Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nemme sider for privat sommerhusudlejning .. Er der et marked?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Oslo
Tilmeldt 18. Jun 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

For nogle måneder siden stod jeg og skulle bruge en simpel hjemmeside til udlejning af et sommerhus. Det virkede ikke som om der var så mange gode alternativer derude for private som vil leje sit sommerhus ud, så jeg besluttede at lave en side selv.

Som et forsøg valgte jeg at lave siden som en tjeneste. Jeg syntes det kunne være interessant at se hvor lang tid det tager mig at bygge en tjeneste fra scratch, til noget som faktisk kan sælges. Tanken var at jeg kunne blogge om processen undervejs. Nu har jeg arbejdet lidt på det i ny og næ i nogle måneder, og har fået lanceret siden www.summersite.dk ..

Jeg skal blankt indrømme at jeg er enormt produktorienteret. Dette projekt blev udelukkende søsat for at dække mit eget behov, og fordi jeg synes det er morsomt at kode og eksperimentere med teknologi. Jeg har med andre ord ikke gjort mig nogen som helst forestilling om hvorvidt produktet faktisk har nogen som helst berettigelse som et kommercielt produkt.

Indtil videre har det været et hyggeligt fritidsprojekt, men hvad tror I? Kan det her sælges? Hvad ville være dit næste skridt hvis det var dit projekt?

Ha' en god søndag!

 

 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en god idé.

Jeg ser bare et problem. Folk ville selv skulle opbygge links til deres "side" medmindre jeg ikke har forstået det,

Hvis jeg var dig ville jeg sætte noget fokus på også at skabe kontakten. F.eks. ved at lave et lille Danmarks kort hvorpå man kan søge efter sommerhuse til leje, og få f.eks. en liste hvor man kan sortere på f.eks. pris. og klikke ind og læse mere om lige netop DET hus.

Derved garantere du også dem der opretter deres sommerhus at de får noget trafik, og at de ikke selv skal ud og skabe denne trafik.

 

Fra Oslo
Tilmeldt 18. Jun 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark MK:

Det er en god idé.

Jeg ser bare et problem. Folk ville selv skulle opbygge links til deres "side" medmindre jeg ikke har forstået det,

Hvis jeg var dig ville jeg sætte noget fokus på også at skabe kontakten. F.eks. ved at lave et lille Danmarks kort hvorpå man kan søge efter sommerhuse til leje, og få f.eks. en liste hvor man kan sortere på f.eks. pris. og klikke ind og læse mere om lige netop DET hus.

Derved garantere du også dem der opretter deres sommerhus at de får noget trafik, og at de ikke selv skal ud og skabe denne trafik.

Takk for et rigtig godt svar .. Jeg er enig i at det virker som et naturligt "næste skridt" for at tilføje produktet en værdi udover bare at være en hjemmeside. Som du siger behøver det jo ikke være mere avanceret end en enkel Google Maps side med en nål for hvert sommerhus.

 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skulle folk vælge at annoncere på din side i stedet for bare at smide det de ville op på Facebook, eller andre gratis alternativer?

Derfor ville jeg netop gøre det lidt mere "avanceret" end et google maps, der skal en søge funktion til hvor man kan skrive hvilken uge man ønsker at leje hvor i landet etc.

Derudover skal der laves en masse SEO arbejde til siden, så den kommer helt i top. Det skaber "salg"

 

Fra Oslo
Tilmeldt 18. Jun 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Argumentet for at bruge siden som den er nå ville evt. være at du får en samlet pakke med en hjemmeside som er nem at vedligeholde, har flere sprog, et bookingsystem og kontaktskema.

Men jeg ser din pointe, det er langtfra sikkert at folk er interesseret i at betale for sådan en løsning hvis de selv må stå for at få siden ud.

En samleside med søgning på kort er en god ide, og al nødvendig information er jo tilgængelig i databasen, så det er ikke svært at lave filtrering på tilgængelighed, priser, størrelse osv.

Af SEO hensyn kunne det evt. være interessant at skaffe sig lokale domæner for hvert sprog, og bruge de oversatte tekster til at lave unikke lokale sider på dansk, svensk, norsk, tysk og engelsk. Mange muligheder her.

Igen, tak for feedback.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror bare du vil få større succes ved at lave en søgemaskine, evt. med "top resultater" (Det kan du jo implementere senere hen)

Det ændre selvfølgelig ikke på den måde det fungere nu, hvor folk har deres egen side, de kan linke ud i deres netværk.

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

Hvis der kun er 3 steps for oprettelse af modulet til sommerhusudlejning, så har du gjort det rigtig godt.

Der er helt klart et behov for et brugervenligt og billigt modul for private sommerhusudlejere, der gerne vil tilbyde et online booking system m.m.

Mvh

Holger

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)