Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ønsker ikke længere at blive eksponeret på nogen former for sammenligningsites!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

KRIFA ønsker ikke længere at blive eksponeret på nogen former for sammenligningsites!

Dette træder i kraft med det samme.

 

Det fik jeg besked om i en mail fra et affiliate netværk.

Men hvad kommer dette til at betydde for de mange pris sammenligningssite? Herunder mobil sider, låne sider osv. Som køre på sådanne kampanger

 

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det betyder vel at når en eller anden journalist skriver en historie om mobiler i stedet for fagforeninger, så trækker et par annoncører sig indenfor den branche også. Problemet er at nogle affiliates skruer en smule for meget op for lovprisningen af produkterne og glemmer at gøre opmærksomme på at de ikke er neutrale aktører. Det betragtes som vildledende markedsføring og giver et dårligt ry - og det går i sidste ende udover de seriøse affiliates, som får færre annoncører at arbejde med - og strammere regler/kontrol som giver mindre bevægelighed.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Petpit:

Men hvad kommer dette til at betydde for de mange pris sammenligningssite? Herunder mobil sider, låne sider osv. Som køre på sådanne kampanger

Man kan vælge at køre dem uden afregning, det må man gerne. Eller man kan vælge at udelade dem, det må man også gerne, så længe man ikke skriver at de andre er billigst, hvis det ikke er tilfældet.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er i princippet ingen forskel på hvad der prissammenlignes. Problemstillingen er den samme.

Se disse retningslinier fra Forbrugerombudsmanden om prismarkedsføring: http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/~/media/Forbrugerombudsmanden/loveregler/retningslinjer/Retningslinjer%20for%20prismarkedsfoering01032010.pdf

Der er sket nogle opstramninger, og det følger pressen op på som f.eks. i historien om Akasserne og anprisning på diverse sites.

Det er vigtigt at du, når du anbefaler annoncører enten via anmeldelser, prissammenligning eller fremhævning via artikler, har markedsføringsloven i baghovedet.

Hvis du kun viser bannere fra udvalgte annoncører er det i princippet annoncøren der har ansvaret for at banneret overholder markedsføringloven.

Men når det er dig der udarbejder artikler o.l. på dit website, så har du ansvaret for at overholde loven, bl.a. omkring markedsføring af priser og om hvordan du undgår vildledning.
 
Og der er desværre nogen der bevæger sig helt ud i en gråzone eller ligefrem bryder loven. Og det får annoncørerne op af stolene, da de skal beskytte deres brand.

Så derfor er det vigtigt uanset branche at fremstå som neutral når man udarbejder eget materiale i sin markedsføring af annoncører og i det hele taget være ærlig om at siden jo egentlig er en reklame (det kan man sagtens gøre uden at skrive REKLAME med store bogstaver e.l.). Det gør ens side mere seriøs fordi brugerne ved hvad de går ind til.

Mvh. Ken

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan forslår du man gør det på en seriøs måde? Er det nok at skrive i bunden af ens side at ens side har en økonomisk tilgang? Jeg overvejer at implementere tekster i bunden af alle mine sider, hvor der står at siden er kommerciel og at jeg tjener penge på noget af indholdet. Er det nok i forhold til markedsføringsloven?

Her tænker jeg ikke på prissammenligningssider, men bare generelt på affiliate sider?

 

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Tilmeldt 15. Sep 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg forstår, har affililates to hovedmuligheder ved diverse sammenligningssites:

1) Man tager alle leverandører/produkter indenfor en kategori med i sin prissammenligning

2) Man fortæller tydeligt, at man ikke har alle med og modtager provision fra dem, som er med i sammenligningen

Jeg er helt enig med Ken i, at på den lange bane er det mest seriøst og nok også mest rentabelt, at kommunikere tydeligt hvilket "produkt" man tilbyder sine besøgende/brugere.

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Sølund:

Hvordan forslår du man gør det på en seriøs måde? Er det nok at skrive i bunden af ens side at ens side har en økonomisk tilgang? Jeg overvejer at implementere tekster i bunden af alle mine sider, hvor der står at siden er kommerciel og at jeg tjener penge på noget af indholdet. Er det nok i forhold til markedsføringsloven?

Her tænker jeg ikke på prissammenligningssider, men bare generelt på affiliate sider?



Hej

De fleste websites har eller kan lave en side der hedder 'Om siden' e.l.
På den side kan du f.eks. informere om at siden er en affiliate side og at indholdet på siden er opbygget omkring reklamer / anbefalinger til brugere. Denne information er den vigtigste at få på plads rent juridisk.

Det er så spørgsmålet hvor meget og hvor tydeligt du på f.eks. forsiden skal gøre opmærksom på at det er en affiliate side.

Hvis du f.eks. præsenterer brugeren for tilbud fra Akasser, så kunne du skrive noget med 'I denne guide til Akasser finder du forslag til Akasser som for tiden kører med introtilbud e.l."

Netop det at det er forslag er jo netop hvad en affiliate side i bund og grund er. Og især hvis det er din personlige blog eller side, så er det jo dine forslag/anbefalinger uanset om du bliver betalt for salg eller ej.

Det handler mere om hvad du IKKE bør skrive: F.eks. 'uafhængig guide', 'uvildig', 'billigste' etc.
Din affiliate side må aldrig 'kamoufleres' som uafhængigt af kommercielle interesser, da du ryger ind i en gråzone omkring tillid og vildledning.

Mvh. Ken

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ken.

Tak for dit gode svar. Jeg går straks i gang :-)

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)