Hensigten omkring opmærksomhed på din virksomhed og dermed sammenhæng på dine produkter i en mail opfattes som ovennævnte. - Altsåmed henblik på salg eller senere salg.
Det er nemlig korrekt! I markedsføringsloven §6 står der bl.a. dette:
En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post [...] med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.
Det vælger mange så at tolke på den mest snævre måde.... Jeg skriver "vælger" fordi der ikke er nogen objektiv grund til at foretage den tolkning..... andet end at omgå lovgivningen naturligvis.
Men det nytter bare ikke særligt meget, når forbrugerombudsmanden har udtalt, at den formulering skal tolkes bredt - her er et link, hvor det står sort på hvidt: http://www.forbrugerombudsmanden.dk/?SC_itemid=d99d09ce-0237-41af-9a76-24623c9c242a#
Så jeg håber vi, en gang for alle, kan lægge den misforståelse i graven. Den danske markedsføringslov er relativt restriktiv og folk der påstår man kan snige sig uden om §6 blot ved at udelade konkrete tilbud i sine mails aner ganske enkelt ikke hvad de taler om. Hvorfor det er utroligt ærgeligt, at de "råd" bliver ved med at dukke op, hver gang der bliver spurgt ind til lovgivningen herinde.