Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omdanne til APS. Fordele - ulemper

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Midtlangeland
Tilmeldt 18. Oct 08
Indlæg ialt: 55
Fra  Spodsbjerg Maskinværksted Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :


Hej alle Amino'er.

Jeg har gennem de senere år, haft et mindre smedeværksted, som personligt ejet. Det har primært været som bierhverv, og det er kun mig selv der har arbejdet i det, sideløbende med job som alm lønmodtager. Det har ikke givet det store overskud, men udgifter og indtægter har nogenlunde gået lige op.

Mit job som lønmodtager er primært skiftende job som sømand, så det skifter mellem DIS og DAS indkomst. I øjeblikket er jeg på Grønlandsk skat..

Nu overvejer jeg så, at omdanne mit firma til et APS, da jeg mener det må være nemmere at holde adskilt fra mit lønmodtager job, sådan rent skattemæssigt.

Så vil gerne høre lidt om fordele og ulemper i min situation.

Det kapitalkrav der er til at oprette et aps, skal det være et beløb i kontanter, eller indgår maskiner, varelager, bil osv også i det beløb?

Det er selvfølgelig noget jeg vil have en revisor med ind over, når / hvis først det skal omlægges, men indtil videre søger jeg selv en masse oplysninger om det.

Mvh
Mikael.

Tilmeldt 27. Jun 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael

Du skal bare have værdier for kr. 80.000,- som du indskyder i firmaet - om det er varelager eller kontant er underordnet - med hensyn til dine andre spørgsmål, så søg lidt i forumet da der er mange der har fået en masse svar på netop de spørgsmål.

held og lykke med projektet.

Mvh Niels Johannesen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du kan også have både værdier og kontanter!

Den store fordel er vel, at du slipper for den personlige hæftelse i et ApS.

MvH

Peter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael:
Jeg har gennem de senere år, haft et mindre smedeværksted, som personligt ejet. Det har primært været som bierhverv, og det er kun mig selv der har arbejdet i det, sideløbende med job som alm lønmodtager. Det har ikke givet det store overskud, men udgifter og indtægter har nogenlunde gået lige op.

Spar de 80.000 kr.og overvej et SMBA. Du vil opnå samme fordele som ved et ApS - begrænsning i hæftelsen - men samtidig langt større frihedsgrader. Ulempe kræver 2 deltagere.

/Henrik

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)