Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsplan..?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 7. Apr 05
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael. :)



For at sige det rent ud sagt har lærerne på HIH ikke en skid forstand på hvad de snakker om. (Går der selv.) Er fuldstændig enig i at hvis de var succesrige, ville de ikke være lærere.


 


Med hensyn til din forretningsplan, så kender jeg den jo, som du nok ved. :) Og jeg vil absolut sige at den er "sælgbar". Og ikke til en lille pris.


 


Det er en kanon ide, og jeg mener fuldt ud at du skulle undersøge sagen meget mere..


 


Hvis du ender i en blindgyde, tror jeg sagtens at vi kan finde ud af noget med din ide. :)


 


Du kan selvfølgelig også bare sige til, hvis du skulle have brug for hjælp med noget. Jeg kan ikke sige at jeg personligt vil købe din ide, men jeg kan skabe rammerne for dig, hvis du selv vil rode med det.


 


Kim Christiansen
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Bare et lille opstød "Hvis lærerne havde forstand på forretning ville de ikke være lærere"

Valg af proffession er meget mere end en stræben efter success i forretningslivet.

Jeg er selv uddannet gymnasielærer og har arbejde som dette i nogle år. Nu driver jeg min egen virksomhed, og nyder det. Men jeg ser mest af alt forskellen på det ene og det andet som et valg af livsstil.

Nogle mennesker har måske evnerne til at "drive det vidt" i forretningslivet,  men vælger bevidst en tilværelse hvor andre elementer (måske stabilitet, ingen stress eller lign.) får topprioritet. Vi skal heller  ikke tage fejl og tro at alle indenfor erhvervslivet er de skarpeste i skuffen. Det handler jo også om determination, risikovillighed og ikke altid om IQ og evner.

Nok om det - ha en god dag!!

Caroline

Konsonans  - så taler vi samme sprog! Sprogkurser og oversættelser. www.konsonans.dk

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra Gjøl
Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

En nem måde at teste, om du kan sælge den, er ved at lave et resumé af ideen (uden at afsløre for meget), og så lægge den ind på aminos virksomhedsbørs. Hvis så der er nogen, der er interesserede, kan du jo lave en mere eller mindre detaljeret forretningsplan.

Kristian

Fra Bryrup
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael.

Jeg selv, er en af de Business Development Engineers, som du taler om og jeg blev færdig med min uddannelse for et år siden...og bruger den meget aktivt ...dog som intrapreneur i en stor dansk koncern.

Jeg har lige et par kommentarer til dig som jeg håber at du kan bruge:

1. En forretningsplan er IKKE entydig...og det betyder bare at man kan skrive en forretningsplan på mange niveauer og det er ikke altid at man bare skal følge en skabelon fra Venture Cup.

2. Jeg har haft masser af lærere på HIH som har prædiket omkring forretningsplaners værdi og grunden til at Martin nævner at en forretningsplan uden en stærk ledelse ikke er noget værd er, at ideer er skrøbelige....de skal holdes i live ....ligesom i en kuvøse...og der skal være nogle som TROR på det...og som vil drive det. De skal både have faglige og personlige kompetencer til at drive virksomheden! Efter at være blevet trukket igennem adskillige business plans på uddannelsen samt oplevet den "virkelige verden" kan dette billede bekræftes...det er ikke ideer og koncepter som gør forskellen...det er de mennesker som udfører dem. En virksomhed består af mennesker...og deres tanker.

3. Skal jeg så give dig MIN subjektive holdning til hvad du skal gøre.....det ville være at komme i gang med forretningsplanen. Men start med din Value proposition...beskriv hvilken værdi du skaber i markedet/for din kunde...og spørg dig selv om du ville købe din egen ydelse/produkt? Og hvad ville du give? Og se denne forretningsplan som en start på at få testet din ide....og spørg også dig selv, ...hvis du egentlig hellere vil forfølge andre ideer end denne.....er den så i grunden noget værd?

4. til sidst vil jeg opfordre dig til at være åben omkring ideen...herinde og så kan du regne med at få en kompetent feedback som nok skal udvikle din ide!

Dbh, Tobias

Dbh. Tobias

Fra Bryrup
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Hej Michael. :)

For at sige det rent ud sagt har lærerne på HIH ikke en skid forstand på hvad de snakker om. (Går der selv.) Er fuldstændig enig i at hvis de var succesrige, ville de ikke være lærere.

Kim Christiansen

Ville bare lige skrive et par noter som jeg synes er værd at tænke over.....

Lærere på HIH er måske dårlige iværksættere...men gode til at uddanne dem.... det kan godt være at mange af dem ikke er de store iværksættere...men de er gode til at finde dem og uddanne dem teoretisk og sætte dem i nogle praktiske og pragmatiske rammer som uddanner dem i at udvikle forretning...selvom at de ikke selv evner det...

Igen....det handler om både personlige og faglige kompetencer....! På denne skole gør de EKSTREMT meget for begge....derfor har de nogle rigtig gode lærere til deres område....sågar er der ansat Coaches og psykologer til at "speede" elevernes personlige udvikling på iværksætteruddannelsen...! (som i øvrigt er rated som den 2. bedste i verden efter Babson College i USA)

Dbh, Tobias

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)