Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragtbørs

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vil hermed skyde en bold i vejret, og høre Aminos brugere og udviklere om der kunne være basis for en at udvikle en fragtbørs i tråd med 'Freelancer' og 'Tryk'.

Grunden til forslaget er, at de udmærkede tråde Import og Eksport samt Fragt, Logistik og Betaling i høj grad udnyttes til forespørgsler på fragtpriser, hvilket til tider kan devaluere den ellers konstruktive debat. Ved at skille fragtforespørgslerne ud i en decideret auktionsform, kunne man også sikre at de transportører der kunne ønske sig at byde, får alle nødvendige oplysninger om opgaven fra starten.

Ovenstående som sagt blot en tanke, men kunne være et nyttigt værktøj for mange Amino-brugere.

Anders A - der professionelt beskæftiger sig med export søfragt...

Fra odense
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Den får et OK.

mvh benny

www.iks-logistik.dk

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes den er lidt svær.

På den ene side vil jeg meget gerne have køb-salg-tilbud tråde væk fra debatten. Ikke fordi man ikke må prøve at sælge eller købe noget via debatten i mine øjne. Jeg mener blot at tråde "Kan du give tilbud på x", vil ligge bedre i et seperat, optimeret system som trådstarter foreslår.

På den anden side, så skal vi hurtigt have en børs til fragt, telefonnumre, restpartier, etc. Det kunne godt blive lidt voldsomt.

Måske kunne en løsning være at genindføre et amino-marked, hvor man havde inddelt det mere og lavet specifikke funktioner for de enkelte grupperinger, så det f.eks. blev et stærkt værktøj til at købe og sælge fragtture. Men det bliver måske igen for omfattende.

Det er en nød jeg ikke helt kan knække, men jeg vil give trådstarter ret i den problematik han samtidig antyder. Debatten er kernen på Amino, og vi skal gøre hvad vi kan for at gøre kvaliteten af denne endnu højere.

Hav en herlig dag.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra odense
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag et kig på  www.ONTRIS.dk

der kunne måske være en ide eller to at hente

benny

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael har fuldstændigt ret i, at det selvfølgelig hurtigt bliver et spørgsmål om, hvor mange forretningsområder der skal have sin egen børs - vil æggeproducenter også have et sted, de kan udbyde indkøb af æggebakker og varmelamper.

Oomvendt kan man jo sige, at skridtet er taget imod de mere branchespecifikke områder med indførelsen af trykbørsen. Eftersom jeg primært færdes i ovennævnte tråde, har jeg ikke den store indsigt i, om problematikken også eksisterer i andre tråde.

Alternativt kunne man jo oprette en decideret børs, hvor man løbende ligger de forretningsområder ud, hvor der er en reel efterspørgsel.

Anders A - der professionelt beskæftiger sig med export søfragt...

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Har tidligere kigget lidt på Ontris, med fornemmer at det site primært retter sig mod diverse former for vejfragt - og tror også at abonnementer på DKK 6.000,00 årligt for transportudbydere, får mange til at fravælge sitet. Derudover mener jeg også at transportørerne kan udbyde ledig kapacitet, hvilket ikke var tanken med en Amino Fragtbørs - hvor jeg havde forestillet mig, at der kun udbydes fragtopgaver.

Anders A - der professionelt beskæftiger sig med export søfragt...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Har lige fået et vink med en vognstang om at i skriver lidt om mit site, ONTRIS.

ONTRIS er mange ting, men kort fortalt kan transportkøbere benytte sitet gratis!

Transportører/speditører derimod kan selv vælge om de vil betale up front eller vente til de vinder gods.

 

Venlig hilsen 

Kim Danielsen

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke der er fragtbørs i drift....

se links her

mvh  Geeked

 

Fra odense
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

den er også ok. Men koster 119,00 euro om md.

og er mest for store biler

benny

Fra Düsseldorf
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Kender du vores fragtbørs TC Truck&Cargo. Den er måske lige det, du søger.

Besøg os på www.timocom.dk - her kan du downloade adgangen til programmet og få 4 ugers gratis og uforpligtende test.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)