Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Marketing e-mail fra et cvr til et andet (B2B)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg håber, I kan hjælpe med et spørgsmål.

I forbindelse med en virksomhedsstart vil vi gerne sende en markedsføringsmail ud til potentielle kunder, altså B2B. Men må vi det uden deres accept?

 

Mange hilsner

Horsmo

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej. I kan evt. ringe til dem, og få deres accept til at sende tilbud til dem per mail :)

.

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nej det må man ikke og det er også dårlig stil. Spørg først. Ellers er det et gammeldags brev.

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Man må gerne sende en mail uopfordret hvis hensigten med mailen IKKE er at sælge noget. At det så sikkert vil blive opfattet som spam er en anden sag. Men som sagt. Vil du ikke sælge noget må du gerne skrive uopfordret. Mvh Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtig respons - imponerende, at vi er flere der sidder inde i dette skønne vejr :)

Hensigten med mailen er ikke at sælge et produkt som sådan. Vi vil gerne orientere modtageren om virksomheden, som er ved at starte op og at modtageren af emailen måske vil finde virksomheden interessant i forbindelse med salg af hans/hendes egne produkter.

Jeg håber, det giver mening.

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette.

Den holder ikke rigtig i byretten!

Hensigten omkring opmærksomhed på din virksomhed og dermed sammenhæng på dine produkter i en mail opfattes som ovennævnte. - Altsåmed henblik på salg eller senere salg.

Det opfattes som samme boldgade som nyhedsbreve. - Dem må man heller ikke bare sende ud uden accept!

Du burde istedet ringe rundt og hører om de er interesseret i et samarbejde.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Dommeren:
Hensigten omkring opmærksomhed på din virksomhed og dermed sammenhæng på dine produkter i en mail opfattes som ovennævnte. - Altsåmed henblik på salg eller senere salg.

 

Det er nemlig korrekt! I markedsføringsloven §6 står der bl.a. dette:

 

En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post [...] med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.

 

Det vælger mange så at tolke på den mest snævre måde.... Jeg skriver "vælger" fordi der ikke er nogen objektiv grund til at foretage den tolkning..... andet end at omgå lovgivningen naturligvis.

Men det nytter bare ikke særligt meget, når forbrugerombudsmanden har udtalt, at den formulering skal tolkes bredt - her er et link, hvor det står sort på hvidt: http://www.forbrugerombudsmanden.dk/?SC_itemid=d99d09ce-0237-41af-9a76-24623c9c242a#

 

Så jeg håber vi, en gang for alle, kan lægge den misforståelse i graven. Den danske markedsføringslov er relativt restriktiv og folk der påstår man kan snige sig uden om §6 blot ved at udelade konkrete tilbud i sine mails aner ganske enkelt ikke hvad de taler om. Hvorfor det er utroligt ærgeligt, at de "råd" bliver ved med at dukke op, hver gang der bliver spurgt ind til lovgivningen herinde.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)