videre på den til man falder om, dette er ikke billigt eller nemt i mange tilfælde og man skal passe på når man vælger en leverandør jeg ser ofte og tit folk som er "Magento udviklerer", men reelt set ikke kan andet end at installere et custom template og redigerer lidt i css'en.

Men til sagens kerne jeg vil klart anbefale Magento frem for scannet og dandomain, smartweb har jeg ikke prøvet at bruge eller opsætte designs i, men er rimelig sikker på at mit valg stadig vil falde ved Magento da jeg selv er "Magento udvikler" og er ekstremt glad for systemet.

Jeg ville tage fat i Dennis Magentohotel / powerhosting hvis valget skulle falde på Magento de skan sikkert anbefale en god leverandør som kan lave en shop der passer til dine behov og så er deres Magento hosting den bedste og mest stabile i hele Danmark.

Mvh
Daniel Knudsen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)