Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning af mssql data

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Folkens

 

Jeg har et problem som jeg desværre ikke selv kan løse, håber der er nogen herinde som kan.

Jeg har noget data som skal flyttes fra en mssql server til en anden udbyder ( jeg har kun bruger rettigheder begge steder), det er lykkes med at flytte tabellerne ved at exportere dem i "SQL Server Management Studio Express" men jeg kan ikke få den til at tage data med, og de andre programmer har enten været prøve versioner hvor den funktion har været fjernet eller programmet har ikke kunne genere en sql som den nye server ville sluge fejlfrit.

 

Nogen der har nogle ideer til hvordan man flytter tabeller og data fra en server til en anden, kan det passe der ikke er et program til det eller skal jeg til at kode nogle scripts derlaver sql filer selv ?

 

Håber nogen har et par tips, har snart ikke mere hård på hovedet :S

 

/ Torben

Fra Albertslund
Tilmeldt 29. Nov 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har (super)-bruger adgang så er det nemmeste blot at:



  1. Finde ud af hvor databasen ligger filmæssigt (højreklik på databasen, vælg properties -> files-path) 
  2. Detatche databasen (højreklik på databasen og vælg task->detach) 
  3. Flytte filerne (.mdf+.ldf) til den nye sql server
  4. Attache database filerne på den nye sql server




 



Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kunne eventuelt prøve at benytte NaviCat. Jeg mener at det kan klare opgaven?

Mvh. Michael

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Løsningen med detach er vejen frem....

Det tager ingen tid, men jeg tror ikke at det kan gøres med dine rettigheder...

Alt om både i Danmark

Fra Marbella, Spanien
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 23
Fra  Miracle Spain S.L. Skrevet kl. 03:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis begge SQL Servere er 2005 burde det være muligt at højreklikke på databasen og vælge "Copy Database", dog er jeg ikke sikker på at denne funktionalitet ligger i Express udgaven af SQL Server Management studio



Den mere omstændige måde at gøre det på med dine rettigheder er:
1. Kopier strukturen(hvilket du har gjort)
2. Overfør data



dog er der tit problemer med at få udvidet information med(nøgler, indexes osv) så tungen skal holdes lige i munden.



 



Min helt klare anbefaling vil være at bruge SQL Compare + SQL Data Compare fra Red gate software http://www.red-gate.com/, som du kan bruge til at flytte først strukturen og derefter data, og det burde kunne lade sig gøre med dine nuværende rettigheder. Hvis det drejer sig om en enkel gang du skal have flyttet dataene burde du kunne klare dig med deres trialudgave.



Side 1 ud af 1 (5 indlæg)