Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mulige idéer til virksomhed!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Viby J, Aarhus
Tilmeldt 27. Mar 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Jeg er pt. i færd med min uddannelse som handelsøkonom, og skal pt. i gang med 7 måneder praktikophold. Jeg har længe gået med en iværksætter i maven ,og sideløbende lagt penge til side, og haft hovedet i blød!

Jeg havde egentlig en idé jeg vilel holde mig til, men eftersom det krævede kommunens godkendelse og accept, hvilket naturligvis er gået hen og blevet ligeså svær at få som forventet, er det udsat på ubestemt tid. Det krævede desuden et relativt kapital, derfor er det pt. okay. Jeg har tidligere gjort meget i import af produkter fra bl.a. Kina, og mener stadig at det er der fremtiden ligger! Det er svært at udpege et konkret koncept jeg vil arbejde med, men jeg overvejer at gå ind i møbelbranchen - på trods af den skarpe konkurrence! Jeg har dog kig på nedenstående idéer, men intet er fastlagt! Kom gerne med imputs :)

 

 Møbler til studerende
 - DESIGN-bevidste møbler til kvalitetsbevidste priser

 + Stor efterspørgsel (Muligheder på markedet)
 + Minimalistisk inspireret design -> Moderigtigt
 + Gode markedsføringsmæssige fordele, fx. banner på fars grund ud til htx, skanderborgvej mm.
 + Beskeden startkapital
 + Fordele ved udarbejdelse af hjemmeside

 - Skærpet konkurrence, svært marked at penetrere
 - Bredt og dybt sortiment, større omkostninger ved udvidelse
 - Begrænset  viden indenfor området
 - Priserne bliver ikke revolutionerende, stærk side er produkternes unikke design


-------------------------------------------------------------------

- Agere grossistvirksomhed

 + Købe stort ind af én vare, lav indkøbspris
 + Overskueligt, færre ting i hovedet
 + Aftaler b2b, klare regler
 + Mulighed for bearbejdelse af design fx. med eget navn
 + Større muligheder for udvikling internt i virksomheden (produktudvidelser, andre forretningsområder mm.)
 
 - Ikke nemt at få sine varer ud i varehusene
 - Usikkerhed om hvorvidt der er interesse for produkterne


--------------------------------------------------------------------

- Emballagevirksomhed/tryk

 + Tryk i Kina, medaljer, kuglepenne, plakater, poser, bokse mm.
 + Konkurrencedygtige priser, god kvalitet
 + Ingen faste driftsomkostninger/produktionsomkostninger
 
 - Lang udarbejdelsesfase
 - Juridiske regler som kan blive et problem, fx. ved misforståelser af udarbejdede produkter, eksportbarrierer i helhed

Tilmeldt 9. Jul 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder spændende - men i bund og grund drejer det sig vel mest om hvad DU har lyst til :-)

Fra Viby J, Aarhus
Tilmeldt 27. Mar 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt hvad jeg har lyst til, hehe, men der skal helst også gerne være et potentielt marked for mit forehavende... Vil nødig starte på træge vilkår ;)

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal brænde for det 100%, og det er ikke et valg nogle aminoer her kan råde dig til.

Hvis det var mig ville jeg sætte mig ned i sindsro og tænke, hvordan mit liv vil være i de forskellige virksomheder og hvad der bedst passer til mine interesser.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)