Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Teknisk assistance bluetooth lydsignal fra tv til headset

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Karlslunde
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære amino'er

Jeg har brug for lidt hjælp. Har været hele google rundt på 14dage uden at finde en løsning der kan passe.

Mit problem/ønske:

Da jeg har hængt en fladskærm op over min tandlkægestol, vil jeg gerne have at kun patienten kan hører lyden og samtidig at han/hun kan hører mig. Jeg fik derfor den næsten geniale ide at købe mobil headset fra jabra, de er små gode og kommer med 4 styk udskiftelige øre dele, så man ikke skal dele ørevoks.... Og så en usb dongle som jeg satte i fjernsynet, men den er kun til billeder....

Er der nogen der har hørt/set/læst om noget jeg kan bruge jack, scart eller andet til at sende det trådløse signal til Jabra'en.

Jeg ved godt at jeg bare kunne nogle fede sens eller phils trådløse høre bøfs, men de skal alle have strøm til afsenderen og jeg har ikke et strøm udtag i loftet.

Jeg ved også det er et luksus problem og jeg efterhånden har lært at hører igennem den 26. udgave af TV2News, men det ville bare være mere lækkert.

Så håber der er nogen der har en ide.... Vinderen må gerne kommer og prøveSurprise

På forhånd tak til alle

www.tand-klinikken.dk  tandlæger københavn, laser og cad/cam porcelænskroner samme dag

Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. May 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Løsningen kunne meget vel være et bluetooth kombinationsheadset.

Der laves i dag forskellige bluetooth headsets som har det formål at de skal kunne bruges på både mobil og PC - og til PC´en etablerer de forbindelse gennem en USB dongle, som er optimeret for tale og lydgengivelse.

Jeg kan ikke garantere for kvaliteten - når det drejer sig om forbindelse til et TV, men jeg vil tilbyde dig at teste det, uden yderligere forpligtigelser. Jeg vil nemlig også gerne høre svaret :-) Til fremtidigt brug.

Der er flere måder at gøre det på, donglen kan købes særskilt eller som sampak med headset og der findes løsninger fra både Jabra og Plantronics.

Eksemplet kunne være http://www.headsetsupport.dk/shop/jabra-clipper-632p.html koblet op med USB dongle http://www.headsetsupport.dk/shop/jabra-a330-adapter-634p.html - løsningen muligører også at dine patienter kan tilslutte deres egne earplugs, fra eksempelvis deres Ipod.

Eller en sampakløsning fra Plantronics: http://www.headsetsupport.dk/shop/voyager-pro-uc-495p.html

Giv mig et kald eller sen en mail - hvis du vil teste noget af ovenstående.

God dag

Med venlig hilsen

Jacob

Thomsen Telecom - Nattergalevej 8A, Assentoft - 8960 Randers SØ - Tlf. 70 20 50 75 - www.thomsentelecom.dk - www.headsetsupport.dk

Fra Karlslunde
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Det kan godt være jeg ikke skrev det tydeligt nok, men vores fjernsyns usb port kan kun modtage billed filer og ikke sende lyd ud.

Så den duer desværre ikke.

Morten

www.tand-klinikken.dk  tandlæger københavn, laser og cad/cam porcelænskroner samme dag

Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. May 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomsen Telecom - Nattergalevej 8A, Assentoft - 8960 Randers SØ - Tlf. 70 20 50 75 - www.thomsentelecom.dk - www.headsetsupport.dk

Fra Karlslunde
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Så fi kjeg de rette søge ord  - bluetooth adabter.

 

Jeg skal have den her

 

 

SONY Portable Stereo Bluetooth transmitter Række vide 10 meter - 27 gram (TMRBT10)

Men kan ikke lige finde en dansk sælger......

www.tand-klinikken.dk  tandlæger københavn, laser og cad/cam porcelænskroner samme dag

Fra Karlslunde
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, ved ikke lige hvad der gik galt i det i indlæg.

 

Jeg leder efter en sony TMR-BT10A. Den kan det jeg skal bruge, men kan ikke finde en dansk butik.

 

MVh

Morten

www.tand-klinikken.dk  tandlæger københavn, laser og cad/cam porcelænskroner samme dag

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)