Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af cafe?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Sorring
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa mickro89!

 

Jeg har selv får et lille stykke tid siden fået en ide indefor den branche som sammen med mine stærke kompetencer indenfor Hardware og software ville gå godt i spænd.

 

Problemet er at jeg ikke brænder for det med cafeer og sådan men jeg vil gerne hjælpe med at opstarte en på bavgrund af en af mine innovative ideer.

 

Hvis du skulle være intresseret i at høre om min ide/ lidt erhvervs sparring så tøv ikke med at kontakt mig så vi kan aftale et møde.

 

Med venlig hilsen

René P. Mouritsen

rene_pm@yahoo.dk, skriv Iværksætter partner i emne feltet!

Mbl. Tlf. 23929619

Fra Sorring
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 22. Jun 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad med ideen om at købe en allerede indrettet cafe? - en der f.eks er på vej ned eller? Jeg mener så er der - forhåbentligt - også de tilladelser man harbrug for som blot skal fornyes og tilpasses??

 

tak for interessen - jeg skal nok holde dig i tankerne :) men der kommer altså til at gå en del tid før der sker noget.! Da jeg lige pt kun er igang med at indsamle viden. :)

 

ja der skal selvf bages en del kager - :D men jeg har allerede en person på jobbet til det :)

Det der bliver udfordringen de,r er nok mest det..... at finde ud af hvad det koster at lave x kager/ sandwich o a og hvad man kan tage for det derefter...

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

ja lige netop, priserne på alting :)

Det hele skal jo løbe rundt i udgifter og indtægter og den absolut vigtigste regel skulle jeg mene var, at du prøvede at opstille et færdigt uprofessionelt regnstykke for hvordan dette kunne løbe rundt. Så er du godt på vej. 

 

Mine forældre har en grillbar og har haft den 30 år, den har kun sommeråbent og den tjener nok til 2 personer et helt år. Succesen er belligenheden og så en striks kontrol med priser.

Generalt er min vurdering efter 15 år i branchen, at folk ikke kommer igen pga temaer osv. Folk kommer ved lave priser, beliggenhed og kvalitet, hvor kvalitet og belligenhed er en klart vigtigere faktor end prisen. Den gode oplevelse er absolut også vigtigt. Her er det vigtigt at følge reglen om at 

 

Efter jeg med 15 år og forældre med over 30 år i branchen, kan jeg da sige at vi stadig køber en fisk og steger , måler stegetiden, regne prisen, smage sovsen. Der går NEMT 2 år før en så simpel idé som en ny ret kommer på bordet. Dette er højst sandsynligvis en af grundene til god succes hos mine forældre. Ja du sku bare vide hvor meget i detaljerne man kan gå ved salg af pomfritter :D

Folk begår ofte også den fejl, at de tror de kan have 5 gode varer og 5 dårlige. Det er altså 50% dårlige oplevelser og 50% gode. Har man fået en god burger men en dårlig is, så kommer man kun for at købe burgere og tør ikke nye retter da isen var dårlig xD

Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Gå ind på startvaekst.dk og find pjecen om start af cafe. En lile god opsamling på hvad der kræves, har ikke et direkte link. men det er der. 

 

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvad med at bruge din kommende studietid på at (udover at lave lektier) dygtiggøre dig indenfor café-faget?

Få et studiejob hos én af de caféer som gør det RIGTIG godt! Dvs. en café med mange kunder, godt renomé og en ejer som har en god forretning.
Knokl så r.... ud af bukserne og vis hvad du dur til samtidig med at du suger en masse erfaring og idéer til dig. Find ud af, hvor lige netop denne gut har den sejeste restaurant og lok alle hans tips og fejltagelser ud af ham!

Når du er færdige med CBS, så har du forhåbentlig en hel masse erfaring, en liste over hvordan man laver en succesfuld café og er én af byens mest anerkendte café-tjenere :)

Rigtig god fornøjelse!!!

Martin 

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Fra DK
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mickro89

Hvordan er din tid gået! Er du kommet nærmere en cafe, eller hvad fik dig til at vente?
Synes det kunne være spændende at følge dem der har ideen, og se hvor du er nu!

fik du afprøvet nogle af de ideer dine med-aminoer gav dig?

Det bedste hilsner
Brian Hansen 

Besøg min musikblog hvor jeg anmelder danske album og singler

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)