Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er reglerne helt præcist ved barsel?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil høre om nogen kan hjælpe mig med de helt præcise regler omkring aflønning osv under barsel?

Vi har ingen overenskomst og medarbejderen er ansat på timebasis med 37 timer pr uge. Hun varetager mest lager og returpakker samt lidt kundeservice.

Jeg har forsøgt at læse mig frem på google - men synes det forvirrer. Jeg forstår simpelthen ikke hvad jeg skal betale. Skal hun have hvad der svarer til dagpenge - eller til fuld løn... og får jeg dækket alle eller dele af dette?

Håber nogen kan hjælpe - men skriv kun hvis du kender reglerne helt sikkert :·) Skær meget gerne ud i pap :·)))

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 10. May 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis I ingen individuel aftale har om løn under barsel har hun ret til barselsdsdagpenge som hun får af kommunen. Giver du hende fuld løn har du som arbejdsgiver ret til at modtage hendes barselsdagpenge hvorfor udgiften for dig reelt kun er differencen mellem hendes løn og barselsdagpengene.

Du betaler vel også til barselsfonden? Mener de giver et tilskud til barselsdagpengene så det faktisk ikke vil koste dig noget særligt at give hende fuld løn under barsel - selvfølgelig afhængig af hvad hendes normale løn er.

Men ring evt. til barselsfonden eller din fagforening - de kan svare dig med det samme Smile

Tilmeldt 14. Sep 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle,

Jeg tror det meste står her:http://www.personaleafdelingen.dk/shop/cms-96.html Yes

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)