Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personligt eget virksomhed på randen af konkurs, kan det reddes ?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej.

Vi har flere gange reddet en tilsvarende virksomhed som også blev begæret konkurs af told og skat, efter at vi havde gennemgået regnskabet og fik de rette argumenter på bordet overfor skat, samt lavewt en holdbar tilbagebetalingsplan fik vi banket skattefogeden på plads, og i dag er virksomhederne stil going strong.

Så der er bestemt muligheder, det kræver blot at du sender os dine kontakt info og så aftaler vi et hurtigt møde.

PS: Min partner er tidligere skatterevisor og Cand.merc. i regnskab

Kontaktinfo: am@Nr1-okonomikontoret.dk

Tlf. 2084 8486 / 2084 8737

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Insolvens og rekonstruktion er nogle af mine spidskompetencer, som jeg kan hjælpe med.

Du er meget velkommen til at fange mig på +4550175000 eller ulrik@DanishLaw.eu.

 

Med venlig Hilsen,

Ulrik Guldbæk

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

CortexDK:

Mit spørgsmål er kort og godt om der er noget jeg kan gøre for at redde mit firma 

 

 

 

Ja. Der er meget du kan gøre. Først og fremmest er det en god idé at optræde med selvsikkerhed og ydmyghed og skabe en god relation til den medarbejer hos SKAT, der har din sag, hvis det overhovedet på nogen måde er mulig. Det er det ikke altid, men det kan lade sig gøre oftere end folk går rundt og forestiller sig.

De juridiske betingelser for en konkurs er relativt enkle. Groft forenklet:

- du skal være insolvent

- der skal være udsigt til mere end 0% i dividende begærende kreditor

Men hvis du evner at skabe tillid hos SKAT til, at du kan og vil overholde en plan for afvikling af restancen, så er SKAT mere interesseret i konstruktiv inddrivelse end i destruktiv konkurs med risiko for gældssanering eller arbejdsløshed.

I den situation du er i nu er planlægning iøvrigt meget vigtig.

I forbindelse med en konkurs kan du få en såkaldt iværksætter-gældssanering, hvor du "kun" stiller din fulde betalingsevne til rådighed for kreditorerne i 3 år. En af betingelserne for gældssanering er afklarede økonomiske fohold, fx at du er i fast arbejde eller pensionist. Hvis den betingelse først er opfyldt på et senere tidspunkt efter konkurssagens afslutning, vil gældssanering være på de sædvanlig vilkår om at betale i 5 år.

Så du skal have et fast arbejde på hånden :-)

 

CortexDK:

Er der noget jeg kan gøre for at beskytte resterende lagervarer og sikre at jeg kan forsætte min virksomhed, nu hvor jeg endelig har bevist at det kan give et afkast, eller er der virkeligt ikke noget at gøre når man er kommet i den situation at toldskat vil have skovlen under en ?

 

Det  klogeste er at bevare staus qou. Hvis Sø- & Handelsretten afsiger konkursdekret, så er det konkursboets ejendom.

Hvis du skal have varelageret ud, er det med risiko for, at SKAT vil synes, at du har gjort dig skyldig i Skyldnersvig efter Straffelovens §283, stk. 1, nr. 3 ved salg til underpris, hvis de synes, at du har solgt for billigt.

Den slags handlinger vil også være ødelæggende for SKATS muligheder for at have tillid til dig.

Hvis du har planer om at drive virksomheden videre i konens navn (forhåbentligt i et selskab ejet af konen) er det vigtigt, at du får SKATs velsignelse af handler og overdragelser i den forbindelse. Også af den grund, at SKAT alligevel kan få handler og overdragelse omstødt i forbindelse med en konkurs. Og hvis de lugter mistænkelige dispositioner, vil de insistere endnu mere på konkurs.

Til gengæld sælges konkursboers aktiver ofte for en slik. Så hvis du har is i maven, kan du vente, til konkursen er en realitet, og så forsøge at lave en god handel med kurator til den tid.

 

Mvh.

Ulrik Guldbæk

 

Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle og tak for jeres gode svar.

 

Jeg har haft advokat på i flere måneder og han har forsøgt på den mest ydmygende måde at stille dem tilfredse, men de har desværre blankt afvist alle forsøg for forlig fra vores side.

Alt HAR sejlet voldsomt, da jeg har været sygemeldt i en længere periode, men alt det er nu bag mig, og alt regnskab er indleveret, alle momser er angivet, og jeg har forsøgt at kommunikere igennem en advokat, da jeg erkender mine egne begræsninger på dette område. Ligemeget har det hjulpet og vi stpr nøjagtigt samme sted som de startede med at true med for over 6mdr siden. (på trods af gælden på det tidspunkt blev opgjort til 1,6mio, Nu 0,8)

Vi haft tilbudt dem afbetalingsløsning med mdl afdrag på 25.000, udover at der selvfølgelig skulle afregnes normal skyldig moms.  De fastholder at jeg har misligeholdt tidligere aftaler, trods jeg aldrig har haft nogle aftaler med dem før, og sendte mig så et konkursvarsel. Jeg skulle betale 860.000 i løbet af 14dage.

Jeg fik derefter 55.000 tilbage i skat som blev modregnet, så totalt har jeg afdraget mere end 150.000 de sidste 2 mdr. Jeg har i samme periode har et momstilsvar på ca 45.000. Gælden bliver altså mindre pt, ikke større... Så logikken med at lukke kontoen før gælden bliver større forstår jeg ikke helt. Jeg kommer aldrig til at kunne afdrage med 25.000 per måned som lønmodtager.

Jeg er desværre ikke gift, så den er ude af billedet...  Har ingen brødre heller som kunne træde til, og gribbene er begyndt at cirkle synes jeg.

 

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Vi kender alt for godt din situation, og desværre er der for mange fogeder hos Skat der er meget vanskelige at kommunikere med. Mom det skyldes at de måles på at få en sag afslutttet uanser resultatet?

Vi har dog god succes med at tale direkte med fogeden og kalde en spade for en spade, som vi siger på godt jysk, i hvertfald har vi hidtil kunnet overbevise fogeden om at det er bedre for skat at få sine penge end at lukke en virksomhed med tab til følge for skat.

Men vi kan kun hjælpe dem der kontakter os og ber om vores hjælp, og som er villige til at lade os få fuld indsigt i Deres økonomi og fuldmagt til at forhandle på Deres vegne.

Du er stadig velkommen til at sende os en mail: am@nr1-okonomikontoret.dk

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej cortexDK

Som Ander skriver kræver det fuld indblik i den proces der er gennemløbet i det sidste år med Skat, samt
et fuld overblik over de muligheder der er i din virksomhed for at gennemføre en afvikling og hvor stor ri-
sikoen for at forløbet  mislykkes. Det vil kræve en ret tæt dialog med Skat for at standse dem sådan som du
fremlægger det. Jeg har medvirket i en del forhandlinger med Skat og også ændret beslutninger de allerede
havde taget, du velkommen til at kontakte mig på 98311022 / 29924519 og se mere om mig på
www.sag-partners.dk. Men da jeg ikke ved hvor i landet du befinder dig vil jeg dog anbefale at du vælger
en rådgiver, der er bosat i en rimelig radius, da  jeg forventer, at der skal opbygges en personlig relation til Skat
for at knække kurven.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)