Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook - målrettet annoncering, hvordan?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har læst om flere der roser facebook som et super godt sted at annoncere, fordi man kan ramme næsten lige hvor man vil. Nogen sælger børnetøj, og siger de kan ramme kvinder med børn.  Men hvordan, jeg var inde og snuse, men syntes ikke man feks kan ramme denne målgruppe.

Tager jeg fejl, hvis ja søger jeg lidt hjælp til hvordan.

Mvh Kenneth

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der slet ikke nogen der kan be/afkræfte ovenstående?

Fra Holeby
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke lige får et svar - kan jeg få min ven som er ekspert i FB til at kontakte dig når han kommer hjem fra Frankrig. altså med mindre det SKAL være lige i dag :)

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Facebook annoncering er perfekt hvis du ønsker at rette dine annoncer mod en bestemt målgruppe. Der er mange variable, som man kan tilpasse efter sine ønsker. Nogle målgrupper kræver dog mere research end andre. 

Du nævner et eksempel med kvinder med børn. Her skal man overveje sin målgruppe nøje og kombinere disse overvejelser med de segmenteringsvariable, som Facebook stiller til rådighed. 

Eksempel: Kvinder med børn (børnetøj)

Lad os gå ud fra at shoppen sælger på landsplan. Da fødselsalderen i Danmark gennemsnitligt er 29,1 år, vil kvinder med yngre børn generelt være mellem 30 og 40 år. Trods stigende skilsmisserater vil de sandsynligvis være gift, og de har højst sandsynligt i forvejen en uddannelse. 

Indtast disse variable i Facebook's annonceoprettelse og du har nu en annonce målrettet 4420 personer til en klik-pris på kun 3 kr.

Skal vi gå dybere?

Som noget nyt er det også muligt at segmentere efter interesser. Hvis du f.eks. sælger til folk med små børn, kunne man forestille sig at de "synes godt om" f.eks. pampers. 

Hvis man skriver "Pampers" i interessefeltet, får man en målgruppe på 20 personer, hvilket selvfølgelig ikke er optimalt, men hvis du driver en forretning med børnetøj, kender du sandsynligvis din målgruppes interesser en del bedre ;)

Hvis du vil vide mere om mulighederne for markedsføring på Facebook, kan du se mere på KB-Marketing.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)