Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvejer at udfordre mig selv indenfor e-handel - men er udgangspunktet i orden?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :
e-handel er blevet hvermands eje (eller måske rettere vane), og nye webshops skyder op hele tiden. Nye webshops går så også ned igen, men det er en anden snak. Uanset hvad finder jeg branchen og dens potentiale utroligt spændende og øjner en oplagt mulighed for at give mig selv en udfordring der vil noget; jeg er nemlig en torsk til at sælge og jeg ved nada om markedsføring. Jeg pønser derfor lidt på om jeg skulle prøve mig selv af med en webshop. I mit daglige virke som konsulent indenfor mit område bliver jeg efterhånden meget sjældent udfordret, så jeg kunne godt tænke mig at skulle starte helt forfra på ægte iværksættervis og lære alt om salg og markedsføring fra bunden. Well, næsten iværksættervis, hvis man ser bort fra at jeg stadig vil have en vis sikkerhed i form af min konsulentforretning ved siden af, naturligvis.

For ikke at skulle satse alt og alting på noget som jeg måske vil være pisseelendig til, havde jeg derfor - hypotetisk - tænkt mig at starte med et produkt der er nemt at have med at gøre, og derfor opfylder følgende krav:

- relativt letomsætteligt
- lille i form og størrelse, så det kan sendes i almindelige boblekuverter (dvs. ingen pakker)
- noget som folk sjældent vil returnere for ombytning eller defekter (dvs. intet tøj, elektronik, cd/dvd og lignende)

Jeg ved godt at man siger man skal vælge produktet ud fra hvad ens interesse/passion er, eller at man starter med idéen til et produkt først, men i dette tilfælde er det udfordringen ved at stable sådan noget på benene der driver værket - hvis man kan sige det sådan. Målet er ikke finansiel rigdom, men at kaste mig selv ud i og udvikle mig selv indenfor et helt andet fagområde - og at få den der oplevelse af at starte noget, bygge det op, og forhåbentlig en dag se det have udviklet sig til en succes. Nåja, drømme kan man jo altid ;)

Spørgsmålet er: er jeg naiv at tro at perspektivet omkring den personlige udfordring er "grundlag" nok? Eller er der noget om den gamle cliché om at man skal have den brandgode idé til produktet først? Og indsæt selv andre relevante myter..

Hvad med jer webshopejere - har I bare haft den gode idé til et produkt fra starten, eller tænkte I som mig: "nu vil jeg sgu prøve noget HELT nyt"?

Dernæst er jeg naturligvis også interesseret i at høre eventuelle forslag til produkter der opfylder ovenstående 3 krav, hvis man skulle have nogle..

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Uffe

 

"Spørgsmålet er: er jeg naiv at tro at perspektivet omkring den personlige udfordring er "grundlag" nok? "

Dette er utroligt svær at svare på uden at vide hvor din grænse går mellem succes og fiasko. Med rette indstilling og fokus på at holde omkostningerne nede burde du hurtigt kunne skabe et lille overskud. Sandsynligvis langt fra nok til at kunne leve af de på kort sigt, men et fundament hvor du kan vækste virksomheden. Ser du dette som en succes mener jeg bestemt at dette er nok.

 

Eller er der noget om den gamle cliché om at man skal have den brandgode idé til produktet først?

Hvis bare der er købere til produktet er der intet i vejen for at du finder et banalt mærkevareprodukt som sælges af mange andre. Men hvis du ikke har interesse / respekt for det produkt du forhandler er det måske ikke helt den tilfredstillelse du leder efter.

Hvad med jer webshopejere - har I bare haft den gode idé til et produkt fra starten, eller tænkte I som mig: "nu vil jeg sgu prøve noget HELT nyt"?

Jeg staretede meget som dig og viste at jeg gerne ville lave en webshop, og undersøgte alt det tekniske så jeg havde det klart. Så var der er en lang periode hvor jeg manglede der rigtige produkt. Dette fandt jeg da jeg på en messe mødte to energiske personer der stod og demonstrerede de sejeste japanske kokkeknive i foldet stål. Det opfyldte alt jeg ønskede: et cool produkt, noget jeg selv ville værdsætte, høj pris i forhold til forsendelsevægt. Bingo.

I hele forløbet har jeg arbejdet på fuld tid ved siden af, men fornemmelsen af at have sit eget og se det vokse er fedt.

Så fra mig af: Tro på det, læg en plan og et budget og grib chancen når den er der.

 

/Jesper

 

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du ikke lavede .NET men PHP ville jeg nok have det helt rette til dig ;)

Selvom det måske ikke har meget med emnet at gøre og så alligevel.

Bare en lille linie som skulle ud :/

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, Idenion. Hvis du blot var PHP-mand, så kunne du starte en biks,
hvor du solgte OpenSource-dimser, der nemt kan være i en boblekuvert.
Papirflyvere eksempelvis.  "Køb
en papirflyver. Få instruktionerne med til, hvordan du selv folder én
også.. og giv den videre, til andre papirflys-entutiaster".


Hullet i den plan, er vel teknisk set at du burde GIVE papirflyverne
væk.. og så står du dér med udgifter til både boblekuverter og porto.
Satans.




Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Selv med min allerbedste vilje, kan jeg ikke se hvad i alverden det ville hjælpe at jeg kodede PHP. Det er nok en af de sorteste bemærkninger jeg endnu har set herinde.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Æv. Er min ikke engang runner-up? :-)
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Æv. Er min ikke engang runner-up? :-)

Nah, din var da bare klassisk Lone ;)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)